Processen Juni 2015 Præsentation for LokalunionerPræsentation på Årsmødet April 2015 Præsentation for Team Danmark Marts 2015 Høringsproces i relevante.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Landsseminar for Junior- og Eliteledere 19 November 2011.
Udvikling af dommerstrukturen i Dansk Hockey Union Alignment med FIH Umpiring Boost Programme Annemarie Haahr Kristensen og Henrik Ehlers efterår.
Kommunens forventninger til, at UU er med til at opfylde 95 % målsætningen Ved Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune.
Informationsmøde om nyt støttekoncept 1. november 2011.
VI KÆMPER FOR GULD TIL DANMARK
December 2011 Dansk Karate Forbund Dommerprogram 2012 KATA & KUMITE.
Skolereform august 2014………………
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
udarbejdet af GLADSAXE ISHOCKEY
FBUs visionsplan 2015.
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Mission Værdigrundlag Strategiske fokuspunkter
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Dagsorden Velkomst og baggrund Målet med dagen
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
A-licens og A+ - HB Køges fremtid formes her
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
Svømmer-møde 5. september 2014
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
”Systematisk udvikling” ”Fra kadet til senior”. Beskrivelse Målsætningstrappe - individuelt NBTF langsigtet målsætning Tydeliggøre ansvarsfordeling og.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Norsk topidretts-model ”Helhedsbeskrivelse for norsk bordtennis topidretts-satsning”
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
organisatoriske kompetencer
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Skolebestyrelsens skriftlige beretning skoleåret 2014/2015 Lindebjergskolen Lindebjergskolen beretning 2014/2015.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Eliteplan Oplæg til bestyrelse og senere Team Danmark.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
13. Juni, Idrættens Hus, Brøndby
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Dansk Tennis Forbund Elite- og talentområdet 2012.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Typografier 1. Niveau = Punktliste Grøn bold 21 pkt 2. Niveau = Punktliste Sort bold 18 pkt Niveau = Punktliste Grå 14 pkt Ledelses opgaver og rammebetingelser.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Dansk Rugby Unions Udviklingsplan Kerneværdier Passion Rugbyfolk har en enorm begejstring for sporten. Rugby genererer spænding, engagement,
Klubbesøg Gennemført i alt 20 Klubbesøg 12 i vest og 8 i øst Overordnet formål med klubbesøget: Klubfundament/organisatorisk sundhedstjek Hilse på nøglepersoner.
Talentrekruttering - DHIF. Workshoppen 1.Kort intro og oplæg ved Gregers 2.Gruppediskussioner med opgaver Udfyldelse af skema med facts SWOT Plancheborde.
Åben skole - set i foreningsperspektiv Herning Fremad, torsdag d. 11. juni 2015.
LUU konference d. 20. oktober 2009 Oplæg v. Gitte Vind, formand for EPOS Samarbejdet mellem EPOS og de lokale uddannelsesudvalg.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Spiller- og Talentudvikling i klubben – KB’S TALENTSKOLE Af Karina Ildor Jacobsgaard & Mikkel Nørby.
FIA Breddeklubudvikling Forventningsafstemning - MAR 2011 Processen sådan gør vi Mission & visioner Værdi- grundlag Organisation Funktions- beskrivelser.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Velkommen til informationsmøde om Eliteidrætsklassen og Idrætslinjen på kommende 7. årgang Østre Skole januar 2016.
Vi går efter guldet Præsenntation af bestyrelsens strategioplæg for dame/pige floorball i Rungsted Hørsholm Floorball klub.
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
BADMINTON Netværksmøde foråret
Handlingsplan 2015.
Få mere at vide - LYT - SPØRG
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Processen Juni 2015 Præsentation for LokalunionerPræsentation på Årsmødet April 2015 Præsentation for Team Danmark Marts 2015 Høringsproces i relevante udvalgGodkendelse i bestyrelsen Januar/februar workshops (kl ) – udarbejdelse af talentpolitik og strategi Efterår 2014 Åbent dialogmøde om talentarbejdet Efterår 2014 Dialogmøder om talentarbejdet med LU Deltagere i processen: medlemmer af talent- og eliteudvalget, ungdomsansvarlig, trænere, sportschefer og ledere fra forskellige klubber, repræsentanter fra lokalunionernes spilleudvalg. I processen er anvendt input fra dialogmøderne samt materialer fra BAT og Team Danmark.

Vision for talentarbejdet i DBTU ”Via flere gode træningsmiljøer udvikler vi spillere, der er attraktive for anerkendte internationale træningsmiljøer”.

