DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Forestillinger om fremtidig professionspraksis på lærer- og diplomingeniøruddannelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Veje og afveje i Mit forskningsprojekt: Kampen om den kolde krig
Advertisements

Orientering om skolebestyrelsesarbejdet
Center for Grundskoleforskning
Forskning i og med praksis
Praksisrettet uddannelse - på tværs af delprojekter Imodus – midtvejskonference – 20/ Henrik Hersom • Institut for Psykologi og Uddannelsesforskning.
Anvendelse af teori og metode i specialeafhandlinger
Dansk I Mange Retninger – et fagdidaktisk møde Helle Rørbech
Verden ind i undervisningen
Alexander V. Breum, Emil Rotzler og Christian Peter Berg.
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
En skrivehændelse i biologi
Feltarbejde om organdonation og danske pårørende til organdonorer
L EGENDE I NNOVATION Fremtidskonference om mulighederne for at understøtte især 2-sprogede børns sproglige udvikling med ny teknologi Projektet Legende.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Danskfaget – beholder eller genstand?
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Børns hverdagsliv i spændingsfeltet mellem det almene og det særlige
Evaluering af forsøgsskoleprojektet Læreruddannelsen i Aarhus
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Faglig kvalitet i socialpædagogisk arbejde
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
’Pårørende Empowerment’ Sundhedsfagligt Forum torsdag den 30. maj 2013
SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL PHD STUDENT AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION 27. AUGUST 2013 PHD PROCES.
Professionsidentitet – og masteruddannelse
for elever i komplicerede læringssituationer DPU, Aarhus Universitet
Vejlederbrev ? Jeg har brugt et vejlederbrev til vejledning af specialer før i tiden I hvert fald i den version jeg brugte brevet viste det sig ikke at.
Specialepaneldebat 28. oktober 2010
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
Netværksprojekt for fremmedsprogenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVORDAN UDVIKLER MAN LÆRERPROFESSIONALITET? PER FIBÆK LAURSEN.
Hvad er specialpædagogiske kompetencer?
LP-tovholder på Antvorskov Skole på 4. år
AARHUS UNIVERSITET Centre for Science Education 27. marts 2009 Centre for Science Education Michael E. Caspersen Centerleder
Evidens om vejledning Gitte Wichmann-Hansen, adjunkt, ph.d.
Ph.D. Group in Economics Sektion for Økonomi, Syddansk Universitet D
INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET Den internationale forskning Om strategier, der styrker relationen mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelser.
TEMA-EVENT OM KØN, KROP OG KOMPETENCER KØBENHAVNS UNIVERSITET 17/11/2010 Uniformerede mænd og maskuliniteter.
Tværfaglighed – en ny måde at skabe innovative hygiejneresultater på
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Teori og praksis i pædagoguddannelsen ›V. Lene Storgaard Brok, UCC og Lisbeth Haastrup,
Læremiddel.dk-konference 24. oktober 2013 Perspektiver i læringsplatforme – et forskningsperspektiv Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Institut for Uddannelse.
Læse/studiegrupper.
Koordinator Jette Bangshaab Åbningsseminar marts 2013 ”Teknologier i Borgernær Sundhed” University College Nordjylland.
Digitale biblioteker og web 2.0
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Herning Bibliotekerne 26. februar 2013
29. September 2011 Helle Bjerg & Lars E. D. Knudsen INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Bridging the Gap – foreløbige perspektiver.
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
24. april 2012 INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) AARHUS UNIVERSITET Nye veje i folkeskolens overbygning – kommuner er i fuld gang Hotel Pejsegården.
Er det økologisk madordninger ofte sundere? Presenter: Sofie Husby Ph.D student: Chen He Skolemadskonference – fra holdning til handling Strandgårdsskolen,
Teori-praksis i sygeplejerskeuddannelsen
Introduktion til 4. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Velkommen Midtvejskonference Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne.
Teori og praksis i ingeniøruddannelsen
Læreres vilkår for at udvikle en lokal naturfaglig kultur omkring natur/teknik - Resultater fra en spørgeskemaundersøgelse.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Gemt og glemt - vikingetidens sølvskatte på Bornholm Gitte Tarnow Ingvardson Ph.d. stipendiat, Saxo-instituttet & Bornholms Museum Antikvarie, Lunds Universitets.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
DPU – Aarhus Universitet
Præsentation af Anne-Grethe Kvistgaard
Sådan bruger du præsentationen
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Sådan bestiller du mad hos Bagelsringen. Gå til denne hjemmeside.
INTERNATIONALISERING I GYMNASIET
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Lederseminar, Veng 16. maj 2017 v. Jens H. Lund
Præsentationens transcript:

DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Forestillinger om fremtidig professionspraksis på lærer- og diplomingeniøruddannelsen Ved ph.d.-stipendiat Anne Katrine Kamstrup 1

DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * For tidligt at vove sig ud i foreløbige resultater for mit vedkommende Præsentation af mit projekt Præsentation af min metodiske tilgang To eksempler fra felten 2

DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Projektets fokus At tale om praksis i hverdagen Forholdet mellem teori og praksis Forestillinger om fremtidig professionspraksis 3

DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Et komparativt perspektiv Læreruddannelsen og diplomingeniøruddannelsen Forskelle og ligheder Kan de lærer af hinanden? 4

DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Antropologens metoder At gå på feltarbejde Deltagerobservation Et nært indblik i de problemstillinger de studerende møder i deres dagligdag At få øje på detaljer 5

DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Et eksempel fra dagligdagen på en diplomingeniøruddannelse 6

DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Et eksempel fra dagligdagen på en læreruddannelse 7

DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Videre perspektiver Ligheder: Hands-on på materialer Forskelle i teoriopfattelser Forskelle i at forholde naturfaglig teori til en fremtidig praksis 8