DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Forestillinger om fremtidig professionspraksis på lærer- og diplomingeniøruddannelsen Ved ph.d.-stipendiat Anne Katrine Kamstrup 1
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * For tidligt at vove sig ud i foreløbige resultater for mit vedkommende Præsentation af mit projekt Præsentation af min metodiske tilgang To eksempler fra felten 2
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Projektets fokus At tale om praksis i hverdagen Forholdet mellem teori og praksis Forestillinger om fremtidig professionspraksis 3
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Et komparativt perspektiv Læreruddannelsen og diplomingeniøruddannelsen Forskelle og ligheder Kan de lærer af hinanden? 4
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Antropologens metoder At gå på feltarbejde Deltagerobservation Et nært indblik i de problemstillinger de studerende møder i deres dagligdag At få øje på detaljer 5
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Et eksempel fra dagligdagen på en diplomingeniøruddannelse 6
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Et eksempel fra dagligdagen på en læreruddannelse 7
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Videre perspektiver Ligheder: Hands-on på materialer Forskelle i teoriopfattelser Forskelle i at forholde naturfaglig teori til en fremtidig praksis 8