CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling www.cfk.rm.dk Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den korte opsporende samtale
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Medicinpædagogik og de individuelle planer v.1.0
Den 16.august 2010 Regionsgården
Prioritering.
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Omsorg sundhed eller samvær? Rehne Christensen filosofisk firma
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Vi gennemførte en række interview ifm
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
TEMA I SUNDHEDSFREMMENDE LIVSSTIL
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Kommunikation.
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
1 Effektevaluering højner kvaliteten af hjælpemiddelformidlingen SidLigGodt konference 28 januar 2014 Mette Andersen Team Hjælpemiddelspecialisterne Odense.
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Samlet årsrapport for Grenen Særligt Sikret 2013 SIP-Sikret
Region Midtjyllands tilbud 2013
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.
Medicinpædagogik på vej mod en faglig platform
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
BAR Jord til Bord Psykisk arbejdsmiljø i landbrug, skovbrug og anlægsgartnerier Undersøgelsen er gennemført for Bar Jord til Bord i perioden september.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 1 Samlet årsrapport for SIP-Sikret Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra Grenen - Særlig sikret
Virkningsteori og -evaluering
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
Sådan bruger du præsentationen
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
SKYPE OG SSI (SIMPLIFIED SKYPE INTERFACE) OPLÆG OG KONKRETE EKSEMPLER PÅ HVORDAN VI BRUGER SKYPE (SSI) I HVERDAGEN PÅ DØGNTILBUD, SOM ET REDSKAB TIL ØGET.
Brønderslev Kommune Projekt Samvær.
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Sundhedspædagogik og kommunikation
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
AKTIV HELE LIVET GENOPTRÆNINGSCENTRET UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED GENOPTRÆNINGSCENTRET Februar 2015.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Personlig stof- og alkoholpolitik
Demens Anne Mette Jensen.
Trivsel og mental sundhed
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Den kriminelle fødekæde i bander og
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra den 1. januar 2014 til den 31. december 2014.

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Indhold  Sådan læses rapporten  Sådan læses figurerne  Oversigt: Borgernes situation og udvikling i forhold til de syv livsområder:  Psykisk velbefindende  Relationer  Fysisk velbefindende  Selvbestemmelse  Aktiviteter  Materielle forhold  Deltagelse i samfundet Introduktion til rapporten

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Sådan læses rapporten  Denne rapport vedrører svarene i livskvalitetsskemaerne  Rapporten viser botilbuddets egne resultater sammenlignet med resultatet fra sidste år  I rapporten vises både angivelse af tilfredshed og af udviklingen i angivelsen af tilfredshed  Bemærk: Der rapporteres kun, hvis der er svaret på minimum 5 skemaer for hhv. borgere og medarbejdere. Der rapporteres kun udvikling, hvis der er mindst fem besvarelser for de samme fem borgere i hver periode*  For hver af de syv livsområder vises også en oversigt over forholdet mellem vurdering af vigtighed og tilfredshed for de spørgsmål, hvor der spørges ind til begge disse dimensioner Introduktion til rapporten * Periode 1: 1. januar 2013 – 31. december Periode 2: 1. januar 2014 – 31. december 2014 Dette er en årsrapport baseret på data, som er indsamlet gennem SIP-skemaer udfyldt på botilbuddet

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Antal besvarelser Sådan læses figurerne vedr. tilfredshed Andel af besvarelser i procent Introduktion til rapporten

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Sådan læses figurerne vedr. udviklingen i borgerens tilfredshed Antal besvarelserAndel af besvarelser i procent Introduktion til rapporten

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Sådan læses figurerne vedr. forholdet mellem vurdering af vigtighed og tilfredshed I denne figur viser de grønne områder andelen af de besvarelser blandt botilbuddets borgere, hvor tilfredshed har fået en højere vurdering end vigtighed eller hvor vigtighed og tilfredshed har fået den samme vurdering. De røde områder viser andelen af de besvarelser, hvor vigtighed er blevet vurderet højere end tilfredshed: Altså områder som borgeren vurderer som vigtige, men hvor borgeren ikke i samme grad angiver at være tilfreds Figuren viser ikke, hvad der konkret er svaret på spørgsmålene og dermed hvor højt eller lavt tilfredshed og vigtighed er vurderet. Det er derfor vigtigt, ikke at bruge denne figur alene som udgangspunkt for fastlæggelse af indsatsområder mm. Man skal derimod se figuren i sammenhæng med figuren vedr. tilfredshed (vist på side 4) der viser den konkrete vurdering af tilfredshed.  Mange af de områder, der spørges ind til i livskvalitetsskemaet, er delt op i et spørgsmål vedr. tilfredshed og et andet spørgsmål vedr. vigtighed. Introduktion til rapporten