Målgrupper for DBTUs talentarbejde 9-13 år – talentrekruttering – samarbejde mellem klub, lokalunioner og forbund. Det forventes, at udøveren i denne gruppe træner min. 3 gange om ugen – alt træning behøves ikke at være bordtennisrelateret. Udøverne skal deltage i min. 4 lejre pr. sæson i lokalunions regi år – talent – forbundets ansvar. Det forventes, at udøveren træner dagligt fra mandag til fredag min. 2 timer pr. gang. Udøveren skal efterleve sin individuelle trænings- og udviklingsplan. Udøverne skal deltage på alle lejre i forbundsregi Det er en forudsætning, at klubtræneren deltager aktivt i talentudviklingen år – ungsenior – klub- og forbundsansvar. Det forventes, at udøveren træner 8 gange fra mandag til fredag min. 2 timer pr. gang. Spillerne skal have internationalt niveau. Udøveren skal efterleve sin individuelle trænings- og udviklingsplan. Talentarbejdet har fokus på udøvernes træningsmiljø.

Temaer i DBTUs talentstrategi Sportslige mål og handlinger på kort (1-2 år) og lang sigt (3-5 år)Organisatoriske mål og handlinger på kort (1-2 år) og lang sigt (3-5 år)Økonomi – flerårigt budget for realisering af talentstrategienSamarbejdsrelationer – klubber, LU, forældre, kommuner uddannelsesinstitutioner m.v.Kommunikation – intern og eksternKrav og forventninger til hinandenHandlingsplan

Eksempler på mål og handlinger 2015 Alle spillere (14-17 år) efterlever principperne i BAT omkring fysisk træning og træningsmængde Herre-junior: 3 spillere i top 100 (ETTU) heraf 1 i top klubber har en talentstrategi Bordtennis skal være satsnings- eller lokalprioriteret idræt i min. 7 elitekommuner Deltagelse ved min. 2 Junior VM single/hold i perioden frem til dec Dame-junior: Deltagelse i A-gruppen ved EM - 2 damespillere (ungsenior) i top 400 ITTF-WR - 2 herrespillere (ungsenior) i top 200 ITTF-WR - Herre-junior: 5 spillere i top100, heraf 2 i top50 og 1 i top klubber har en talentstrategi - Min. 2 ungseniorer er tilknyttet et internationalt træningsmiljø drenge (9-13 år) deltager i min. 4 lejre om året - Målgruppen består af pigespillere (14-17 år) - Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere - Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år - Disciplinanalyse - Alle ansvarlige trænere opfylder de kompetencemæssige krav, der stilles til trænermålgruppen – kravet er K3-niveau (ca. 40 timer) - Min 3 klubtrænere har deltaget som coach ved internationale stævner på vegne af DBTU pr. sæson - Der er etableret mindst 5 lokale træningsmiljøer på Sjælland, 1 på Fyn og 4 i Jylland - Handlingsplan for DBTU samarbejde med elitekommunerne/kommuner - Workshop om det gode talentmiljø i forbindelse med lejre - 7 lejre årligt – 2-3 lejre, hvor målet er, at alle trænere deltager. - Dialog med klubber om udvikling af flere lokale træningsmiljøer

TalentHUSET - Det bærende element Helhed – Fokus på hele miljøet – ikke kun individet, sammenhængende og stærk kultur, erklærede og faktiske værdier, mulighed for at forfølge sine sportslige ambitioner og gennemføre en ungdomsuddannelse, udvikling af de sociale og menneskelige kompetencer. Udvikling – Fokus på talenternes langsigtede sportslige udvikling frem for de kortsigtede resultater, talenterne får kontinuerligt øget ansvar for egen udvikling og sportskarriere, talenter og trænere får anerkendelse for talenternes tilegnelse af nye færdigheder snarere end for talenternes sportslige resultater i en tidlig alder, identifikation af talenterne sker på baggrund af flere faktorer. Samarbejde – Alle relevante interessenter, der har betydning for talenternes udvikling, trivsel, videndeler og samarbejder for at skabe de bedst mulige rammer for det enkelte talent, talenterne har medansvar for at skabe gode samarbejdsrelationer, beslutninger sker på baggrund af, hvad der er optimalt for talenternes personlige og sportslige udvikling frem for andre aktørers interesser, der er åbenhed for samarbejde med andre træningsmiljøer. Engagement – Alle aktører omkring talenterne udviser engagement og oprigtig interesse for talenterne, trænerne fokuserer på udvikling af talenternes personlige, sociale og sportslige kompetencer, træneren engagerer sig i sin egen udvikling og uddanner og dygtiggøre sig specifikt i forhold til at arbejde med og udvikle unge talenter. Trivsel – Træningsmiljøet er udfordrende, målrettet og seriøst og samtidigt præget af glæde, der er fokus på styrke og udvikle de sociale relationer mellem alle relevante aktører træningsmiljøet, talenterne lærer at mestre den med- og modgang de oplever i deres sportskarriere. Og særligt at talenterne klædes på af trænere og ledere til at håndtere overgangen fra ungdom (talent) til senior (elite) – en fase der kan være særligt udviklende.

