Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSteffen Johannsen Redigeret for ca. et år siden
1
LUVM Doku:SENtorium Tirsdag d. 26. januar 2016
2
Program for dagen LU rum Fortællerrum Bytte – Bytte Samtalesalon Indsatsteori som redskab i hverdagen At lave et spørgeskema Data og narrativer arbejder sammen Opsamling og meddelelser
3
LU rum Meddelelser og andre vigtige ting for kredsen Andre meddelelser… Jesperhus-træffene… Orientering om…
4
Fortællerrum: Hvor langt i processen er I? Fase 1 Trin 1 Fase 1 Trin 2 Fase 2 Trin 1 Fase 2 Trin 2 Fase 1 Trin 1 Fase 1: Opstil en indsatsteori Trin 1: Introduktion, meningsskabelse og første udkast Trin 2: Klargør indsatsteori til evaluering Fase 2: Evaluering og erfaringsopsamling Trin 1: Foretage evaluering Trin 2: Erfaringsopsamling
5
Siden sidst - Fortællerrum Hvordan har det været at arbejde med indsatsteori? Hvor er I henne i processen? Konkret, hvad har I gjort siden sidst? Hvad er fordelene? Hvad er udfordringerne?
6
Bytte - Bytte Finde sammen 2 og 2 – Ikke fra samme skole Hver par består af en A og B Forløb A får B’s indsatsteori og forklarer indsatsteorien for B (8 min) B giver A feedback (5 min) Afsluttende kommentarer (2 min) Gentag forløb
7
Samtalesaloner Introduktion Et samtalekoncept Velkomst Opvarmningsøvelser Hovedretterne Afslutningsøvelser www.samtalesaloner.dk www.samtalesaloner.dk Manual Samtalemenuer I Esbjerg Ungdomsskole: evaluering bygget ovenpå samtalesaloner
8
Samtalesaloner Vores samtalesalon i dag Opvarmningsøvelse: Samtale-kvadrille Hovedret: Hvad lærte vi? Afslutningsøvelse: Holdningsbarometer
9
Samtalesaloner Opvarmningsøvelse: Samtale-kvadrille Gruppe af 4 3 forskellige spørgsmål 2 min til hvert spørgsmål Spørgsmål 1: Hvad kan du godt lide ved evaluering? 2: Hvornår har du sidst følt dig som en nybegynder? 3: Hvilken historie fra en elev/ung er den bedste du har hørt?
10
Samtalesaloner Hovedret: Hvad lærte vi? Opdel i små grupper Uddeling af samtalemenu Giv folk tid til at fordybe sig i spørgsmålene Menuen er ikke en check-liste, men en a la carte menu Min 20 min, helst 30 min
11
Samtalesaloner Afslutningsøvelse: Holdningsbarometer 2 punkter i lokalet Helt enig - Helt uenig 1 – 10 Påstand + stille sig Spørgsmål til holdning Man må gerne rykke sig
12
Samtalesaloner Opsamling Hvordan var det at deltage i en samtalesalon? Hvad har det givet jer at evaluere på denne måde? Kunne i forestille jer at bruge det i jeres ungdomsskole?
13
Frokost
14
Indsatsteori som redskab i hverdagen v/ Toke Knudsmark
15
At lave et spørgeskema v/ Joan Kirkebak
16
Pause
17
Data & narrativer arbejder sammen v/ Katrine Falkenberg & Bjarne Døfler-Brun, UngHerning – Heltidsundervisning
18
Opsamling Sandwich-evaluering (godt – kunne være bedre – godt) KonferenSEN Onsdag den 8. juni 2016 Vil I bidrage? Næste gang tirsdag d. 23. februar 2016 Hvor vil I gerne henne i processen denne tirsdag? Værktøjskassen
19
KonferenSEN Udkast til program Velkommen Oplæg? Workshop – 1. runde Workshop – 2. runde Frokost Oplæg v/UVM? Oplæg – Intercity Youth? Oplæg – Heltidsundervisning, forandringsteori og effekter v/Sidse, KKU?
20
Tak for i dag På gensyn i februar
21
Billeder Tekst
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.