Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL PHD STUDENT AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION 27. AUGUST 2013 PHD PROCES.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL PHD STUDENT AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION 27. AUGUST 2013 PHD PROCES."— Præsentationens transcript:

1 SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL PHD STUDENT AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION 27. AUGUST 2013 PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION

2 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 AGENDA › Hvem er vi? › Institut for Marketing og Organisation › Hvem er jeg? › Baggrund › Forskningsprocessen › Forskningsprocessen på Instituttet › Fra ide til afhandling › Min forskningsproces › Overblik over proces › Spørgsmål? 2

3 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 HVEM ER VI? 3 Institut for marketing og organisation: – en fusion af markering og statistik med organisation og ledelse (i 2011).

4 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 HVEM ER VI? › En bred organisation › med interesser fra forbrugeradfærd og statiske modelleringer til kvalitative studier af business models, HR management og organisationsadfærd. › Ca. 135 ansatte. › Undervisning – Business Administration › HA Ansvarlige for fag i organisation, strategi, statistik, metode og videnskabsteori. › Cand.merc.sol: Strategi, organisation og ledelse › MBA › Ph.d. skole – talent udvikling › En del af ph.d. skolen på BSS › Ca. 40 (mål for 45) Ph.d. studerende › Mulighed for 4+4 og 5+3 ordning for Ph.d. studiet 4

5 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 HVEM ER JEG? › Uddannelse › Bachelor i Statskundskab – 2003-2006 › (½) Bachelor i Økonomi (oecon) – 2006-2008 › Kandidatgrad i Økonomi (Cand.oecon) – inden for virksomhedsledelse – 2008-2010. › Arbejdserfaring › Økonomisk konsulent i offentlige sektor 2010-2011 › Ph.d. studerende siden september 2011, på 5+3 ordningen 5

6 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 FORSKNINGSPROCESSEN PÅ INSTITUTTET › Ansøgning › 4+4 eller 5+3. › Vejledere › Hovedvejleder og bi-vejleder. › Projektbeskrivelse - hoveddokumentet › Metode og forskningsspørgsmål › Projektpræsentation 1 og 2 år (evaluering) › Formen på afhandlingen: › Monografi eller artikler? › Ph.d. planner: › Oversigt over din proces og planer (3, 6 måneder, og derefter hvert halve år). › Ph.d. kurser: › 30 ects (½ årsværk) › Undervisning: › 570 timer - 30 ects (½ årsværk). 6

7 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 FRA IDE TIL AFHANDLING › Projektbeskrivelsen: › Ideen: Hvad vil vi gerne undersøge og hvorfor er det interessant? › Metode og forskningsdesign: Hvordan vil vi undersøge det? › Teori: Hvad trækker vi på af teoretisk baggrund, eller hvordan spiller teori en rolle i projektet (induktiv eller deduktiv metode) › Empirisk: Hvad er det empiriske felt for forskningen – hvilket område er det vi gerne vil udforske? › Bidrag: Hvilke bidrag kommer vi med til i forhold til tidligere forskning og hvorfor er det relevant? › Outline for afhandling: hvordan skal afhandlingen struktureres? Hvilken type forskning og hvad sigter den mod? 7

8 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 MIN FORSKNINGSPROCES › Title: Between Public and Private: An Institutional Perspective on Public Sector Search for Performance › Forskningsspørgsmål: Hvad ligger til grund for udbredelsen af udlicitering (kontraktstyring) i danske kommuner. Hvilken betydning har sammensætningen af medarbejder performance I offentligt ejede selskaber? › Metodisk: Kvantitativ tilgang: fokus på genereliserende faktorer. › Teoretisk: Institutionel teori: påvirkningen af normer, holdninger og værdier om den rigtige måde at agere på… › Emprisk: Danske kommuner og danske offentlige ejede selskaber. › Outline: artikel form I 4 forskellige artikler. 8

9 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 1 PAPER: SPREDNING AF ESCO KONTRAKTER 9

10 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 OVERSIGT OVER MIT PROJEKT: 10

11 AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION PHD PROCES PÅ INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL 27. AUGUST 2013 SPØRGSMÅL? 11


Download ppt "SARAH MARIA LYSDAL KRØTEL PHD STUDENT AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR MARKETING OG ORGANISATION 27. AUGUST 2013 PHD PROCES."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google