Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr. 45853 Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skattemappen – Hent økonomiske oplysninger
Advertisements

Hvordan bidrager litteratursiden
NemID har en offentlig digital signatur
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
Mundtlig eksamen og årsprøver Retningslinier 2014 v. LH og KS.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Side1 WORKSHOP - Fremtidens museumshjemmesider 12:45 Introduktion 13:00 Nationalmuseets hjemmeside 13:10 Workshop 14:00 Fremlæggelse i plenum.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Inspirationsoplæg: To vinkler på E-Gov
Sprog/billeder på Internettet
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Digitalisering og medialisering
Interessenter og interessentanalyse
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Odrbildne - the beginning of a beautiful friendship Pecha Kucha 28. februar 2011.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
NemKonto Verdens første fælles udbetalingssystem er på trapperne.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010.
IT – sikkerhed Fysisk sikkerhed Logisk sikkerhed
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
InfoGalleri udstilling af digital information ISIS Katrinebjerg Interactive Spaces / Alexandra Instituttet.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Mødet med kursisten - motivation og barrierer 24. Februar 2014.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Læs og skriv webtekster Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Rambøll Managements definition af it-governance
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Digital Signatur Hvad er Digital Signatur?
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr ”Medier”
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Retningslinier & procedurer Lokale/overordnede instrukser Praktiske procedurer.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Hospitalsenheden VEST Adfærd, ansvar og MidtEPJ.
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
At du kan forklare og anvende sundhedsfaglig dokumentation, formidle observationer samt anvende fagsprog i skrift og tale.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Cloud Computing Model-View-Controller
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Politikernes og borgernes forventninger
Seminar ”Kunden i centrum” seminar på hotel Føroyar
DEN GODE STIL.
DEN GODE STIL.
IT undersøgelse på Breum Skole
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice

Det er stadigvæk lige så vigtigt at kommunikere og formidle som altid. Det er ikke anderledes. Det nye er de nye muligheder for at målrette kommunikationen med forskellige medier.

Kommunikation over nettet stiller krav til borgerne: Internetadgang Læse på skærm osv.

Fordele for den off. virksomhed: Sparer papir / trykning Information kan hurtigt ændres Flere kan bidrage til det samme dokument (ved CMS)‏ Kan nå rigtig mange på en gang

Fordele for borgeren:  Kan bruge service når det passer  Ingen ventetid  Henter kun den info man har brug for.

Ulemper for den off. virksomhed: Hjemmesider skal opdateres Ændrede krav til sprog / layout alt i alt nye rutiner

Ulemper for borgeren: Uvant / langsomt at læse på en skærm Skal have internetadgang (bøvl)‏ Computer-kendskab Kendskab til interaktive sider