Ansvar og kompetence Bestyrelsen Elite- koordinator Talent- og eliteudvalg Senior- ansvarlig Pige/dame ansvarlig LU – kontakt- person Team Danmark

Talentstrategiens grundpiller Etablering af lokale træningsmiljøer, som kan understøtte målgruppens udvikling. Bredere fundament – senere selektering (senere ind i forbundsregi) Klubber og lokalunioner spiller en afgørende rolle. Kompetenceudvikling af trænere. Organisationsudvikling af klubbestyrelser. Trænings-, uddannelses- og udviklingsplan samt målsætninger for spillerne.

Kritiske succesfaktorer Samarbejde på alle niveauer i bordtennis Danmark. Klar ansvars- og kompetencefordeling. Opbakning til lejre.

Talentstrategien i drift Årlige statusmøder med LU og relevante klubber(status og evaluering). Kvartalstatus i talent- og eliteudvalget – efterfulgt af nyhedsmail/nyhedsbrev. Systematisk opfølgning og evaluering på lejre. Artikelserie om hvilke miljøer, der udvikler talenter.

Mål og handlinger i talentstrategien

Mål – 2015 Handlinger 2015 Revision af koncept for top 12 og DM Høringsperiode omkring talentstrategien i relevante udvalg Møde med uddannelsesudvalget omkring træneruddannelse Revision af eliteudvalgets kommissorium Kalender for lejre Udvikle et trænerkursus (i samarbejde med uddannelsesudvalget) for ungdoms-spillere med fokus på pædagogik Elitekoordinatoren har en jobbeskrivelse, hvor krav til kompetencer er beskrevet Pige- og dameansvarlig har en jobbeskrivelse, hvor krav til kompetencer er beskrevet Definition af hvad et lokalt og regionalt talentmiljø er i forhold til de forskellige målgrupper Præsentere talentstrategi for Team Danmark Hver 3. måned gøres status på talentstrategien. Oplæg til hvordan vi træner (til brug for forventningsafstemning). Oplægget godkendes i lokalunionerne Oplæg til om vi har den rigtige turnerings- og stævnestruktur – GP stævner Løbende, systematisk opfølgning på LU-lejre Etablering af database med navne og kontaktinformationer til personer med ansvarlige for talentudvikling i relevante klubber og lokalunioner Overordnet skabelon for individuelle træningsplan (som et værktøj til alle spillere/trænere) Info på DBTU-hjemmeside omkring talentpolitik og -strategi, samarbejde med LU Møde med lokalunioner omkring talentstrategien Alle spillere (14-17 år) efterlever principperne i BAT omkring fysisk træning og træningsmængde Vi arbejder efter kravene på turneringstrappen og den er synliggjort

Mål og handlinger i talentstrategien Handlinger 2015 (fortsat) Fokus på trænings- og konkurrencedeltagelse i lokalområdet (landsdel) Årsplan for talent- og eliteudvalget Handlingsplan for hvordan DBTU kan samarbejde med Elitekommunerne/kommuner Tilknytning af vejleder, som kan rådgive spillere omkring, hvilke muligheder der er for fx fysisk træning, træningssamarbejde m.v. – skal være tilknyttet i lokalunionsregi – en del af ESAA Understøtte spillere med dansk base – det skal indarbejdes i deres trænings- uddannelses- og udviklingsplan samt målsætninger for alle spillere – spiller og klubtræner er ansvarlig – klubtræner deltager i workshop i forbindelse med lejre Afstemme krav og forventninger – økonomisk støtte afhænger bl.a. af Team Danmark Støtte I forbindelse med turneringstrappen synliggøres hvilke turneringer, der anbefales Workshop omkring hvad der skaber det gode talentmiljø i forbindelse med lejre Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere 7 lejre årligt – 2-3 lejre, hvor målet er, at alle trænere deltager. Udarbejde koncept for opfølgning på LU-lejre Forretningsorden for talent- og eliteudvalgets arbejde Afdække muligheder for screening - Mulighed for at tilvejebringe tilskud til screening fra DBTU undersøges Klubtrænere skal kontaktes direkte med opfordring til at deltage i relevante træneruddannelser Udarbejdelse af budget for årene 2016 og De større poster som stævne- og mesterskabsdeltagelse samt lejre vil blive splittet mere op Talent- og eliteudvalget udarbejder retningslinjer for forældrerollen i forbindelse med talentarbejdet Talent- og Eliteudvalget udarbejder krav og forventninger til U-landsholdsspillerne Workshop: trænings- og sæsonplan – ud fra skabelon Løbende, systematisk opfølgning på LU-lejre Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år Artikelserie om hvilke miljøer, der udvikler talenter – 2-3 stk. i løbet af 2015 Afholde 2-3 årlige sociale arrangementer Kost og ernæringskursus Undersøge om DIFO (Dansk Idrætspsykologisk Forum) er interesseret i at indgå i arbejdet om det mentale i forbindelse med en træningslejr Dialog med klubber om udvikling af flere lokale træningsmiljøer, som kan understøtte målgruppens udvikling Afdække hvordan talentudviklingen foregår i Frankrig, hvad gør de i Tyskland, hvordan sikrer svenskerne fødekæden af dygtige trænere

