Tidsrammen: 8.15 - 9.15Opstart - præsentation og instruktion 9.15 - 10.15Arbejde med scenografi - inklusive pause 10.15 - 11.15Improvisation + opsætning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mentorkursus Foreningen Nydansker V/ susie skov nørregård.
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
jeg ser lyset prik på den mørke himmel nat efter nat når stjerner dør bliver de sorte huller utrættelige steder af tyngde der suger alt ind i sig småsten,
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
”Når du siger noget – sker der noget”
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Scenekunsten sætter sig i kroppen Teateranmelder Anne Middelboe Christensen DB kulturkonference 2011.
Vi gennemførte en række interview ifm
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
En mulig scenografisk metode
V. Kristoffer Brix Larsen, Phillip Dimsits, Tom Weinreich
Kreative metoder Henriette Lungholt
VELKOMMEN TIL FOF & KREATIV FOTO LANDSKAB OG MENNESKER 6. SEP. – 11. OKT
Det iscenesatte fotografi
MUSIKVIDEO Playback optagelser. Holdet deles i grupper a 6 personer. Medbring:  musik - med vokal hvor der synges dansk  udklædning og rekvisitter.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Darum skole 4. november 2013.
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
Inspirationsdag om musik med børn (2-10 år)
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Opsamling- Hvad skal jeg vide til eksamen?
Afslut Frem >>
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
27. Sep 2012 Line Fredens Violinist, kandidat og solistklasse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Velkommen til SKJOLDHØJ FORSAMLINGSHUS. Historien om Mahmoud Hvordan var det engang……
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Hvad er forandring?.
Rollespil i EU-undervisningen Rasmus Nørlem Sørensen EU i undervisningen – sådan! September 2013.
Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..
Procesværktøjer.
Tidsplan for eksamen 40s umd
INDSKRIVNINGSMØDE.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Når strategien om innovation skal virkeliggøres - At oversætte strategier KLKs Innovationsdag November 2014 Søren Obed Madsen
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Pædagogisk forår i København
At tale om sexualitet.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Digital videoformidling Rules of film grammar To ’skoler’ / paradigmer Continuity –Realisme, usynlige klip, Hollywood –Ingen opmærksomhed på udsigelsen.
Lad tanker og drømme flyve - Søren Kierkegaard for alle
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
DEN MOTIVERENDE SAMTALE V/ PSYKOLOG KARSTEN ABEL MEDLEM AF MINT BLÅ Kors medarbejder konference 12. november 2015
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Zakæus Luk 19,1-10. Zakæus deler ud. Jesus forandrer mennesker.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
EVALUERING AF LÆREPLANER REGNBUEN Kulturelle udtryksformer og værdier.
PECHA KUCHA WORKSHOP Theodor Klostergaard. HANEKEJSEREN Det rette billede kan flytte sol og måne Det er en kunst at finde essensen Gør dine tilhørere.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
Eksistentielle spørgsmål udspringer af eksistentielle behov
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Praksiseksempel fra Teater GROB
Kreativ Scene Drama Tidsrammen:
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Verbal kommunikation Ord og samtale
Gruppearbejde 1 Formål:
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Kreativ Scene Drama Tidsrammen:
Herre vi ønsker selv om vi er unge,
Praksiseksempel fra Teater GROB
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Bogens titel: ”Okay!”. Uge 19 til uge 25, 2018
Præsentationens transcript:

Tidsrammen: Opstart - præsentation og instruktion Arbejde med scenografi - inklusive pause Improvisation + opsætning – 11.30Pause Visning ca. 15 minutter per gruppe Pause Oprydning og feedback. Afsluttende projekt. Evt emnet ”kreativ sang” hvis der er tid.

Arbejdsmetode

LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen Arbejdsgangen.

LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m Arbejdsgangen.

LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m GÅ VIDERE. Arbejdsgangen.

LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m GÅ VIDERE. LYT til det nye musik – SE rummet Arbejdsgangen.

LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m GÅ VIDERE. LYT til det nye musik – SE rummet Lad jer inspirerer og improviser derfra. Der må ikke inddrages flere elementer end der allerede er i rummet! Lav en lille forestilling på 15 minutters varighed Arbejdsgangen.

LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m GÅ VIDERE. LYT til det nye musik – SE rummet Lad jer inspirerer og improviser derfra. Der må ikke inddrages flere elementer end der allerede er i rummet! Lav en lille forestilling på 15 minutters varighed VI VANDRER RUNDT og ser de 5 forestillinger Arbejdsgangen.

  tid, sted og rum teatermæssige grundbegreber

  tid, sted og rum   historie, handling teatermæssige grundbegreber

  tid, sted og rum   historie, handling   dramatisk spænding teatermæssige grundbegreber

  tid, sted og rum   historie, handling   dramatisk spænding   focus, opmærksomhed teatermæssige grundbegreber

  tid, sted og rum   historie, handling   dramatisk spænding   focus, opmærksomhed   sprog teatermæssige grundbegreber

  tid, sted og rum   historie, handling   dramatisk spænding   focus, opmærksomhed   sprog   bevægelse teatermæssige grundbegreber

  tid, sted og rum   historie, handling   dramatisk spænding   focus, opmærksomhed   sprog   bevægelse   rolle, figur teatermæssige grundbegreber

  tid, sted og rum   historie, handling   dramatisk spænding   focus, opmærksomhed   sprog   bevægelse   rolle, figur   pauser teatermæssige grundbegreber

  tid, sted og rum   historie, handling   dramatisk spænding   focus, opmærksomhed   sprog   bevægelse   rolle, figur   pauser   gentagelser teatermæssige grundbegreber

Pædagogiske overvejelser

  Musik som teater/drama inspiration   Scenografi   Instruktion   Skuespil/drama i teori og praksis   Teatermæssige grundbegreber Pædagogiske overvejelser

  ”Cigarettes and Chokolate Milk” af Rufus Wainright   “String Quartet nr 3” Phillip Glass af Sonic Art Saxophone Quartet   ““Ecce Gratum” Carl Orff fra Carmina Burana   “Tu veras” Trio Matamoros fra Made in Cuba   I’m so glad” Mads Bjôrn Musik