Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Frøslev-Padborg skole
Folkeskole-reformen August 2014.
Valg til Skolebestyrelsen
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Forældremøde X årgang.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Værktøjskasse Skoleledelse
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Kontaktforældre - et vigtigt led mellem skole og forældre Kontaktforældrene er et vigtigt led mellem skole og forældre. Kontaktforældrene repræsenterer.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Indsatser 2009 SSC Indsatser i 2009 Skole/hjem samarbejde Skolebest. kommunikation med hjemmene Skolebestyrelses- valg 2010 Åben skole Trivsels - ambassadører.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Line Holst Jensen Mette Wybrandt Forældre, børn & læring
Hvad laver skolebestyrelsen på Dagnæsskolen?
Invitation til skolebestyrelserne
Folkeskolereformen - generel information
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Holbæk kommune Proces for skolebestyrelserne i arbejdet med ny skolestruktur.
Skolebestyrelsesarbejdet. Dagsorden for den 10. April Skolebestyrelsen på et overordnet plan Procedure omkring valgprocessen Hvad er så Skolebestyrelsen.
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
Dragør Skole Syd & Nord Jerrik Walløe Præsentation af sig selv.
Inspiration til reformarbejdet
Skolebestyrelsesarbejdet. Hvor En skolebestyrelse er en bestyrelse på en uddannelsesinstitution, hvor både forældre, elever og lærere samt skolens ledelse.
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Skolereformen og ”FUF”
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012/2013. Forældrevalgte medlemmer af Rådhusskolens bestyrelse: Andreas Nørgaard, Poul Møller, Anja Valbak, Anita Godt,
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Kursus for kontaktforældre
Værktøjskassen Skoleledelsen. Baggrund Amondo og AZENA har udviklet værktøjskassen for Integrationsministeriet Værktøjskassen er en i en serie af 5 værktøjskasser,
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Velkommen i skolebestyrelsesarbejdet 2012.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
BYRÅD SBU Skolebestyrelser Skoleforum Styrelsesvedtægt.
LÆRING & TRIVSEL OMSTILLINGSGRUPPER 2015 DEBATFASE: BÆREDYGTIGE SKOLER OG DAGTILBUD STØRRE UDSKOLINGSMILJØER.
Skolebestyrelsens skriftlige beretning skoleåret 2014/2015 Lindebjergskolen Lindebjergskolen beretning 2014/2015.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
S KOVBYSKOLEN – DEN NYE SKOLE - FORMANDSBERETNING Skolebestyrelsen årsmøde Skovbyskolen 18. marts 2015.
Præsentation til forældremøde 2016 Skolebestyrelsen Præstø Skole.
Velkommen til Skolen ved Sundet
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Når alle er forskellige er ingen anderledes
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Skolebestyrelsens beretning 2018
Det vi skal de næste tre kvarter
Princip for udarbejdelse af principper
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Årsberetning for Gjessøs Børn
Præsentationens transcript:

Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår for dialogprocessen Finde bestyrelsens to repræsentanter til den arbejdsgruppe, der skal lave det praktiske arbejde i dialogprocessen Værktøjskassen Skoleledelsen Skolebestyrelsen

Hvorfor sætte fokus på skole-hjem samarbejdet ”Vi plejer” skolekultur og traditioner for skole-hjem samarbejde - dvs. uklart formål, ikke konkretiseret, og hvor forventningerne ikke er afstemt Forskellige forventninger til rolle- og ansvarsfordelingen i skole-hjem samarbejde, pga. folkeskolens udvikling, forældrenes forskellige skoleerfaringer i og uden for Danmark Ny viden om forældrenes betydning for deres børns læring og trivsel viser, at det er nødvendigt at gentænke forældrenes rolle i skole-hjem samarbejdet og forældrenes indbyrdes relationer Mange elever oplever, at de ikke bliver inddraget i skole hjem samarbejdet, og at de voksne taler hen over hovedet på dem

Værktøjskassen Skoleledelsen Skolebestyrelsen

Arbejdsgruppens opgaver Arbejdsgruppen står for det praktiske arbejde i forbindelse med dialogprocessen: Tilrettelægger møderne: ”Hvorfor har vi skole-hjem samarbejde?” med medarbejdere, bestyrelse og elevråd Samler alle input fra møderne: ”Hvorfor har vi skole-hjem samarbejde?”, og udarbejder et udkast til et revideret princip for skole-hjem samarbejde Tilrettelægger møderne: ”Hvad gør vi fremover i skole-hjem samarbejdet?” med medarbejdere, bestyrelse og ledelse