IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Advertisements

Virksomhedsforståelse og økonomi Pindene er kun eksempler – der skal indøves en tankegang – lad nogle af pindene være valgfrit. Det vil være individuelt.
På vej mod en innovativ offentlig sektor
Sæt stress på dagsordenen i SU - og i hverdagens arbejdsliv
Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
Vision for turismen i ASHF Ved Peter Kvistgaard, Aalborg Universitet og Turismeforum.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Offentlig-private innovationssamarbejder (OPI)
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Arbejdsmiljørådgivningen i det nye reguleringsparadigme
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
NordDanmarks EU-kontor ”Lokale visioner – Internationalt samarbejde”
Strategi Forudsætninger og udfordringer.
Den politiske vision om åbne standarder Af Morten Helveg Petersen, Det Radikale Venstre Dansk IT, Dansk Erhverv
Arbejdsmodel for RED BARNET. Ny Arbejdsmodel For Red Barnet OVERORDNET MÅL Fastlægge hvordan Red Barnet skal arbejde fremover for at opfylde målsætningerne.
1 New Right September Hvordan skabes politik Supply side – fokus på staten som bestemmende aktør Demand side – fokus på grupper som bestemmende.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
DEMOKRATI SOM POLITISK ANSVAR – POLITISKE STRATEGIER ER NORDEN DEMOKRATIETS PARADIS?
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Energi på Tværs Workshop den 31. marts 2014 Velkomst ved vicedirektør Kristian Johnsen.
- et udviklings- og dialogværktøj
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
En attraktiv arbejdsplads
Modul 4 Teamsamarbejde Hvis der er tid kan man prioritere at bruge mere tid på dette modul end på det foregående, da den ekstra tid kan anvendes på øvelserne.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Rambøll Managements definition af it-governance
Indsæt billede her Samordningsstrukturen på geodataområdet Arne Simonsen Geografisk Infrastruktur, Kort & Matrikelstyrelsen.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Ny vejledning til sundhedsaftalerne (som det ser ud nu….) Jens Bejer Damgaard, Kontorchef, RSS/Kommunesamarbejde og sundhedsaftaler.
IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind.
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Åbent Universitet på IT-Universitetet i København kompetenceudvikling for professionelle Mads Tofte, rektor.
Temaer for mødet Aktuelle kommunale udfordringer Formålet med det fælleskommunale kvalitetsprojekt Forventninger til regeringens kvalitetsreform Det videre.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
organisatoriske kompetencer
IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Velkomst og dagens program Marianne Pilgaard )Kommunemøde den 2. oktober 2014.
Hvem skal have magten og hvor meget skal den være spredt?  Danmark og de andre  Styreformer  Problemer i udvalgsstyret  Reformer i andre lande  Strukturkommisionen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
1 21. september 2016 Introduktion til Lean Vedligehold.
Den selvejende institution – mellem stat, marked og civilsamfund Lars Bo Kaspersen, Statskundskab, Københavns Universitet.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
’Dialog om HR’ - sammen vi sætter HR øverst på dagsordenen Carsten Carlsen / Kontorchef Marts/April 2009.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
SUF - gevinstrealisering
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Kommune 3.0 Teknik og Miljø.
It forretningsstrategier
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Inspirationsworkshop med fokus på
Krav til fremtidens offentlige ledere – set fra et kommunalt perspektiv Oplæg den 20. februar 2019 Kommunaldirektør Jesper Hosbond Jensen, Syddjurs Kommune.
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentationens transcript:

IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind

Agenda Konklusioner på GK’s IT-strategi Statens rolle Koncern-IT? – Fordele – Ulemper – “Tænk ud af kassen!” Diskussion

Konklusioner på GK’s IT-strategi Forretningsstrategi? IT-strategi? Frederiksberg kommune – Hovedvision Forankret i 15 aktivitetsområder – Tidsperspektiv 10 år Servicestrategi – – 4 fokusområder – 2 tværgående initiativer (IT) IT-strategi  IT-handlingsplaner

Statens rolle Overordnet vision – Regeringens IT-politik – Hvidbogen Muligheder – Tvang? – Rollemodel – Ministerier – Udveksling af erfaringer

Koncern-IT i Danmark? - Fordele Ensretning af systemerne som bl.a. medfører - at udviklingsomkostninger nedbringes - at driftsomkostningerne nedbringes - at kommunikationen mellem instanserne lettes

Koncern-IT i Danmark? - Barrierer Tekniske Økonomiske Organisatorisk – Mange medarbejdere – Kulturen (offentlig vs. privat) – Mange forskellige arbejdsopgaver Kommunalt selvstyre

Koncern-IT i Danmark? - mange bække små… Samarbejde Bedre IT-løsninger via – Kvalitet i opgaveløsning – Tænk ud af kassen: investering! – Magt til gennemførelse – Medarbejderinddragelse

Diskussion