Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
Advertisements

Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Værktøjer: - Gapanalyse - Forandringsoverblik - Handleplan
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
CAP Møde i myndighedsforum
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Kortforsyningsseminar 24. marts 2009 Anne Buch-Larsen Kort & Matrikelstyrelsen Mail:
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
Nyt om borger.dk september 2010
Kommunernes nye opgaver
Mål og vision for projekt ”borgerservice”
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
Servicecentre i København
Danskernes Digitale Bibliotek DDB Indsæt billede først Format: H13,73 x B23,41cm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst Skriv tekst.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Organisation og kommunikation
Den digitale vision for Danmark - muligheder og udfordringer for finansielle virksomheder Forsikringsforeningen, 8. oktober 2013 Direktør Lars Frelle-Petersen.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Oplæg om den danske kommunalreform v/ Ole Glahn, Det Radikale Venstre
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Vis Stedet - i kommunal sammenhæng Maj-konference 2009 Områdechef Kim Lindskov Knudsen Anvendelse & Rådgivning Kort og Matrikelstyrelsen.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
Årsmøde for ledere og chefer i den kommunale myndighed
Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Siden sidst fra Departement for Erhverv, Råstoffer og Arbejdsmarked Vejlederkonference Tirsdag den 18. november 2014.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Fælles opgaveområder mellem Borgerservice og Biblioteker
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
Visionerne for matrikulær infrastruktur KMSs oplæg til processen med at skabe en fælles vision for matrikulær infrastruktur 16. september 2003.
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Uddannelsesplan II - fokus på vejledning Centerledermøde; Sisimiut april 2014.
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.2.
BKFs årsmøde 13. november 2008 Præsentation af BKFs nye ledelsespublikation Ved Børne- og Kulturdirektør Klaus Nørskov.
IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind.
IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Carsten Vejre Director HR Genmab A/S Skandia: investForum 18. marts 2010.
Bevægelse i alle planer 18. april 2012 Rikke Jægersdorf – planlægger, By og Miljø.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Ledere mellem profession, management og demokrati
Kulturudvalgsmøde Ω Strategi for Gribskov biblioteker 2007 Ω Servicemål Ω Fælles fokuspunkter for bibliotekerne Ω Folke/skolesamarbejde Ω Portaler.
SERVICE OG SAMARBEJDE I ØJENHØJDE. ”Den, der er nødt til at spørge, har ikke samme magt, som den, der kan selv” Margrethe Vestager Økonomi- og indenrigsminister.
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg- Midtfyn?. Vi kan være irriterende Hvorfor?
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering Fremtidens digitale værktøj i Grønlands Selvstyre judr dok. nr
Kommune 3.0 Teknik og Miljø. Kommunen er mere end 6000 medarbejdere Det er borgere!
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
IT-værktøjer i Jobrettet indsats
Information fra Danmarks Miljøportal
digitaliseringsstrategi
Kommune 3.0 Teknik og Miljø.
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Seminar ”Kunden i centrum” seminar på hotel Føroyar
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Fremtidens borgerservice; én indgang
Handlingsplan 2015.
Systemejer organisation
Statens HR – Implementeringskoncept
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Præsentationens transcript:

Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010

Jeg skal sige noget om  Hvordan jeg ser fremtidens borgerservice og borgerbetjening i Grønland?  Hvad skal borgerservice kunne i fremtiden - og hvad er det for en rolle, som den offentlige administration bør indstille sig på ift. den forventede samfundsudvikling?  Hvad betyder det for medarbejderne i Selvstyret – og hvorfor er det vigtigt, vi er samlet her i dag?

Koalitionsaftalen Der skal udarbejdes en IT-strategi. Visionen er:  at borgerne får lige adgang til information, kommunikation og service samt optimale muligheder for at deltage i den demokratiske proces, og  at borgerne derigennem oplever en effektiv, helhedsorienteret og sammenhængende selvstyreorganisation, der samarbejder på tværs af organisatoriske enheder og for en tværoffentlig IT-organisering.

Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 4 Hvordan ser fremtidens borgerservice og borgerbetjening i Grønland ud for mig?  Uanset bosted – mulighed for at komme i kontakt med det offentlige  Acceptabel service i forhold til kvalitet og tid  Én indgang til det offentlige  Straksafklaring så meget som muligt  Mulighed for selvbetjening

Andre mål  ”Blæse og have mel i munden” – bedre service og besparelser  Flexibilitet  Omprioritering af opgaver

Forudsætninger  Afklaring af roller (politikere, administration, departementer, styrelser, kommuner, bygdebestyrelser)  Tilgængelighed (fysisk, digitalt), viden om rettigheder og pligter,vejledning  Uddannelse af medarbejdere, udvikling af værktøjer  Offentlighed

Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 7 Selvstyrets rolle  Hvad betyder det for medarbejderne i Selvstyret – og hvorfor er det vigtigt, vi er samlet her i dag?  - Etablere en fælles forståelse for opgaven