Tidsrammen: Opstart - præsentation og instruktion Arbejde med scenografi - inklusive pause Improvisation + opsætning – 11.30Pause Visning ca. 15 minutter per gruppe Pause Oprydning og feedback. Afsluttende projekt. Evt emnet ”kreativ sang” hvis der er tid.
Arbejdsmetode
LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen Arbejdsgangen.
LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m Arbejdsgangen.
LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m GÅ VIDERE. Arbejdsgangen.
LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m GÅ VIDERE. LYT til det nye musik – SE rummet Arbejdsgangen.
LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m GÅ VIDERE. LYT til det nye musik – SE rummet Lad jer inspirerer og improviser derfra. Der må ikke inddrages flere elementer end der allerede er i rummet! Lav en lille forestilling på 15 minutters varighed Arbejdsgangen.
LYT til musikken med lukkede øjne – uden at tale sammen UDVEKSEL tanker – digt historien og SÆT SCENEN: indret en del at rummet som scene + tænk kostumer, rekvisitter, sminke, masker, baggrund, lys m.m GÅ VIDERE. LYT til det nye musik – SE rummet Lad jer inspirerer og improviser derfra. Der må ikke inddrages flere elementer end der allerede er i rummet! Lav en lille forestilling på 15 minutters varighed VI VANDRER RUNDT og ser de 5 forestillinger Arbejdsgangen.
tid, sted og rum teatermæssige grundbegreber
tid, sted og rum historie, handling teatermæssige grundbegreber
tid, sted og rum historie, handling dramatisk spænding teatermæssige grundbegreber
tid, sted og rum historie, handling dramatisk spænding focus, opmærksomhed teatermæssige grundbegreber
tid, sted og rum historie, handling dramatisk spænding focus, opmærksomhed sprog teatermæssige grundbegreber
tid, sted og rum historie, handling dramatisk spænding focus, opmærksomhed sprog bevægelse teatermæssige grundbegreber
tid, sted og rum historie, handling dramatisk spænding focus, opmærksomhed sprog bevægelse rolle, figur teatermæssige grundbegreber
tid, sted og rum historie, handling dramatisk spænding focus, opmærksomhed sprog bevægelse rolle, figur pauser teatermæssige grundbegreber
tid, sted og rum historie, handling dramatisk spænding focus, opmærksomhed sprog bevægelse rolle, figur pauser gentagelser teatermæssige grundbegreber
Pædagogiske overvejelser
Musik som teater/drama inspiration Scenografi Instruktion Skuespil/drama i teori og praksis Teatermæssige grundbegreber Pædagogiske overvejelser
”Cigarettes and Chokolate Milk” af Rufus Wainright “String Quartet nr 3” Phillip Glass af Sonic Art Saxophone Quartet ““Ecce Gratum” Carl Orff fra Carmina Burana “Tu veras” Trio Matamoros fra Made in Cuba I’m so glad” Mads Bjôrn Musik