9 Købsadfærd på producentmarkedet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Point of View Hvad er ProjektParat. Point of View Hvad er ProjektParat zMetode til at vurdere jeres evne til at arbejde projektorienteret zMålrettet organisationer.
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
En grundlæggende introduktion
8 Segmentering på producentmarkedet
Segmentering på producentmarkedet
Social kapital – rig på relationer
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
Dahlbom & Mathiassen Computers In Context 9. Power
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Kap 6 Købeloven Kapitel 6.
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Fuldkommen konkurrence
IS-Strategi.
Brug piletasterne eller musen til at skifte slides
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Fuldkommen konkurrence
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
13 Pris Oversigt Pris/kvalitetsstrategier Priseskalsering
Købsadfærd Købstyper.
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
Forretningsmodel.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
03.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Klasser Oversigt, principper og teknikker Kapitel 3.
Vejen til en beslutning Tilbygning eller ny skole? Er det muligt at gøre gamle bygninger bæredygtige? Lokalisering i by eller på landet?
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring Lone Kørnøv ’Miljøvurderingsdag 2014’, august /14Lone Kørnøv, DCEA.
Implementering af krav i Hygiejneforordningen i DLG
7 Købsadfærd på konsumentmarkedet
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Sundhedsfremme og forebyggelse i kommunen
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
1 Afsætningsfaglig metode
AFSÆTNING A – Schønberg
BA International Erhvervskommunikation Sproglig teori og metode (IV)
Modellering Modelleringens betydning og Modelleringens 4 principper.
Økonomifunktionens opgaver
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
1. CONOPA 29 august 2008 Trine Winterø 3 Hvorfor er patentagenternes liv farligt??
Maslows behovsteori Maslows behovspyramideEksempler på behov Eksempler på varer, der dækker det enkelte behov Selvrealisering Egobehovet Sociale behov.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Politisk system og lovgivning i Danmark Sosu Fyn Jan Christiansen.
Jeopardy Del 1: Mikroøkonomi. ØkonomiMarkedetElasticitetMarkedsfejlStat og marked
”Et kærligt puf” Jakob Willer
Parametermix - promotion
Opstart – Intro – hurtig brainbreaker
Købsadfærd afsætning.
Workshop om center for bygningssimulering
Beslutningen Beslutningsprocessen. Opfattelse af situationen.
Konkurrenceforhold afsætning.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Modelaftale om data management ved samarbejdsprojekter aka ‘en juridisk spejling af en data management plan’ Et projekt mellem AU og Det Kgl. Bibliotek,
Idegrundlag og målsætninger
Politik og organisation
Musisk ledelse Jens Skou Olsen 2014 p..
Brugerinddragelse Aktivt socialt arbejde
Centralforeningen for Stampersonel
PRINCE2® Principper og Temaer
Business Model Generation
Hvad forstår man ved et producentmarked?
Leavitt’s model Modellen er en oversigt over de dynamiske,
Elbilers totalomkostninger (TCO)
”Et kærligt puf” Jakob Willer
Kommunikation mellem mennesker
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

9 Købsadfærd på producentmarkedet Oversigt Købstyper Beslutningsproces på producentmarkedet Valgkriterier på de tre markeder Faktorer der påvirker købsadfærden Transaktions- og relationsmarkedsføring 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Købstyper på producentmarkedet Nykøb Modificeret genkøb Rutinekøb 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Producentmarkedets købsbeslutningsproces Buy grid-modellen 3 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Valgkriterier på de tre markeder 4 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Code of conduct Code of conduct er betegnelsen for de principper, standarder eller regler, der styrer beslutninger, procedurer og systemer i en organisation at tage et socialt ansvar over for virksomhedens med henblik på omgivelser. 5 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Eksempler på valgkriterier på mellemhandlermarkedet 6 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Faktorer der påvirker købsadfærden 7 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Købscenteret personer eller grupper i virksomheden, der har indflydelse på eller er involveret i købet af et produkt i en virksomhed 8 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Transaktionsmarkedsføring Fokus på selve transaktionen eller handlen Ingen længerevarende forbindelser til sælger 9 9 Købsadfærd på producentmarkedet

Relationsmarkedsføring Håkanssons interaktionsmodel 10 9 Købsadfærd på producentmarkedet