Ny medarbejder I Klynge A 16

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TPG handleplans-skema
Advertisements

Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Tavshedspligt.
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Børnemad madvalget Ideer til temaer til drøftelse ifm. valg af frokostordning September 2010 Kære ledere/ forældrebestyrelser I dette powerpointshow er.
Mad, Måltider og Pædagogik
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation til patienter med skizofreni
Relationer – børn og voksne
”Huskeseddel” FSA PRØVER 2009 Ikast Østre Skole. Det er vigtigt at du møder i god tid. 20 minutter før prøven begynder, skal du komme og sætte dig på.
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Relationer – børn imellem
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Læreplaner i Højvangen
Mestring af symptomer Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Folkeskolereform 2014.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Det Sociale Kapitel
Sammenlægning af Boblen og Loppen – efterår 2012 En gennemgang af processen.
Oplæg om DUKH og retssikkerhed for handicappede
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Eksamen.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Det Inddragende Netværksmøde
Klaus Kjøller Om retorikkens betydning for samarbejdet med plejefamilierne Servicestyrelsen: Konference om plejefamilieområdet Byggecentrum Kursuscenter.
Håndtering af Sygefravær
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Velkommen i skolebestyrelsesarbejdet 2012.
Program Velkommen AKT i Herning Kommune
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Forældremøde 9. april.
Ny forælder Velkommen Ledelsen i Klynge A 16 vil gerne byde dig velkommen som ny forælder. På de følgende sider har vi samlet information, som er relevant.
NYE BØRN I BØRNEHAVEN.
SKABELON.
MIT NYE VUGGESTUELIV.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 15. FEBRUAR KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning til HelpDesk Opgavebestiller.
Ansættelsesk-ontrakt og løn
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Arbejdspladsen i fokus/arbejdsfællesskaber
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Præsentationens transcript:

Ny medarbejder I Klynge A 16 Velkommen som ny medarbejder I klynge A 16. På de følgende sider finder du information, som vi håber vil hjælpe dig her i den første tid.

Dit mødeskema Inden du begynder i klyngen, kontakter din pædagogiske leder dig, så I sammen kan se på dit mødeskema. Har du særlige ønsker, prøver vi at imødekomme dem. Du skal dog være indstillet på at kunne arbejde i hele åbningstiden, så du vil have både åbne- og lukkevagter uanset dit ugentlige timeantal.

Ansættelsesbrev Københavns kommunes løn og personalekontor udarbejder dit ansættelsesbrev, og sender det til dig elektronisk.

Nøgler og alarm Den første uge vil din pædagogiske leder sørge for, at du får udleveret nøgler og alarmkoder.

Personaleintra Hvordan logger jeg på personaleintra? Du kan logge på personaleintra fra vores hjemmeside. Spørg din pædagogiske leder eller en kollega, hvordan du kommer på.

Personaleintra Hvilken information finder jeg på personaleintra? Læreplan Personalehåndbog Information om dagens gang

Sygdom Hvis du bliver syg Hvis du bliver syg, skal du ringe til din pædagogiske leder kl. 7 om morgenen og sygemelde dig. Derefter ringer du til institutionen og gør det samme. Når du skal raskmelde dig, ringer du til institutionen inden kl. 12 dagen inden, du vender tilbage på arbejdet. Er du syg fredag, skal du ringe inden kl. 12 og fortælle om du kommer på arbejde mandag.

Løn Hvis der er fejl I din løn Hvis du oplever problemer med din lønseddel, dit ferieregnskab eller lignende, skal du kontakte Koncernservice på tlf. 70808000

Ferie Når du skal holde ferie Når du planlægger ferie, skal du først aftale det med dine kolleger på stuen/ dit team. Derefter skriver du det i feriebogen på kontoret. Din pædagogiske leder skal give sin endelige godkendelse, inden du kan gå på ferie.

Klynge A 16 Overblik over Klyngen Klynge A 16 består af flere enheder som indgår i et forpligtende samarbejde. Alle enheder arbejder med udgangspunkt i de samme pædagogiske principper og en fælles læreplan.

Ledelsesstruktur Klyngelederen har det overordnede ansvar for pædagogikken, administrationen, økonomien og personaleledelsen i hele klyngen. De pædagogiske ledere i enhederne refererer direkte til klyngelederen.