Mål og handlinger i talentstrategien Mål – spillere (9-13 år) er klasse 1 spillere på Bordtennisportalens ratingliste Herre-junior: 3 spillere i top 100 (ETTU) heraf 1 i top 25 Dame-junior: Deltagelse i EM Målgruppen består af drengespillere ( år) Målgruppen består af pigespillere (14-17 år) drenge (9-13 år), der aktivt deltager i min. 4 lejre om året piger (9-13 år), der aktivt deltager i min. 4 lejre om året Handlinger 2016 Udarbejdelse af subelitestrategi Kalender for lejre Revision af talentstrategien med fokus på de langsigtede målsætninger Mindst 3 klubtrænere har deltaget som coach ved internationale stævner på vegne af DBTU pr. sæson Mindst 6 klubtrænere har deltaget i træningen i elitecentret eller DBTU-lejre Status og evaluering på talentstrategien Møde med LU omkring talentstrategien – herunder vurdering status på struktur (mål) og åbenhed/samt gennemsigtighed (mål) Afklare krav om screening Uddannelsesplan for klubtrænerne Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere Der er etableret mindst 5 lokale træningsmiljøer på Sjælland, 1 på Fyn og 4 i Jylland Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år Ungdomsansvarlig besøger lokale træningsmiljøer 1-2 gange årligt Senioransvarlig besøger (relevante) lokale træningsmiljøer 1 gang årligt

Disciplinanalyse Kalender for lejre Status og evaluering på talentstrategien Alle ansvarlige trænere opfylder de kompetencemæssige krav der stilles til at træner målgruppen – kravet er K3-niveau (ca. 40 timer) Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere Ungdomsansvarlig har en jobbeskrivelse, hvor krav til kompetencer er beskrevet – revision Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år Mål og handlinger i talentstrategien Mål – drenge (9-13 år) deltager i min. 4 lejre om året piger (9-13 år) deltager aktivt i min. 4 lejre om året 10 spillere (9-13 år) i klasse 1 på Bordtennispor- talens ratingliste 3 herre junior i top 100 (ETTU) heraf 1 i top 25 Dame-junior: Deltagelse i EM Målgruppen består af drengespillere (14-17 år) Målgruppen består af pigespillere (14-17 år) Min. 2 ungsenior er tilknyttet et internationalt træningsmiljø 2 herres ungsenior i top 300 ITTF-WR Velfungerende struktur på talent- og eliteområdet Åbenhed og gennemsigtighed i talent- og elitearbejdet 5 klubber har en talentstrategi Handlinger 2017

Mål og handlinger i talentstrategien Mål – spillere (9-13 år) er klasse 1 spillere på ratinglisten på Bordtennisportalen Herre-junior: 5 spillere i top 100 heraf 2 i top 50 og 1 i top 20 (ETTIU 10 klubber har en talentstrategi Bordtennis skal være satsnings- eller lokalprioriteret idræt i min. 7 elitekommuner Handlinger 2018 Kalender for lejre Status og evaluering på talentstrategien Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere Afdække muligheder for at indgå aftale om ophold i udenlandske klubber – evalueres hvert år

Mål og handlinger i talentstrategien Mål – 2019 Dame-junior: Deltagelse i A- gruppen ved EM Dame-junior: 3 spillere i top 150 (ETTU) Deltagelse ved min. 2 Junior VM single/hold i perioden (frem til december 2019) Min. 6 spillere (heraf 2 piger) (ungsenior) er tilknyttet et internationalt træningsmiljø 2 herrespillere (ungsenior) i top 200 ITTF-WR 2 damespillere (ungsenior) i top 400 ITTF-WR 5 damespillere (ungsenior) i målgruppen 8 herrespillere (ungsenior) i målgruppen Handlinger 2019 Kalender for lejre Status og evaluering på talentstrategien Fælles lejre med andre lande – en del af spillernes sæsonplan – arbejde på at have faste samarbejdspartnere