Spil design I praksis og i forhold til DADIU. Lidt om de danske spilfirmaer Ikke alle spilfirmaer har en spildesigner Stor forskellighed i opfattelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Putting it into Practice Få det omsat i praksis. Putting it into Practice Få det omsat i praksis Arrangementer Modificerede spil.
Advertisements

EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev.
Lidt om vejleder rollen
Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven.
Kvalitetskodeks for Realkompetence i Danmark DFS Forum for kompetencer den 7. september 2010 Nationalt Videncenter for Realkompetencevurderinger.
Matematik er det nye sort!
Readymades / genbrugskunst
Erfaringer fra netværkssamarbejde
Radiograf for en dag
Real Kompetence Vurdering
Arkitektur - data.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
KEA – Københavns Erhvervsakademi
Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
En konsulent er : • -En praktiserende læge • -der er ansat af Regionen • der har en særlig viden eller erfaring indenfor et eller flere områder. • der.
Den nye rolle for design
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Computerspil Nu da panikken har lagt sig Jonas Heide Smith HERLEV BIBLIOTEK, 12/
Formularer (Access, del 3)
Ellært Et ”Læringsspil”
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Jeg har altid vist det…. Og her er Beviserne Der findes mange flere.
Computerspillets arkitektur Oplæg: ”There is no doubt whatever about the influence of architecture and structure upon.
It-ledelse for ikke-it-chefer
1 Meget kort om Remote Debugger Og ligeså kort demo af Unity.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt.
Hold fast, hold ud eller hold igen
Virksomheder - definition
I-Space Niels Henrik Helms, Knowledge Lab SDU. Projektet: Udfordringer i forhold til velfærdsteknologi: Hvordan skaber vi løsninger som både giver mening.
XP processen problemer og løsninger Problem Svært at få lavet ordentlige rammer for projektet. (Holde den indre kodeabe i skak)‏ Løsning Den første dag.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Perception og disposition af grænseflader
Reflektion over jeres egen praksis
BPFNet den 4. oktober 2007 ”Praktiske erfaringer med VSE – hvad virker”?
1 QA and user research
Paneldebat Esben Staffan Henrik Bo Svend Perspektiver!?
Introduktion til partier og ideologier
Mobilitet og usability John Paulin Hansen. Informations-apparater Begrænset formål og funktion Ingen/begrænset udvidelse eller opgradering Forventes udskiftet.
Technology as material in design Johan Redström 2005, Design Philosophy Collection Two.
” System-/Seniorsystem- konsulenter til dynamisk konsulenthus Har du teknisk flair kombineret med et udpræget konsulentgén, og kan du lide at være virksomhedens.
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Karakteristika i et projekt Kompleks, ny, unik konceptformulering
Figur 94. Denotation og konnotation.
Hvordan øges værdien af entreprenørskabstræning i Ghana?
-en model til at styre idéudvikling
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Vi ved godt, ingeniører ikke praler – men vil du ikke nok gøre en undtagelse? Engineer the future har med succes skabt en række portrætter af unge ingeniører.
Beregning af trekantsmodel (TIN-model)
Spiludvikling.
Firmamødets titel Oplægsholder.
Præsentation af forretningsplan
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Præsentationens transcript:

Spil design I praksis og i forhold til DADIU

Lidt om de danske spilfirmaer Ikke alle spilfirmaer har en spildesigner Stor forskellighed i opfattelsen af en spildesigners opgaver Afhængigt af firmaets størrelse og målsætning

Spildesignerens opgave OTEE: Grafiker var leveldesigner og stor grad spildesigner Deadline: Spildesigner laver regler, leveldesigner gør det sjovt Craftwork: Spildesigner finder på gode idéer, den eneste med gameplay- tilgang. Mikro Værkstedet og Runestone: Programmørerne er/var spildesignerer.

Spildesigner på Deadline InstruktørProjektleder GrafikLyd Spildesign Mere Programmør Forsimplet udgave af Deadlines hierarki.

Spildesigner og leveldesigner Spildesigner Leveldesigner Forholdet mellem spildesigner og Leveldesigner over et udviklings forløb

Hvor vigtigt er spildesign? Seed – En af de største fejl var for langtrukket gameplay Goo Ball – For høj indlæringskurve. 3D hugo – Fokus på teknologi frem for game play. Alle disse fejlede pga. mangelfuldt game play. Game play er vigtigt for både spilkvalitet og salg!

Spildesign på DADIU Projektleder, spildesigner og instruktør danner en trekant, der ligger i toppen af spilproduktionens hierarki. Inspireret af Deadline? Spildesigner længere nede i hierarkiet i virkeligheden

DADIUs model i forhold til virkligeheden Form vs indhold? Kvalificerer DADIU spildesignere til det job de ender i? Andet?