Hvad er forløbsanalyse?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan og hvor formidler vi undersøgelsesdata ??
Advertisements

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Læring i Multikulturelle Kontekster
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
KONFERENCE 15. NOVEMBER 2013 VVELKO Velkommen til konferencen: GRØN OMSTILLING GENNEM PARTNERSKABER.
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Studieretningsprojekter
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Åbent hus, 31/
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Erfaringer efter simulationsbaseret undervisning i genoplivning
’Pårørende Empowerment’ Sundhedsfagligt Forum torsdag den 30. maj 2013
Sygeplejeruddannelsen
Brugertilfredshed og styring
Dansk med it © Duncker & Ruus DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation for studerende Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier.
Internationalisering International rekruttering af arbejdskraft: Erfaringer og perspektiver.
Sammenligning af to grupper
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Økonomiske kompetencer
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Velkommen! HD 1. del – IT og økonomi. Dagsorden/emner, der skal diskuteres Fagets historie og vision Hvem er hvem Fagets regler Eksamen Fagets dele Andre.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Videnskabsteori & metode
Modellering og databasekonstruktion Mål: At den studerende kan modellere og konstruere en database Kursusform: Blanding af underviseroplæg og øvelser (i.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Studieretningsprojekter
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Formalia ved opgaveskrivning
Problemformuleringer med matematik
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Session 3: Bipolar affektiv sindslidelse, forløb og årsager Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Fleksibel Master i Friluftsliv Arbejder du med sundhed, rekreation, idræt, friluftsliv eller turisme? Kunne du tænke dig at få en dybtgående viden om,
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Introduktion til 4. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Uddannelseskommissorium Intention med uddannelse er at skabe konsensus i DAI. Konsensus skal forankres, videreføres og forøges i DAI’s grene.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL
Specialisering 271 UMD.
Læring og digitalt billedarbejde
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Statistik PM5 Indhold: statistiske metoder til at analysere kategoriske data Logistisk regression Loglineære modeller I dag: repetition af lineær regression.
Introduktion til Korrespondanceanalyse
Eksperimentel systemudvikling To kvarters-kursus på 5. og 6. semester.
Statistik PM5 Indhold: statistiske metoder til at analysere kategoriske data Logistisk regression Loglineære modeller I dag: repetition af lineær regression.
Doku:SENtorium Onsdag d. 27. maj Velkommen Program Siden sidst Tendenser i indsatsteorierne Succeskriterier og indsamlingsmetoder Frokost Sparring.
Sociologisk Grundkursus. Hovedtemaer og klassikere
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 1 - Frivillighed.
Scandic Silkeborg, 23. marts 2012 Ved direktør Hans Bach Indsatsen for jobklare ledige mellem 25 og 29 år i Beskæftigelsesregion Midtjylland Kvalitativ.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
LUVM Doku:SENtorium Tirsdag d. 26. januar Program for dagen  LU rum  Fortællerrum  Bytte – Bytte  Samtalesalon  Indsatsteori som redskab i.
Hvad er forløbsanalyse? Rasmus Juul Møberg 7. Semester sociologi.
Biografisk narrativ metode
Ellen Holm, Forskningscafé
Sociologisk iværksætteri
P0-erfaringsopsamling
Hvordan øges værdien af entreprenørskabstræning i Ghana?
Den naturvidenskabelige metode
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Introduktion til virksomhedsdelen
Præsentation af UUL analyse
* Personalekursus Skriv emnet her *.
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

Hvad er forløbsanalyse? Rasmus Juul Møberg 7. Semester sociologi

Hvad er formålet? Introduktion til forløbsanalyser på registerdatabaser, fordi en sådan indføring i kvantitative metoder i forbindelse med longitudinelle design, giver mulighed for gennem kvantitative sociologiske analyser at studere forandring og stabilitet. Metoderne I lærer i dette kursus kan selvfølgelig også anvendes til eksempelvis paneldata.

Hvad skal I have lært? Indsigt i longitudinelle tankemåder Indsigt i og erfaring med forløbsanalysen, dens metodiske grundbegreber og dens praktiske anvendelse herunder at: opstille simple modeller analysere forløb ved hjælp af longitudinelle statistiske metoder, herunder overlevelsesanalyse og cox-regressionsanalyse diskutere resultaterne i relation til forudsætningerne for analysen

Hvordan adskiller forløbsanalyse sig fra tidligere kvantitative kurser? At tænke anderledes – data på langs i stedet for på tværs Statistikdelen – men den bygger ovenpå 5’te semester SAS-programmeringen – men den er reelt ikke meget anderledes end SPSS

Tak fordi I lyttede – spørgsmål Tak fordi I lyttede – spørgsmål? Hvis I kommer i tanke om nogle spørgsmål senere, er I altid velkommen til at kontakte Rasmus: rjm@socsci.aau.dk