Spil design I praksis og i forhold til DADIU
Lidt om de danske spilfirmaer Ikke alle spilfirmaer har en spildesigner Stor forskellighed i opfattelsen af en spildesigners opgaver Afhængigt af firmaets størrelse og målsætning
Spildesignerens opgave OTEE: Grafiker var leveldesigner og stor grad spildesigner Deadline: Spildesigner laver regler, leveldesigner gør det sjovt Craftwork: Spildesigner finder på gode idéer, den eneste med gameplay- tilgang. Mikro Værkstedet og Runestone: Programmørerne er/var spildesignerer.
Spildesigner på Deadline InstruktørProjektleder GrafikLyd Spildesign Mere Programmør Forsimplet udgave af Deadlines hierarki.
Spildesigner og leveldesigner Spildesigner Leveldesigner Forholdet mellem spildesigner og Leveldesigner over et udviklings forløb
Hvor vigtigt er spildesign? Seed – En af de største fejl var for langtrukket gameplay Goo Ball – For høj indlæringskurve. 3D hugo – Fokus på teknologi frem for game play. Alle disse fejlede pga. mangelfuldt game play. Game play er vigtigt for både spilkvalitet og salg!
Spildesign på DADIU Projektleder, spildesigner og instruktør danner en trekant, der ligger i toppen af spilproduktionens hierarki. Inspireret af Deadline? Spildesigner længere nede i hierarkiet i virkeligheden
DADIUs model i forhold til virkligeheden Form vs indhold? Kvalificerer DADIU spildesignere til det job de ender i? Andet?