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Antal udfyldte skemaer

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende  Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:  Er du glad for dit liv?  Har du det godt med dig selv?  Har bekymringer indflydelse på din dagligdag?  Føler du dig tryg?  Oplever du, at andre forstår dig, når du gerne vil give udtryk for noget?  Er du tilfreds med din evne til at gennemføre de ting, du gerne vil gøre?  Er du tilfreds med dit seksualliv?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit liv?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren har det godt med sig selv?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at bekymringer har stor indflydelse på borgerens dagligdag?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren føler sig tryg?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren føler sig forstået, når han/hun udtrykker sig?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin evne til at gennemføre de ting, han/hun gerne vil gøre?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit seksualliv?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Glad for livet Borgernes vurdering af, om de er glade for deres liv og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for livet

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Glad for livet - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de er glade for deres liv og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for livet

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Selvfølelse Borgernes vurdering af, om de har det godt med sig selv og medarbejdernes vurdering af om borgerne har det godt med sig selv

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Selvfølelse - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de har det godt med sig selv og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne har det godt med sig selv

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Bekymringer Borgernes vurdering af om bekymringer fylder meget for dem og med- arbejdernes vurdering af om bekymringer fylder meget for borgeren Bemærk skalaen vender omvendt her!

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Bekymringer - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om bekymringer fylder meget for dem og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om bekymringer fylder meget for borgeren Bemærk skalaen vender omvendt her!

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Tryghed Borgernes vurdering af, om de føler sig trygge og medarbejdernes vurdering af om borgerne føler sig trygge

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Tryghed - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de føler sig trygge og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne føler sig trygge

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Kommunikation Borgernes vurdering af om de føler sig forstået, når de udtrykker sig og medarbejdernes vurdering af, om borgerne føler sig forstået når de udtrykker sig

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Kommunikation - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de føler sig forstået, når de udtrykker sig og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne føler sig forstået når de udtrykker sig

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Gennemføre hvad man ønsker Borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Gennemføre ønsker - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Seksualliv Borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres seksualliv og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres seksualliv

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Seksualliv - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres seksualliv og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres seksualliv

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Psykisk velbefindende Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:  Er du glad for dit forhold til din familie?  Er du glad for dit forhold til dine venner?  Er du tilfreds med din nuværende situation i forhold til at have eller ikke at have en kæreste/ægtefælle?  Er du tilfreds med dit forhold til personalet?  Er du tilfreds med dine muligheder for at løse problemer, som du har med andre?  Er du tilfreds med dine muligheder for at indgå i socialt samvær?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit forhold til sin familie?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit forhold til sine venner?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende situation i forhold til at have – eller ikke at have – en kæreste/ægtefælle?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit forhold til personalet?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at løse problemer, som han/hun har med andre?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at indgå i socialt samvær?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Familie Borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til familien og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til familien

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Familie - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til familien og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til familien

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Venner Borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til venner og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til venner

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Venner - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til venner og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til venner

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Kæreste/ægtefælle Borgernes vurdering af, om de tilfredse med deres kæreste- /ægtefællesituation og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres kæreste-/ægtefællesituation

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Kæreste/ægtefælle - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de tilfredse med deres kæreste-/ægtefællesituation og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres kæreste- /ægtefællesituation

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Personale Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres forhold til personalet og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres forhold til personalet

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Personale - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres forhold til personalet og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres forhold til personalet

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Løse problemer med andre Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Løse problemer med andre - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Socialt samvær Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres sociale samvær og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres sociale samvær

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Socialt samvær - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres sociale samvær og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres sociale samvær

