Lederen - landsdelsmøde Samfundsbeskrivelse - Ketchersamfund, on-and-offsamfund - Ny kode: alderdom, voksne, unge, børn - Frihedsbegrebets konsekvenser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kredsen i centrum En gennemgang af din kreds!. Kredsen i centrum, intro • Undersøgelsen består af 6 emner med 2-3 underemner • Vi diskuterer et underemne.
Advertisements

Velkommen.
Danehofskolens værdigrundlag
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
- Madkultur i Ishøj Kommune
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Læringsstile og lektier
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Konflikter på nettet. Og hvordan du løser dem.
MADKULTUR OG MÅLTIDER I ISHØJ KOMMUNE.
Forældremøde X årgang.
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Jeg støtter barnet ved:
Produkt ProduktionProfil/Politik People GenbrugelighedSvanemærke Økologi Bæredygtighed Kvalitet Mindre CO 2 Ingen spildevand Minimalt udslip Ingen kemikalierGenbrug.
Kommunikation "For i sandhed at kunne hjælpe en anden må jeg forstå mere end han, men dog vel først og fremmest forstå det han forstår. Når jeg ikke.
½.
Hvad render vi rundt og laver?
Brabrand NytårsDysten - En alternativ samarbejdsdyst.
Verdensborgeren Skolen skal levere undervisning i verdensklasse, men hvad er verdensklasse, og hvad skal børnene bruge en sådan undervisning til?
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Folkeskolereformen2014.
: Ulighed og uddannelse - Akademisering af uddannelsessystemet? Martstræf 2011 Gry Poulsen.
Relationer – børn og voksne
Hvad er læring? Redegørelse for læringssyn og dettes betydning for genstandsfeltet: Mennesker med ADHD.
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
Relationer – børn imellem
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Opdagende skriftsprog i et inklusionsperspektiv
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Pædagogisk Konference 18. november Grænser for frihed? Samfundsforandringerne Individualismens ansigter : De er forkælede, besværlige, sårbare og.
Lærerprofessionen.
Anonym Digital Rådgivning Erroll Marshall Pædagogisk projektleder.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Pædagogfagets kernefaglighed
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Børn og pædagoger i en digital verden
Fællesskab og relAtioner i fdf
Den lærende organisation
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
Konfliktforebyggelse
Fritidspas.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
Pædagogens univers.
De seks bedste billeder fra gruppen
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
” Godmorgen, Cykel ” I lyset af den nye skolereform: Undersøgelse af potentialer for implementering af målrettet cykelundervisning i Folkeskolen.
Nedbryd de strukturer, der forhindrer vidensdeling Mette Mønsted
Tosprogede Børn og Unges Vilkår/ Maj-2015 Laila Muhareb Udby
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d. Børn i fællesskaber Hvorfor opmærksomhed på fællesskabets betydning? Nedsmeltning af traditionelle.
Psykoedukation for børn og unge Metoder til familierettet psykoedukation Anne Bovbjerg Micheline Albert Tawil Tramp.
Tilgang 2: Få fat i forældrene Mange børn får (mere eller mindre) blide puf hjemmefra for at komme til FDF. Typisk har børnene store oplevelser, når de.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
Introduktion til arbejdet med vold i familien, kærestevold og grænser Tør du tale om det?
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Lav en fugle-folde-bog
Spændingsfelter i vejledningsloven
Med i samfundet Medborgerskab – Tema 3.
SLET DENNE SIDE TIL SIDST SÆT X
Den pædagogiske læreplan
Rita Buhl 22. september 2018.
QR-koder Fælles øvelse.
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Præsentationens transcript:

Lederen - landsdelsmøde Samfundsbeskrivelse - Ketchersamfund, on-and-offsamfund - Ny kode: alderdom, voksne, unge, børn - Frihedsbegrebets konsekvenser ”Mennesker har ikke rødder. Mennesker har fødder. Fødderne bliver brugt til bevægelse”

Lederen - landsdelsmøde  Det traditionelle samfund  Det moderne samfund  Det refleksive samfund ”Frihed giver usikkerhed, øger behovet for kommunikation og forklaringer. Kommunikationen skal være sensitiv og dialogorienteret.”

Lederen - landsdelsmøde  Hvordan bliver en leder modtaget?  Skal vi begrænse valgmulighederne?  Hvordan kan vi fortælle om FDF og det at være leder?  Hvordan accepterer vi forældre og børn?  Hvordan lærer vi fra os?

Lederen - landsdelsmøde Hvorfor gider vi at gøre noget for andre, der skaber besvær for os selv? Kultur er overvejende ressourcespild Kultur er mekanisme til at gøre selvviske individer søde, sociale og kreative: At gøre indtryk Umage giver mage