Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole - Indskolingen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Trivsel - et fokusområde
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
BrugerundersøgelseBrugerundersøgelse Gjerrild Bønnerup Friskole Juni 2006.
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Er det ikke noget i klassen?
Temadag om undervisningsmiljø
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Det svære liv i en sportstaske
Trivselsgrupper for forældre
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Den gode klasse Forældrenes rolle
Folkeskole-reformen August 2014.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Skolen skal være mere rummelig, både hvad angår de svageste elever og de dygtigste "Regeringen har en klar målsætning om, at den almindelige folkeskole.
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
for elever i komplicerede læringssituationer DPU, Aarhus Universitet
Forældremøder på Kalbyris
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
Relationer – børn imellem
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Inklusionskoordinator for Indre By og Østerbro Karen Ruth Hansen holdt i 2013 oplæg på Sommeruni om lykkelige frikvarterer. Det følgende er en forkortet.
Qeqertarsuup Atuarfia
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Velkommen.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Møde med SaSA d. 26. okt Hvem er vi?
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
Fællesskab og relAtioner i fdf
APV Lindved Skole Januar Rengøring SFO Undervisning.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Skolen og den sociale arv
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Fleksible fællesskaber
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Informtationsmøde kommende 7. klasser
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole - Indskolingen

Handleplan Det fremgår tydeligt at den overvejende del eleverne i indskolingen har det godt. Besvarelser Ja23 Nej1 (24 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Der skal fra skolestart arbejdes bevidst for et stærkt klassefællesskab. Her kan forældrene også inddrages. Besvarelser Ja22 Nej1 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Her fremgår det, at en del elever føler sig uden for kammeratskabet. Dette kan være et øjebliksbillede, og der bør derfor følges op med minimålinger på trivslen. Det er en voksenopgave at have fokus på om der er nogle børn, der føler sig udenfor, samt arbejde på, at det enkelte barn føler sig som en del af fællesskabet. Besvarelser Ja13 Nej11 (24 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan I klassens omgangsregler er det vigtigt, at også brug af sproget indgår. Besvarelser Ja4 Nej19 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Det lader til at alle klasser har regler for, hvordan man opfører sig overfor hinanden. Besvarelser Ja23 Nej0 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan En del oplever meget uro. Det opleves ikke helt sådan af lærerne. Der skal være fokus på indretning af klasserummet, så der i større grad kan tages individuelle hensyn. Besvarelser Aldrig6 Ofte17 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Kun en enkelt giver udtryk for ikke at lære noget. Også her er det formentlig et øjebliksbillede, som vi kan følge op på. Besvarelser Ja22 Nej1 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Der kan indføres ”oprydnings og indretnings” –dage sammen med eleverne. Besvarelser Godt19 Mindre godt2 Dårligt2 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Toiletterne bliver gjort rene hver dag. Hvis der er beskidt, så tænk på hvad der bliver taget med ind efter hvert frikvarter. Som prøveordning bliver toiletterne henne ved 1 og 2. klasse delt. Dvs. der vil være et pige- og et drengetoilet. Besvarelser Godt9 Mindre godt1 Dårligt13 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Der er ny legeplads fra juni Besvarelser Godt1 Mindre godt6 Dårligt16 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Nogle af de gamle stole som ikke fungerer mere, vil blive skiftet ud i den nærmeste fremtid. Besvarelser Godt9 Mindre godt5 Dårligt9 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)

Handleplan Der blevet gjort noget ved problemet. Meget få elever har svaret på dette spørgsmål. Besvarelser Godt4 Mindre godt7 Dårligt0 (23 elever har besvaret dette spørgsmål)