Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mere potentiale – mindre fare En mulig opgave? Pia Gjellerup Centerleder.
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Værdigrundlaget i Greve
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Analyse af eksterne og interne forhold
Hierarki for styringsredskaber
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Marketingplanlægning
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Produktion og Logistik
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
FBUs visionsplan 2015.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
NOEA/Aalborg Universitet
40622 Operativ Borgerservice
Nødvendige indsatser for en bæredygtig udvikling Anna Lise Mortensen Rådet for Bæredygtig Erhvervsudvikling Bæredygtige indkøb i et strategisk perspektiv,
Sundhedspolitik for Favrskov Kommune Sundhedsambassadører i landsbyerne i Favrskov Sundhedskonsulent Christina Rasmussen-Rubæk.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Kodeks for offentlig topledelse
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
De 8 excellence-begreber
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Regionsrådsmøde 2. Maj
BRANDING som udfordring for FUR
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Intro: elever/STUDERENDE CENTER Nord-Vest
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Vision mission værdier handleplaner
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Kulturrådet i Slagelse Hvordan sikre vi de bedste rammer? Næstformand Troels Brandt Diplom i ledelse Master i ledelse af forandringer - Erfaringerne fra.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Et suppleringskursus til den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse
Værdigrundlag for Jobcenter Varde
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Branding afsætning.
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Relationel Kapacitet: Ledelse af relationel velfærd Carsten Hornstrup
Handlingsplan 2015.
Mission, vision og forretningsidé
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Vision Børn og unge oplever glæden ved at deltage i fællesskaber   Værdigrundlag Fællesskaber er en styrke – Forskellighed er et potentiale Målsætning.
Præsentationens transcript:

Fundament: Ligeværdigt samarbejde

LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene Vi vil i vores niche være den mest attraktive og troværdige partner, som i alle forhold arbejder ud fra vores unikke og veldefinerede identitet. Vi betragter alle, interne som eksterne, som samarbejdspartnere. Vi vægter god service og kvalitet. Vi udviser loyalitet, respekt og ansvarlighed. Vi skaber fornyelse og innovation via indlevelse. Vi er ét troværdigt og ærligt team. Vi betragter humor som en væsentlig del af vores positive arbejdsmiljø.

Fra REACH til Oeko-Tex 100% 50% 70-80%

Vi vægter høj og stabil kvalitet i alt, hvad vi laver loyale kunder og brugere Vi indgår partnerskaber med… dygtige, stabile leverandører høj, stabil kvalitet i produktet

Vi ved det godt, hvor det svageste led ofte er…

CSR i SMV’er, Fra Princip til Praksis Egen indsats Kollegers / konkurrenters indsats Efterspørgsel / forventning CSR-politik med 4 fokusområder Implementering og handlingsplan

LauRie’s Brand Framework At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene Vi vil i vores niche være den mest attraktive og troværdige partner, som i alle forhold arbejder ud fra vores unikke og veldefinerede identitet. Langtidsholdbare produkter Ansvarlige produktionsforhold CSR-Ambassadører Stolte medarbejdere Vi betragter alle, interne som eksterne, som samarbejdspartnere. Vi vægter god service og kvalitet. Vi udviser loyalitet, respekt og ansvarlighed. Vi skaber fornyelse og innovation via indlevelse. Vi er ét troværdigt og ærligt team. Vi betragter humor som en væsentlig del af vores positive arbejdsmiljø.

Forankring Interne informationsmøder Aktiviteter / tiltag, som involverer ”nye” medarbejdere Møder med ekstern salgsorganisation før messer BSCI på dagsordenen sammen med leverandører Oeko-Tex aktivt udvælgelsesparameter i materialer

What’s in it for me? Det er imageskabende og kan styrke ens markedsposition Det understøtter et vist kvalitetsniveau Det tiltrækker nye, større kunder, som også har (og i højere grad skal have) CSR på agendaen Det tiltrækker dygtige samarbejdspartnere, herunder dygtige medarbejdere Det er et konkurrenceparameter, både for os og vores interessenter Det giver mening for alle at være med til at udvikle på de områder, man arbejder med Det giver os et godt udgangspunkt for at håndtere offentlig modstand, hvis vi skulle møde den Det er forebyggende frem for helbredende Det er en forpligtelse for fremtiden Det styrker både de nære og de fjerne samarbejder Det lægger op til ligeværdige partnerskaber med alle interessenter, kunder eller leverandører

It’s got to feel right.