Ledelsesstruktur De pædagogiske ledere varetager den daglige og faglige ledelse af enhederne. Hele ledelsesteamet mødes fast en gang om ugen. Har du et spørgsmål, og er din egen faglige leder ikke tilstede, så kontakt en af de andre fra ledelsesteamet. Tlf. nr og mailadresser finder du på kontoret.

Dagens gang På personaleintra finder du en beskrivelse af dagens gang. Her kan du læse om de daglige aktiviteter og om, hvem der gør hvad og hvornår. Aktiviteter og dagsrytme kan godt variere lidt fra enhed til enhed.

Mødefora Personalemøder Vi har forskellige typer af personalemøder med forskellige beslutningskompetencer: Personalemøder, torsdagsmøder, stuemøder m.fl. Du kan læse mere om de forskellige mødefora på personaleintra. Møder, der ikke ligger i arbejdstiden, trækkes fra din ugentlige arbejdstid.

Mødefora Punkt på dagsordenen Ønsker du at få et punkt på dagsordenen, så henvend dig til din pædagogiske leder, klyngelederen eller medarbejderudvalget.

Personalepolitik Klyngens medarbejderudvalg har udviklet en række personalepolitiske retningslinier bla. i forhold til vores arbejdsmiljø. Disse revideres af medarbejderudvalget en gang om året. Alle har mulighed for at komme med input.

Personalepolitik Mht. til vores personalepolitiske retningslinier forventer vi, at du løbende holder dig opdateret. Du kan finde dem i en mappe på kontoret og på personaleintra.

Pædagogiske principper I klyngen arbejder vi med fælles pædagogiske principper. Alle enheder arbejder således med det samme fokus, men med metode og aktivitetsfrihed. Du kan læse mere om vores pædagogiske principper på personaleintra.

Læreplan I klyngen har vi en fælles læreplan. Her kan du læse om, hvordan vi i hverdagen konkret arbejder med at støtte børnenes udvikling og læring. Læreplanen bliver evalueret og revideret hvert andet år. Vi forventer at du læser og holder dig opdateret, på både læreplanen og de pædagogiske principper. Du kan læse mere på personaleintra.

Tavshedspligt Som ansat i Kønbenhavns kommune har du tavshedspligt. Dvs. at du ved din ansættelse skriver under på, at du ikke vil videregive personlig information, som vedrører børnene eller deres familier.

Tavshedspligt Tavshedspligten gælder også efter du forlader dit arbejde i Københavns Kommune. Du kan læse mere om tavshedspligt på Københavs kommunes hjemmeside.

Socialrådgiverordningen Klyngen har tilknyttet to faste socialrådgivere, som kan sparre, supervisere og rådgive i socialfaglige spørgsmål. Teamet yder også gratis, anonym rådgivning til forældre, som ønsker denne hjælp. På kontoret og i vindfanget hænger der pjecer, som beskriver ordningen nærmere.

Ressourceteamet Hvad er ressourceteamet? Klyngen har et ressourseteam som behandler bekymringer eller refleksioner over børn, forældersamarbejdet eller generelle pædagogiske problemstillinger.

Ressourceteamet Hvem er med i ressourceteamet? Ressourceteamet består af en psykolog, en socialrådgiver, en talepædagog, en sundhedsplejeske, en pædagogisk konsulent, en integrationsmedarbejder og ledelsen.

Ressourceteamet Hvad gør jeg hvis jeg er bekymret for et barn? Hvis du er bekymret for et barn, skal du sende et skema med dine iagttagelser og en beskrivelse af sagen til din klyngeleder. Hvis du har spørgsmål, så kontakt din nærmeste leder, som også vil kunne fortælle dig, hvornår det næste møde finder sted.

Følordning Følordning Ledelses- og medarbejderudvalget arbejder i øjeblikket på at etablere en følordning for nye medarbejdere. Har du som ny medarbejder gode ideer til indholdet i følordningen, er du velkommen til at kontakte din pædagogiske leder.

Velkommen Vi glæder os til at se dig, Bedste hilsner fra Ledelse og medarbejdere I Klynge A 16

Kontakt Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Heidi Karina Stephensen, Klyngeleder: EV19@buf.kk.dk, tlf: 32638628 Jacob Kruse, Pædagogiskleder i Det Lille Univers: HL02@buf.kk.dk, tlf: 32638610 Sisse Bredahl Skovboel, Pædagogiskleder i Himmelrummet: sisseb@buf.kk.dk, tlf: 32871516 Linda Charlotte Børger, Pædagogiskleder i Jorden Rundt: lotboe@buf.kk.dk, tlf: 32640200