Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.
Advertisements

At Dividere.
Nonne historie.
At Dividere Decimaltal.
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Struktur: ”Quiz og byt”
Camp. Energizer: Hvornår fik du sidst en god ide? 10 min.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Strukturer velegnet til…
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
1 Video-regelquiz. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en video, som.
Bytte   PowerPoint  .
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Innovation og iværksætteri
Mia bliver væk Serpil og Aishe Her er historien om Mia.
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Supervision og faglig feedback
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Ide-magneten.
Careerhub Den Kreative Platform
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Videreudvikling af ide 2&2
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Webdesign og informationsarkitektur BDMD 1. Sem. John Paulin Hansen Sept
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Mekanikeren ser spørgende på hende: „Hvad er en "710"???"
Relationer – Omgangstone
Idé-generering. Idéudvikling En fast økonomisk ramme En fast tidsmæssig ramme Et fast eksamenskrav En fast dramaturgi Nytænkning – et konkurrenceparameter.
Vejlederens kommunikation
Klar til selvevaluering Inspirationsmateriale til en pædagogisk dag.
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
......der møder han en rigtig Bond-pige og stopper op....
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
1.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
Innovations- karavanen Innovation – hvorfor? Samfundsudvikling – globale / lokale forhold kræver nytænkning. Udfordringer for UCN fx i form af færre.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Workshop Sund By Netværket
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Modul 1 Rød løber (C).
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Den gode SRP-proces.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Øvelse: Handlemuligheder
Den gode SRP-proces.
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Præsentationens transcript:

Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)

Fælles idé-generering

3D CASE: NEJ, Det er en dårlig ide fordi… 1. Find sammen med en du ikke har lavet øvelser sammen med før 2. Uddel “Ord træningskort” 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. Få ideer til hvordan fremtidens barbeque gril kan være. Brug et ord af gangen fra kortet til at få inspiration til ideerne. Makkeren siger ”NEJ” (til enhver ide) og fortsætter ved at forklare hvorfor ideen er så uendelig dårlig. Han/hun fortsætter herefter ved at udvikle en ny ide til fremtidens barbeque gril med inspiration fra sit kort 5. Øvelsen varer i 2 minutter 6. Demonstrer 7. Den med længst hår starter

3D CASE: JA, Vi kunne også… 1. Samme makker 2. Uddel “Ord træningskort” 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. Få ideer til hvordan fremtidens cykel kan være. Brug et ord af gangen fra kortet til at få inspiration til ideerne. Makkeren siger ”JA” (til enhver ide) og fortsætter ved at udvikle en ny ide fra med inspiration fra sit kort ”Vi kunne også…” 5. Øvelsen varer i 2 minutter 6. Demonstrer 7. Den med de største fortænder starter

Sid ned

En bunke af blandede kort til hver 2-personers gruppe

Opgave Hvordan gør vi en lodseplads til en turistattraktion?

Idéudvikling 2-personers grupper Skriv ALLE idéer ned Én idé pr. Post-it

To & to genererer ideer ud fra kortene 1. De studerende sidder nu I grupper af to 2. De hjælper hinanden med at få ideer udfra det kort de har vendt 3. Når de ikke kan få flere ideer vender de et nyt kort og fortsætter 4. De skriver ideerne ned på gule sedler. Én ide pr. Seddel 5. Efter ca. 15 minutter dannes nye grupper af to som fortsætter arbejdet 6. Fortsæt indtil der er 10 minutter tilbage af dagen

2-personers grupper: Anvend kortene til at får så mange idéer som muligt Skriv alle idéer ned En idé pr post-it