Uddrag af kendskabsanalysen 2014 CLEVER A/S. Q8. Hvis du skulle købe en elbil i morgen, hvad ville så være dine stærkeste argumenter for at vælge en elbil?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
Advertisements

For dig der er glad for mode og energi- besparelser.
Kursisters barrierer overfor IT-undervisning
© 2012 – Side 1 Mary Fondens Unge Tænketank Temperaturmåling December 2012.
Læserprofil Læserne af BilBasen – Dit Bilmarked har en klar profil. Det er købestærke, mandlige bilkøbere, der interesserer sig meget mere for biler end.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Undersøgelsesdesign – et eksempel
PengeSpillet.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Afsætning 2012.
Større mejetærsker eller tørring!
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Elbiloperatør. Generelt syn på markedet •Der er politisk, branche- og mediemæssig opmærksomhed •Mange meninger og holdninger •Bilbranchen •Energibranchen.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
v/ Andrew Kjærulff Maddock
Supported by Ændring af borgernes transportvaner.
Kvantitative metoder
8 Segmentering og målgruppevalg
Sådan laver man en spørgeskemaundersøgelse
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
Vores ide er at lave en mobilchip
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
 Introduktion til dagen  Afleveringen  Flere Hypoteser  Stikprøver  Evaluering.
Det kan være, du tror, du har set denne før…. da især mænd har synes, det har været vældig sjovt at videresende den…. MEN… se den igen og se den kloge.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
2 Kvalitative og kvantitative metoder
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
Økonomiske kompetencer
Præsentation til eksamen i ERHVERVSCASE
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Delphi. Hjælper dig med at træffe de rigtige beslutninger Via Delphi Scoring gør vi dig i stand til at træffe bedre og mere profitable beslutninger. Nøgleelementerne.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
Trivsel og boligform – en præferenceundersøgelse.
El-delebiler i landdistrikterne -elbiler i hverdagen.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Introduktion til afsætning
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
8 Segmentering og målgruppevalg
Hjem-IS Kommunikationstest Juni Om undersøgelsen Data er indsamlet juni 2003 Metode CAWI interview Der er 1128 besvarelser fra medlemmer af Hjem-IS.
Kæledyr koster Ann Lehmann Erichsen, forbrugerøkonom.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Segmentering - grundlag og metoder
HVAD ER FREMTIDEN FOR ELBILER v/Lærke Flader, Det Økologiske Råd, den 7. december 2015.
Rejsekort Rejsekort undersøgelse blandt brugere af rejsekort 8. december 2015.
Danfoss ligningen og dilemmakort CO 2 Emissions = GNP/Population Population  Energy/GNP CO 2 /Energy  
Elbiler i fleksible flåder Status for udviklingen.
Avis elbil plug and play Avis gør det nemt og billigt at være miljørigtig.
PUNKTMÅLING, OKTOBER LANDBRUG & FØDEVARER - KYLLING MARTS 2015.
Deltagerne i undersøgelsen. Deltagernes køn? Læsevejledning: Figuren viser, at 52,5% af deltagerne er kvinder (n=1.103) Side 2.
© 2013 – Side 1 Energi- og olieforum Nyt oliefyr September 2013.
Analyse omkring rytmiske koncerter November 2016
Digitaliseringsstyrelsen
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
BrancheIndexTM Bank 2016.
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Din kollega får alle de gode ture
Nordisk sekretariat for e-mobilitet v. Henrik H
Elbilers totalomkostninger (TCO)
Aftale om cirkulær økonomi
Danmarkspanel uge
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Præsentationens transcript:

Uddrag af kendskabsanalysen 2014 CLEVER A/S

Q8. Hvis du skulle købe en elbil i morgen, hvad ville så være dine stærkeste argumenter for at vælge en elbil? Interesse for at købe elbil: De stærkeste argumenter for at vælge en elbil koncentrerer sig om økonomi og miljø – og først på femtepladsen nævnes andre faktorer, nemlig faktorer relateret til convenience Groft sagt: Danskerne vil gerne agere miljøbevidst, især hvis det er udgiftsneutralt eller de kan spare penge. Det må ikke koste ekstra eller være mere besværligt end mindre miljøvenlige alternativer. ISÆR DE GRØNNE ER INTERESSANTE Stærkeste argumenter for at vælge en elbil – set i forhold til sandsynligheden for at næste bil bliver en elbil Base: Danskere med bil i husstanden eller adgang til bil

Om undersøgelsen Målgruppe Danskere, 18 år + med bil i husstanden eller adgang til bil (delebilsordning, lånebil) Planlagt stikprøve: n=1.000, opnået stikprøve: n=1.034 Metode CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Tidsrum Data er indsamlet i uge Segmentering Segmenteringen er baseret på respondenternes svar på et holdningsbatteri med 10 udsagn om bilmarkedet og det at have bil. Segmenterne er herefter dannet ud fra en segmenteringsnøgle, som CLEVER tidligere har fået udarbejdet. Vejning af data Bruttodata er vejet (iterativt) så denne er nationalt repræsentativ på køn, alder, region, civilstand og boligform.