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Relationer Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:  Er du tilfreds med dit helbred?  Er du tilfreds med din nuværende førlighed?  Er du tilfreds med din nuværende personlige hygiejne?  Er du tilfreds med, hvordan du sover om natten?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit helbred?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende førlighed?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende personlige hygiejne?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med, hvordan han/hun sover om natten?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Helbred Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres helbred og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres helbred

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Helbred - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres helbred og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres helbred

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Førlighed Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres førlighed og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres førlighed

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Førlighed - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres førlighed og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres førlighed

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Hygiejne Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres hygiejne og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres hygiejne

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Hygiejne - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres hygiejne og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres hygiejne

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Søvn Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres søvn og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres søvn

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Fysisk velbefindende Søvn - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres søvn og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres søvn

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Fysisk velbefindende

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Fysisk velbefindende

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:  Er du tilfreds med din indflydelse på, hvordan dine penge bliver brugt?  Er du tilfreds med, hvor meget du bestemmer ift. din dagligdag?  Er du tilfreds med din mulighed for privatliv?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin indflydelse på, hvordan hans/hendes penge bliver brugt?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med, hvor meget han/hun bestemmer ift. sin dagligdag?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin mulighed for privatliv?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Økonomisk selvforvaltning Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Økonomisk selvforvaltning - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi og udviklingen medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Indflydelse på dagligdag Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Indflydelse på dagligdag - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Privatliv Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for privatliv og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for privatliv

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Privatliv - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for privatliv og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for privatliv

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Selvbestemmelse Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Måles gennem følgende spørgsmål til borgerne:  Er du tilfreds med din nuværende daglige beskæftigelse?  Er du tilfreds med din evne til at udføre hverdagens daglige rutiner og opgaver?  Er du tilfreds med din nuværende støtte til at få hverdagen til at fungere?  Er du tilfreds med dine muligheder for at lære nye færdigheder?  Er du tilfreds med de ting, du kan lave i din fritid?  Er du tilfreds med din mulighed for at deltage i festlige begivenheder?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet  Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin beskæftigelse  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin evne til at kunne udføre hverdagens daglige rutiner og opgaver?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende støtte til at få hverdagen til at fungere?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at lære nye færdigheder?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med de ting, han/hun kan lave i sin fritid?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin mulighed for at deltage i festlige begivenheder?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Beskæftigelse Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres beskæftigelse og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres beskæftigelse

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Beskæftigelse - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres beskæftigelse og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres beskæftigelse

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Selvhjulpenhed Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Selvhjulpenhed - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Støtte Borgernes vurdering af om de er tilfredse med den støtte de får og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med den støtte de får

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Støtte - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med den støtte de får og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med den støtte de får

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Lære nyt Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Lære nyt - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Fritid Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fritid og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fritid

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Fritid - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fritid og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fritid

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Festlige lejligheder Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Festlige lejligheder - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Aktivitet Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Materielle forhold  Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:  Er du tilfreds med de fysiske rammer på det sted, hvor du bor lige nu?  Er du tilfreds med din nuværende økonomiske situation?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Materielle forhold  Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med de aktuelle fysiske rammer?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende økonomiske situation?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Materielle forhold Fysiske rammer Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fysiske rammer og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fysiske rammer

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Materielle forhold Fysiske rammer - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fysiske rammer og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fysiske rammer

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Materielle forhold Økonomi Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres økonomiske situation og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres økonomiske situation

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Materielle forhold Økonomi - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres økonomiske situation og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres økonomiske situation

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Materielle forhold

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet  Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren:  Er du tilfreds med samfundets accept af dig?  Er du tilfreds med dine muligheder for at bruge faciliteterne i det omgivende samfund?  Er du tilfreds med dine muligheder for at få hjælp fra fagpersoner ud over medarbejderne på botilbuddet?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet  Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne:  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med samfundets accept af sig?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at bruge faciliteterne i det omgivende samfund?  Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at få hjælp fra fagpersoner ud over medarbejderne på botilbuddet?

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet Accept Borgernes vurdering af om de er tilfredse med samfundets accept af sig og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med samfundets accept af sig

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet Accept - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med samfundets accept af sig og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med samfundets accept af sig

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet Faciliteter Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet Faciliteter - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet Hjælp fra fagpersoner Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet Hjælp fra fagpersoner - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner og udviklingen i med- arbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner

CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Deltagelse i samfundet Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed