Otg.dk Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier: Spiludvikling i ”Scratch” ”QuizTime”: gør undervisningen til et spil. Metoder
Otg.dk Drenge: eksempler Fysik: El-lære som digitale medier Induktiv undervisning Rapporter erstattes af digitale produkter Produkterne skal bruges til noget ”rigtigt” Eksempel: ”Modstandens temperaturafhængighed” Resultater: Stort engagement Eleverne læser i bøgerne! Positiv feedback fra elever
Otg.dk Didaktik Didaktiske overvejelser bl.a. i forbindelse med spiludvikling i undervisningen Spiludvikling er sekundært og ment som et didaktisk værktøj Didaktikken ligger delvist hos eleverne! Rigtige projekter – ikke ”bare” en opgave til læreren!! Lærerroller Konsulenter?
Otg.dk Quiztime Multimodal klassedialog “Augmented teaching” Begrænsede muligheder for spørgsmålstyper Aktiverer de stille elever
Otg.dk Didaktik Dysthe: Det flerstemmige klasserum Individualiseret undervisning Dokumenterbar progression (ejerskab hos eleven) Virkeligheden som et spil (augmented reality)
Otg.dk Links