Alle medarbejdere, der ønsker at have indflydelse på dagsordenen og mødepunkter, har haft mulighed for det – dvs. også alle kolleger, der ikke er i trio/MED.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Advertisements

Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Værdigrundlaget i Greve
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Diversity at Work Tør vi sætte en ny dagsorden?. MELLEMLEDEREN - ELLER DEN NYE GENERATION AF TOPLEDERE ! KVANTITATIVE ANALYSE HAR FOKUS PÅ:
1MIO / feb. 06 Hvorfor MIO? Mange institutioner står over for nye udfordringer:  Ændrede betingelser i styring og markedsvilkår  Øgede krav til ledelse.
Old timers and newcomers
Implementering på Fenrishus
Nyt ansvar.
Social kapital, fair proces og upopulære forandringer
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
TJEK PÅ TEAMET.
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Mødeledelse og deltagelse
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Projektlederens rolle(r)
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Survey Organisering og styregruppehåndtering. Spørgsmål 1 62,5 % mener de har stor indflydelse på tilpasning af egen projektorganisation! Hvis projektorganisationen.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Velkommen til MED-uddannelsen
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Dan Zielke og 1.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Regler omkring tavlen Det.
God ledelse og god bestyrelseskultur Ledelse og samarbejde Temamøde BL´s 6.kreds Den 11.November 2014.
Håndtering af Sygefravær
Refleksion før kurset Skal du i gang med et projekt?
Herning Kommunes Handicapråd Høringer Nyborg Strand d. 9. juni 2008.
Velkommen til MED- uddannelsen del 3. Præsentation af underviser og deltagere.
MED-aftale forhandling Sanne Kjærgaard Nikolajsen FOA 1.
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Samarbejdet med sundhedsvæsnet i relation til rehabiliteringsteamet Lisbeth Jeritslev Souschef November 2013.
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Integrationsarbejdet i praksis samarbejdet mellem virksomhed og jobcenter Jan Højbjerg Holm butikschef Føtex Kalundborg Qerim Selmani Leder Jobcenter Kalundborg.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Møder Kapitel 6 Mie Femø Nielsen, Ann Merrit Rikke Nielsen, Birte Asmuß, Liv Otto Hassert og Sae Oshima.
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
TR/AMR møde 3. november 2016 MED evaluering Arbejdsmiljø.
v/ Henrik Skovdal – Partner i Promentum
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Indre By / Østerbro LokalMED
Antal besvarelser: 52.
Overordnede bestemmelser
Styrelsesvedtægt for Varde Kommunes Skolevæsen.
Den værdifulde arbejdsplads
Centralforeningen for Stampersonel
Efterlevelse af 8 skridt til bedre møder
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
2. dag - Modul 1A Samarbejdssystem TR-spil Områdeopdeling kommunal / privat Frokost (kl ) Pause (kl ) Festmiddag (kl )
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Lokale arbejdstidsdrøftelser TU 19 BUF’s budget 2019 og 20
SFO- og daginstitutionslederkursus
Møde procestjek Det var næsten umuligt at holde sig til emnet
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Alle medarbejdere, der ønsker at have indflydelse på dagsordenen og mødepunkter, har haft mulighed for det – dvs. også alle kolleger, der ikke er i trio/MED Alle mødedeltagere har forberedt sig og alle tager medansvar ift. møde og repræsentation Det fremgår af dagsorden og mødeindkaldelse, hvad det er vigtigt at have taget stilling til inden mødet, inkl. hvordan og hvor meget det forventes, man har forberedt sig Der er på forhånd udpeget en mødeleder for hvert møde og det er med andre ord ikke altid lederen, der sidder for bordenden – rollerne skifter Før mødet

Det er tydeligt, hvad formålet med hele mødet er og hvad vi skal have ud af det (dvs. at det står klart, om der er tale om information, medindflydelse, medbestemmelse) Ledelsen informerer åbent, i god tid og på rette måde om alle væsentlige forhold på arbejdspladsen, som det er relevant for medarbejderrepræsentanter og øvrige medarbejdere at kende til Før mødet

Mødedeltagernes viden, ressourcer og erfaringer nyttiggøres og alles besyv tages med i drøftelse og beslutninger – også selvom vi ikke altid er enige! Mødet er forberedt, så det giver plads til aktiv deltagelse – så derfor deltager alle aktivt og engageret på mødet Alle mødedeltagere tager ansvar og arbejder konstruktiv for, at vi får truffet de beslutninger, der er nødvendige for at nå målet Der er sammenhæng mellem formål, mødetype, dagsorden, deltagerkreds mm., og vi benytter varierende metoder på mødet, som tilgodeser alle mødedeltageres forudsætninger og præferencer Under mødet

Alle mødedeltagere tager deres repræsentantskab alvorligt og tør at ”stille sig på ølkassen” på møder Vi bruger længst tid på de vigtige emner, hvor der er brug for at både medarbejdernes og ledelsens viden og synspunkter kommer i spil Under mødet

Det opleves som værdifuldt, at netop ”jeg” har deltaget på mødet Vi forsvarer og anvender det, der er besluttet på mødet og det er en fælles opgave at informere alle medarbejderne Vi ved alle, hvad der er besluttet på mødet og hvem der skal gøre hvad og hvornår. Vi tager alle et ansvar Referatet bliver hurtigt godkendt af formand og næstformand og bliver herefter formidlet ud til alle medarbejdere Efter mødet

Vi evaluerer alle møder og justerer på form og indhold, hvis det er relevant Referatet bruges til at fastholde beslutninger og tydeliggøre eventuelle uenigheder Efter mødet

Teknikker for dialog trænes, så de sidder på rygraden og praktiseres af alle Alle deltager med åbent sind på møderne og ingen er dominerende eller fordømmende Alle er indstillede på at indgå kompromisser, når det er nødvendigt Mødet begynder og slutter altid som aftalt Møde- regler

Vores samarbejds- og mødekultur giver plads til medindflydelse, medbestemmelse og gensidigt medansvar Vores samarbejds- og mødekultur er kendetegnet ved tillid, professionel uenighed og stærk, tydelig ledelse Møde- regler