Klimaambassadens Klimapraktik. KLIMAPRATIK Hvem er Klimaambassaden? Hvad er en klimapraktik? Hvorfor et globalt perspektiv? Og hvordan gik det så?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Evaluering i et narrativt perspektiv v/ Hanne Fredslund
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Arbejdsløs.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Om os  Skjoldholm Forlag er et nystartet forlag som er netbaseret.  Her udgives der bøger indenfor forskellige kategorier, projekter, undervisningsmaterialer.
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Program •Baggrund, formål, principper, eks. på internationale/ udviklingsaktiviteter, etværksgruppe mv. v/ Hans Sørensen •International kompetenceudvikling.
Energi- & Vandværkstedet
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN MOBNING SLADREHANK MEDLØBER DUKS TRUSLER.
”Veje til videregående uddannelse ” - et projekt om nye overgange til uddannelse DUR
MMSSTV Indstillinger FSK ID og andre indstillinger Af DG1OBY
Opgaven jeg fik stillet
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Evaluering af forsøgsskoleprojektet Læreruddannelsen i Aarhus
Skolen i Verden november 2006 Tove Heidemann CVU Sønderjylland.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Hvor der er fokus på klimaet.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
SkoleIntra 2011 SkoleKom og SkoDa. Program SkoleKom SkoleKom for lidt siden SkoleKom og samspillet med SkoleIntra Hva' snakker I om? – SkoleKoms nationale.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer.
Uddannelsesparathed - hvad er det
Mere end blot forberedelsen til en fest En intro til en temadag & en undersøgelse.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Erfaringer fra projekt HOLD FAST
Midtvejsevaluering af Uddannelsesparathed. Om evalueringen  Del af den samlede evaluering af initiativerne under Ungepakke 2  Midtvejsevaluering – status.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Uge 7 Unge og seksualitet.
Læring i et vejledningsperspektiv
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
Projekt It for alle Hanne Bjørn Susanne Kierkegaard -
10 konsortier Mentor Opsam- ling Praktik- pladser IT og læring Intro- duktion Indslus- ning.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Madkamp - DM i madkundskab
University College Syddanmark, 14. december 2014 INSTITUT FOR SAMFUNDSFAG OG KOMMUNIKATION Dagsorden Velkommen og præsentation Hvem er det nye institut.
Regeringens globaliseringsudspil
PROJEKT BAGGRUND Hovedaktiviteter I projektet Konceptualisering Kick-off møde med de lokalenetværkspartnere SurveyInterviewsStudierejse til Vesterålen:
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Spøttrup Borg som udviklingsstrategi Fokus på kernen Formidling af bygningen, senmiddelalderen og reformationen.
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Dialogmøde Den åbne skole 26/ – Hundelev – Løkken - Vrå.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
7. klasse.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
1 Midtvejsevaluering af Nationalt Netværk af Skoletjenester.
FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 OPLÆGSHOLDER, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia haft som formål at give børn og unge gode lærings- og udviklingsmuligheder.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Vemmelev Skole 500 elever 7 km uden for slagelse
Ressourcer og globale relationer Case: DR Congo og Coltan
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
Præsentationens transcript:

Klimaambassadens Klimapraktik

KLIMAPRATIK Hvem er Klimaambassaden? Hvad er en klimapraktik? Hvorfor et globalt perspektiv? Og hvordan gik det så?

HVEM ER KLIMAAMBASSADEN?

HVAD ER EN KLIMAPRAKTIK?

8.C FRA LINDEHØJSKOLEN

fødevarer i et globalt, nationalt, lokalt og fremtidigt perspektiv KLIMAPRATIK: MAD I VERDEN

HVORFOR MAD SOM TEMA OG HVORFOR I ET GLOBALT PERSPEKTIV?

HVORFOR MAD SOM TEMA OG HVORFOR I ET GLOBALT PERSPEKTIV?

- OG HVAD ER MAD EGENTLIG?

AKTØRER & NETVÆRK 10

ERHVERVS & KLIMAPROFIL

UGENS PROGRAM

DIFFERENTIERET LÆRING

KONTORET

ESKURSIONER

FORMIDLING & FEST

WALK THE TALK

#klimapraktik

PRODUKT

LOUISE, LÆRER FOR 8.C ”En klimapraktik hos CONCITOs Klimaambassade har været med til at gøre eleverne i 8.c til nogle unge mennesker, der tænker over og på verden. Vi har haft en fuldstændig fantastisk uge, hvor læring og faglighed har været i højsædet … og alligevel har Klimaambassadens projekt formået at gøre det hele fuldstændig håndgribeligt for vores elever. Alt dette har været med til at sætte elevernes viden i et perspektiv der kvalificerer dem til at forstå og kunne tage stilling til konsekvenser af deres handlinger i fremtiden. Et sådant praktikforløb er derfor helt unikt og lige i vores profilarbejdes ånd”

TAK FOR NU Se mere klimaorienteret undervisningsmateriale på Kontakt for mere info