KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE -. 60 % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er behovene i Danmark?
Advertisements

Fynske infrastrukturforhold Fynsk Erhverv Den 26. juni
Møde om Spejdernes Lejr efterår Velkommen til møde om Spejdernes Lejr 2012 giver intense oplevelser, hvor vi møder hinanden, udvikler os.
V-konference om rastepladser fredag den 3. oktober 2008 Infrastruktur og rastepladser v/ Kristian Pihl Lorentzen Trafikordfører for VENSTRE.
NVF Organisation og marked Atkins Ørestad 8. Marts 2013
Et fremtidsscenarie for gas i vejtransport i Danmark Skive, 31
Bryggebladet på Rådhuset
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Personbiltransportens vækst vækstforudsætning. Personbiltransportens vækst faktisk udvikling.
Letbane på Frederikssundsvej
Kørekort og højresving
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Store infrastrukturprojekter - og muligheder for havnesektoren
Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Kære forældre Hermed orientering om status i forbindelse med Pilehaveskolens udbygning og flytning til Verninge i skoleåret 2013/2014. I foråret 2013 har.
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
En attraktiv by med høj mobilitet: Hvordan baner vi vejen?
Skal dit barn med på sommerkoloni ?
Fra bil-by …til gå-by Øhavets hovedstad.
Herredsvejs forlægning og udretning af Paludan-Müllers Vej
Forslag til Kommuneplan 2009 Nye Spor messen Planloven Stærk styring af kommunens handlemuligheder Muligheder: • Bymidte – dagligvarer max
Strategiplanen er fundament og retning.
Den Grønne Tænketank - København / Frederiksberg Den Grønne Tænketank –blev stiftet i juni 2003 –vi arbejder for en grøn og rummelig hovedstad –vi arbejder.
Beslutningsgrundlag COWI
Helle Wicklow, Projektleder Teknik- og Miljøforvaltningen
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Infrastruktur og bosætning
Præsentation af Universitetssygehus Køge
BA 3Harry Lahrmannseptember 2010 Vej- og trafikteknik Kommunal trafikplanlægning Historik Del af byplanlægningen Før 1973: –Vejudbygningsplanlægning –Parkeringsrestriktioner.
Undersøgelse af lærernes behov for faste arbejdspladser på Erhvervsskolen Nordsjælland og Handelsskolen København Nord.
KLIMATILPASNING I KØBENHAVN - FRA PLAN TIL VIRKELIGHED
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Årsmøde på Husum Skole - En skole i bevægelse. Program – Beretning for spørgsmål Arbejdet i skolebestyrelsen Pause
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Trafik og beliggenhed i Øster Snede
Trafikforhold, Hashøj Nordvest
Cykelbyen KBH. Vores mål for % tager cyklen til arbejde eller til uddannelse i København Antallet af alvorligt tilskadekomne cyklister halveres.
Trafikdage Udvikling i risiko i trafikken Camilla Riff Brems Danmarks TransportForskning
Elementer i ”Forebyggelsespakken om Tobak”, der i særlig grad kan løfte kommunernes indsats Tobakstemagruppemøde i Sund By Netværket 17. juni 2013 Chefkonsulent.
Erhvervsudvikling og infrastruktur Vækstforum Hovedstaden 23. maj 2011 Peter Maskell Professor, MSc, PhD, Dr.Merc Bestyrelsesformand CMP (Copenhagen Malmö.
Cykelkonference 2005 IDA, 14. oktober 2005 Thomas Krag Mobility Advice.
Placering af dagligvarebutik i Kvistgaard ‏ Kvistgård-Nyrup borgerforening 19. November 2014.
Hvad er trængslens karakter i dag? Otto Anker Nielsen, Professor
Kvalitetsfondsbyggeri i Region Hovedstaden
Region Midtjylland - Infrastruktur I dag - I morgen - I fremtiden Direktør Jens Egdal.
TRAFIKPLANLÆGNING Center for Byudvikling Søren Elle Overordnet trafikplanlægning 24. april 2013.
+ Skolebestyrelsens Årsmøde 2012 Lørdag d. 9. Juni.
Otto Anker Nielsen Center for Trafik og Transport Danmarks Tekniske Universitet Storbytrafik - Indledningssession ved Trafikdage på AUC | 28/03/2015 |
Cyklister i gågader Bjørn Weitemeyer
Diverse vejændringer anlægsbevilling Sagsnr.: G
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
KØBENHAVNS KOMMUNE Økonomiforvaltningen Master titel: Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Light 40pt (ALL CAPS) Brug under titel.
Sundhed og Bæredygtig Udvikling Jan Øhlenschlæger Kollektiv Trafik Aalborg Kommune.
1. KBH Udfordringen »Fra 0 % til 100 % på 15 år »Fra 0 % til 20 % på 5 år »Fra 20 % til 100 % på 10 år »Fokus på de smarte og væsentligste energi-
Trafikcafé for seniorer November 2014 Flere og flere ældre i kommunen En trafikcafe er sjovere end et tilskud til kørekursus Opfyldelse af Hørsholm Cykelby.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Beskæftigelsespolitisk konference den 5. maj 2014 ”Udfordringer og målsætninger for beskæftigelsesindsatsen.
Bybækgrunden Forslag til lokalplan Miljørådets møde den 4. februar 2016.
Privatbaner – hvorfor det ? Per Als A-2 A/S Trafikdage Aalborg Universitet 2016.
Beslutningsgrundlag COWI
MEGATENDENSER OG FREMTIDENS TRANSPORT
ITERATIV PLANLÆGNING AF LETBANEN PÅ RING 3
Trafikken i Valdemarsgade
KLIMASPIL AARHUS Præsenter programmet:
Kryds og rundkørsler.
Bicycletrip Grade 7 Copenhagen Int. School
Baggrund for præsentationen
Andre trafikanter.
Tæt trafik.
Præsentationens transcript:

KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE -

60 % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr

- I ALT SLAGS VEJR De unge småbørnsfamilier køber ikke altid biler, men ladcykler

VI SKAL BYGGE GENVEJE FOR CYKLISTER OG FODGÆNGERE

PLADS TIL 2 BILER ELLER 20 CYKLER

Verdens bedste cykelby: Der skal etableres flere genveje for cyklisterne

SCREENINGSFASEN 2011 UDBYGNING AF DEN KOLLEKTIVE TRAFIK I KØBENHAVN Nye baner i København - oplæg til analysefasen Med rødt er vist områder, hvor mulighederne for udbygning af metrosystemet skal analyseres nærmere. Med grønt er vist områder, hvor letbaner eller højklassede busløsninger i tilknytning til Ring 3 skal analyseres København er i vækst. Det stiller stigende krav til infrastrukturen Metro i tunnel under de tætte bydele og letbaner i gadeniveau. Der skal være plads til alle trafikanter, men pladsen i gaderne i tætbyen er begrænset

UDBYGNING AF DEN KOLLEKTIVE TRAFIK I KØBENHAVN 4 KIK SCENARIER for 2018, 2025, 2032 og indbyggere i København

UDBYGNING AF DEN KOLLEKTIVE TRAFIK I KØBENHAVN ANBEFALINGER 1: Det anbefales sammen med staten at påbegynde et udredningsarbejde om metroafgrening fra Cityringen til Sydhavn og Ny Ellebjerg. Anlægsudgift 6 mia. kr. 2: Det anbefales at iværksætte en nærmere undersøgelse af en nordlig letbaneforbindelse fra en kommende letbane i Ring 3 via Frederikssundsvej til metrosystemet i de tætte bydele. 2,1 mia. kr. 2 1

KØBENHAVNS METRO 2013 DER SKAL ANLÆGGES FLERE METROLINIER OG MODERNE LETBANER

SLUSEHOLMEN I SYDHAVNEN

UDBYGNING AF DEN KOLLEKTIVE TRAFIK I KØBENHAVN LETBANER I FREDERIKSSUNDSVEJ Inddragelse af midterhelle, parkering og / eller kørespor Hegn i midten bør overvejes for at undgå krydsende cyklister og fodgængere Det er staten, der skal opstille sikkerhedskrav for letbaner En letbane fra Nørrebro til Ring 3 beregnes at få påstigere I Busserne har i dag påstigere

LETBANE I BERGEN