Det tematiserede forløb

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Det senmoderne samfundsfag i Dk.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
5 IT-didaktiske principper
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Orientering fra Kræftens Bekæmpelse Karin Mejding
Fra faglig rapport til akademisk opgave Et didaktisk redskab.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Undervisningsplanlægning
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Et væksthus for børn og voksne
Teknikfag Byggeri & Energi
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Tietgen Erhverv HG Erhverv HG Erhverv 1½ år (tidligere HG FLEX) HG Erhverv 2 år (tidligere FIVU) Ny Mesterlære Afklarende / kombinerede forløb 10. Handel.
Skolereform august 2014………………
Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Observation af din/andres undervisning –
Fagdidaktisk kursus i religion
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Uddannelsesforum 2012 Slip dem løs …! Grøndalsvængets skole København Lærer: Elsebet Jakobsen.

Udgangspunkt Dette GIS-forløb omhandler kalkning af landbrugsjord. Ved at måle pH-værdien på en mark, og dermed surhedsgraden, kan bestemmes hvor meget.
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Jubilæumsdag den 23. juli BaptistKirkens 175 års jubilæum på Lindenborg.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Madkamp - DM i madkundskab
Fagdidaktisk kursus i biologi
Digital skriftlig- og mundtlighed
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Type Navn Aldersintegreret indskoling Hoptrup Marstrup Vilstrup.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
Engelsk i Fagenes Samspil Velkommen. Programmet for i eftermiddag Kl Velkomst Kl Oplæg om sproglige udfordringer med engelsk som koncernsprog.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE
Video Club – med fokus på kommunikation og samspil
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Arbejdshukommelse Interventioner.
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Tematisk undervisning og progression c-B-A
Velkommen til fagligt samspil
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Præsentationens transcript:

Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med Hele forløbet Den enkelte lektion

- I relation til årsplan Tematisk forløb Motivation - Væk dem - Gør det vedkommende Elevforudsætninger - Forforståelse - Elevtyper Fagligt niveau Materiale - Lærerbøger - Eksperimenter - Foredrag - Dokumentar - ekskursioner Progression - I forløbet - I relation til årsplan - Varighed Formål - Lærerplaner - Kompetencer - Fagligt samspil - Hvor er fokus?

Lektions didaktiske overvejelser Formål - Mål og kompetencer Arbejds- og aktivitetsform - Hvordan får flest muligt optimalt udbytte Variation = didaktisk kompromis MOTIVATION læg op til høj elevaktivitet Medbestemmelse Zonen for nærmeste udvikling Variation Tidsplan og Logistik - Varighed af de enkelte sekvenser - eksperimenter? - kopier, opgaver mv. Forforståelse, progression og rød tråd - Hvor er eleverne nu? - Hvordan kommer de videre – læsefokus?

Gruppeopgave indtil kl. 20.00 Instruktioner vedrørende opgaven med forløbsplanlægning fremgår af arbejdsseddel 1 Upload jeres beskrivelse i wikien under ”forløbsplanlægning”