KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE -
60 % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr
- I ALT SLAGS VEJR De unge småbørnsfamilier køber ikke altid biler, men ladcykler
VI SKAL BYGGE GENVEJE FOR CYKLISTER OG FODGÆNGERE
PLADS TIL 2 BILER ELLER 20 CYKLER
Verdens bedste cykelby: Der skal etableres flere genveje for cyklisterne
SCREENINGSFASEN 2011 UDBYGNING AF DEN KOLLEKTIVE TRAFIK I KØBENHAVN Nye baner i København - oplæg til analysefasen Med rødt er vist områder, hvor mulighederne for udbygning af metrosystemet skal analyseres nærmere. Med grønt er vist områder, hvor letbaner eller højklassede busløsninger i tilknytning til Ring 3 skal analyseres København er i vækst. Det stiller stigende krav til infrastrukturen Metro i tunnel under de tætte bydele og letbaner i gadeniveau. Der skal være plads til alle trafikanter, men pladsen i gaderne i tætbyen er begrænset
UDBYGNING AF DEN KOLLEKTIVE TRAFIK I KØBENHAVN 4 KIK SCENARIER for 2018, 2025, 2032 og indbyggere i København
UDBYGNING AF DEN KOLLEKTIVE TRAFIK I KØBENHAVN ANBEFALINGER 1: Det anbefales sammen med staten at påbegynde et udredningsarbejde om metroafgrening fra Cityringen til Sydhavn og Ny Ellebjerg. Anlægsudgift 6 mia. kr. 2: Det anbefales at iværksætte en nærmere undersøgelse af en nordlig letbaneforbindelse fra en kommende letbane i Ring 3 via Frederikssundsvej til metrosystemet i de tætte bydele. 2,1 mia. kr. 2 1
KØBENHAVNS METRO 2013 DER SKAL ANLÆGGES FLERE METROLINIER OG MODERNE LETBANER
SLUSEHOLMEN I SYDHAVNEN
UDBYGNING AF DEN KOLLEKTIVE TRAFIK I KØBENHAVN LETBANER I FREDERIKSSUNDSVEJ Inddragelse af midterhelle, parkering og / eller kørespor Hegn i midten bør overvejes for at undgå krydsende cyklister og fodgængere Det er staten, der skal opstille sikkerhedskrav for letbaner En letbane fra Nørrebro til Ring 3 beregnes at få påstigere I Busserne har i dag påstigere
LETBANE I BERGEN