- Var ude aktivt og ”finde” duft indtryk. - Delte vi hinandens observationer. - Grupperede og analyserede vi vores observationer. - Fremlagde vores projekt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fra skitse til prototype. Mål med ReflecTable 1. Teknologiens muligheder udnyttes – vi bygger broer mellem teori og praksis som ikke var mulige uden teknologien.
Advertisements

En pragmatisk tilgang Udgangspunkt i arbejde af: Knud Illeris, se f.eks. ”Læring”, RUC 2007 særligt inspirationen fra læringsteoretikeren: David A. Kolb,
Individuel uddannelsesplan

Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
TEMA Deltagerforudsætninger & Læringsstile
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
Erhvervsfaglige kompetencer
Åben skole i Århus Muligheder og myter ved skolesamarbejde.
The Love Shop Lawton/Webb 2003 Vores oplæg er delt i form og indhold, vel vidende om, at disse er gensidigt afhængige af hinanden – og derfor vil vi til.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Afslut Frem >>
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Belbins teamroller Procesretning Formand Igangsætter Organisator
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Læringsstile i gruppearbejde
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 4. november 2005.
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Maskulinitet.
Hvilken viden søger vi? Hvem er interessenterne? Hvilke innovative tilbud har vi idag? Hvor kreative er lærerne? Hvilke job typer kræver innovative evner?
Inquiry Based Science Education - IBSE
Dan Zielke og 1.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
E-learning – individ og fællesskab Perspektiver på uddannelse, vidensdeling og vidensudvikling som fælles praksis i CSCL-former. Asger Hasle Harlung Konference.
Fokus på køn på Roskilde gymnasium Skoleåret 2013/2014.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Individet i gruppen Mine læringsmål
Exersice 2 ”One sense only” In the learning cycle Made by Camilla, Kenny, Michael, Peter, Rikke og Heidi.
Læring i praksis Tirsdag den 22. maj 2012.
Side 1 Comenius Individuel elevudveksling. Side 2 Program 1.Generelle oplysninger om Comenius individuel elevudveksling 2.Kontaktlærer- mentorordningen.
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Hvordan arbejder jobcentrene med afklaring af arbejdsevnen/arbejdsprøvning? Jobcenter Roskilde Birthe Haastrup Anette Perós.
HVERDAGSGLÆDE Hold balancen med et stærkt og velfungerende familieliv Balancekonference, Region Syddanmark, August 2010 Workshop.
Innovation og entreprenørskab i Grønland Hvordan opbygger vi en innovations- kultur? Hvilke faktorer gør sig gældende? Hvad er vi gode til? Hvorfor taler.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Samarbejde mellem matematik og samfundsfag. Disposition Indledning Hvorfor skal vi bruge 2 i samfundsfag? Hvordan kan matematikken bruges? Eksempel. Oplæg.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Roller i arbejdsmiljøarbejdet 3 grader af aktivitet for TRIO Egen refleksion Lidt redskaber og idéer Erfaringsgrundlag: Balanceprojektet, Påbudssager,
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
Write a Science Opera i folkeskolen. Opera for børn I en tid hvor begrebet kompetencer meget smalt forsøges gjort op i videnskapital og intellektuelle.
28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Metode og Projektskrivning - En introduktion Kap. 11 & 12 Gruppe 2  Ann  Bo J  Erling.
Velkommen tilbage modige opdagelsesrejsende! Troværdige observationer fra xx modige opdagelsesrejsende ved hjemkomsten fra fem dage på [arbejdspladsens.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Attraktive og fleksible kontraktuddannelser gennem digital undervisning/flipped learning BAI OUP 2015.
Problem- and play- based Learning
Demens Anne Mette Jensen.
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
IDEBESKRIVELSE ❶ STYRKER ❷ SVAGHEDER ❺ FORDELE IDEBESKRIVELSE DATO
Sauntehus Cooperative Learning.
IBSE & matematik til småbørn i naturformidling Hvad skal vi bruge det til? Og hvordan? Læreplaner – Sprog – Noget med ud ad døren.
Personlighed og Kompetencer
Kognitive udfordringer - og de nødvendige forudsætninger
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
og indhold Konsultationens struktur Silverman, Kurtz & Draper
Projekt: Koncept til formidling
Hvad er en Feltrapportage?
Identifikationsrejse Forundersøgelsesrejse
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
AF Mads Korsgaard Poulsen
Et rum er ikke blot et rum:
Præsentationens transcript:

- Var ude aktivt og ”finde” duft indtryk. - Delte vi hinandens observationer. - Grupperede og analyserede vi vores observationer. - Fremlagde vores projekt. Forklaring af The Kolb Learning cycle ud fra opgave 1.

Styrker og svagheder ved de fire læringsstile. Styrker - Igangsætter - Ledertype - Arbejder godt under pres - Open minded - Learning by doing - Arbejder bedst i grupper Aktivist Svagheder - Lav tålmodighed - Dominerende - Kan mangle teoretisk indsigt - Ikke gode til at afslutte projekter.

Reflectors Styrker - Gode til at lytte og observerer - Gode til at indsamle og behandle data - Tålmodig Svagheder - Deadlines

Svagheder - Kan ikke lide kaos - Kan være uselvstændige Theorist Styrker - God til at analysere - God til at bruge evner og viden - Arbejder step by step - Grundige - Arbejder struktureret

Styrker - Praktisk orienteret - Gode til at følge en plan - Åben for nye idéer - Impulsive - Ser udfordringer frem for problemer Svagheder - Arbejder ikke godt uden et mål - Arbejder ikke godt uden guidelines Pragmatists

Christian´s læringsstil