Tekstanalyse og –historie (F06) Session One. Agenda  Introduction: Aims and Means  Drama II: Tom Stoppard, The Real Inspector Hound.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
En mulig scenografisk metode
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
Moderne, amerikanske tv-serier Bo Kampmann Walther THE X-FILES.
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
LEARNING ENGLISH AT HRS 2KOK1041/42. WHY?  Verdenssprog  Globalisering  Engelsk talende kolleger  Mobilitet.
De skriftlige eksamensopgaver i engelsk
UNI-spansk - forårssemestret 2011
SPROGFAG – DIDAKTIK OG METODE
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
1 IT-Applied Pervasive Computing 1 (ITAPC1). 2 Læringsmål Deltagerne vil efter kurset være introduceret til Pervasive Computing områdets teoridannelser,
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
VELKOMMEN! TYSK OG ENGELSK ALMEN 1. SEPTEMBER 2008.
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Henriette Lungholt 3. maj 2010 Mundtlig kommunikation.
Tidsplan for eksamen 40s umd
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Digitale biblioteker og web 2.0
Et udsnit af et undervisningsforløb
Gymnasiet (Stx)
Skriveproces Læring og forandringsprocesser 8. semester, april 2010 Palle Rasmussen.
Det Internationale Område
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Årsplan – en kort en lang
Kursusintroduktion M1K2 og M1K En udfordring… Målet for kurserne er relativt komplekst og sammensat Stofmængden er enorm – og det meste passer.
TYSKSTUDIER VED AALBORG UNIVERSITET TYSK TIRSDAG TIRSDAG D. 19. MARTS LASSE BRUNØ.
2. sem. Valgkursus Formidling af faglig viden – om at forstå og formidle faglige tekster v./ Bo Gerner Nielsen & Martin Thellefsen.
1 QA and user research
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Manuskriptkursus Efterår d mediefag. Et filmmanuskript BegyndelseMidteAfslutning Paradigmet Filmmanuskript 120 sider 1 side pr. minut.
VELKOMMEN TIL DIGITAL RETORIK EFTERÅR 2008!. “rhetorical communication is the primary tool with which we influence and control the thoughts and actions.
EKSAMEN OG PRØVER.
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
Novelleskrivning Hvad er vigtigt?
Unified Modeling Language
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 5.
Tekstanalyse og –historie (F07) Session One. Agenda  Introduction: Aims and Means  Drama I: Susan Glaspell, Trifles.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Digitale medier: formidling og design 22. marts Filmanalyse.
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
DANSK Intro Dagens program.
Læreruddannelse på Ilinniarfissuaq Nuuk. Ilinniarfissuaq Ilinniarfissuaq står for traditioner og fornyelse –Uddannelse af lærere i 160 år –Opstart af.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Portfolioevaluering, 3k gange 2 dobbeltimer, november 2007 DOBBELTTIME 1 PRODUKTION AF PRÆSENTATIONSPORTFOLIO Fra læreplanen: 4.1 Løbende evaluering.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
This project has been funded with support from the European Commission
KNÆK KODEN.
KNÆK KODEN.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
KNÆK KODEN.
Bedømmelse og karakterer
Engelskfagets metoder
The Analytical Essay - Ikke som i Dansk
For Serviceøkonomuddannelsen
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
OUH Sygeplejestuderendes læring af medicinhåndtering En orientering om ændringer fra 2018 Hensigten med oplægget
Infomøde om synteseopgaven
KNÆK KODEN.
Om prøveformen Filosofi C.
Samspil mellem moderne sygepleje og højteknologi på operationsstuen Profiler, kompetenceniveauer og adaptiv kapacitet Erik Elgaard Sørensen, Professor,
Dansk-historieopgaven
Præsentationens transcript:

Tekstanalyse og –historie (F06) Session One

Agenda  Introduction: Aims and Means  Drama II: Tom Stoppard, The Real Inspector Hound

Introduction  2nd Semester. The analysis and history of  Drama  Film (JRC)  Poetry

Eksamensporteføljen 5. En intern individuel skriftlig prøve på engelsk i: Tekstanalyse og teksthistorie (Textual Analysis and Textual History). Prøven har form af en eksamensportefølje bestående af følgende bidrag:  fire øvelsesopgaver fra kurset i tekstanalyse og -historie, med kursuslærerens kom-mentarer  den studerendes redegørelse for porteføljens indhold (højst 3 sider). Der gives en karakter efter 13-skalaen. […] Besvarelsen skal i forhold til de i § 7, stk. 6, angivne kompetencemål demonstrere:  færdighed i tekstanalyse med særlig vægt på tema-, forløbs- og udsigelsesanalyse og analyse af retoriske virkemidler  forståelse af forskellige genrers og teksttypers karakteristika  forståelse for teksters periodicitet  færdighed i at formidle opnået viden om kultur- og tekstvidenskab i en adækvat form og evne til selvstændigt at kunne fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området. […]

Introduction: the portfolio exam  Autumn Semester: A group summary + teacher’s comments An individual essay assignment + teacher’s comments  Spring Semester 06: A group summary + teacher’s comments An individual essay assignment + teacher’s comments  Individual reflections

The Specificity of Dramatic Texts: A Summary of Key Concepts  Stage directions: characters, setting, placement of actors, historical setting, props, visual appearance, audio-visual appearance  Plot: rising action, climax, falling action. Exposition, complication, climax, crisis, resolution – reversal, recognition, turning point.  Sub-plot  Characters and characterisation

The Real Inspector Hound  The (opening) stage directions  The characters: protagonist(s), antagonist(s)  The plot(s): Exposition, complication, climax, crisis, resolution  The genre: intertextuality, parody, pastiche  Thematics and themes