6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Alle børn skal være del af fællesskabet
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Lederudvikling.
Analyse af eksterne og interne forhold
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Fra ord til handling i Holstebro Politikreds
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Kodeks for offentlig topledelse
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
Reflekteret praksis og kvalitetsudvikling i Blå Kors - hvad er det lige, vi skal med en Forskningsafdeling?
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Sammenfatning: Målsætninger og Strategiske prioriteter (1 af 2) SAF Strategiske prioriteterMålsætninger 2. Kvalitet i uddannelserne 1.Øget STÅ – grunduddannelse.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Kompetencestrategi med mening
Strategiseminar – 23. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiseminar – 23. januar 2007 Velkommen.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)
Dialog om voldsforebyggelse Spørgsmål til medarbejdere og ledere  4 spørgsmål til vores forebyggelse  4 spørgsmål til vores proces etsundtarbejdsliv.dk.
Ledelse i forskellige retninger
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Odense Kommune 2007 v. Jørgen Clausen, Stadsdirektør
Formål og mål for dagen Viden om og forståelse for, hvad det vil sige at se sin arbejdsplads ud fra et arbejdsgangs- eller procesperspektiv Kendskab til.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Fra god til exellent Når det gælder kriterium 3: Medarbejdere  Faldgruber i HRindsatsen  Rationalet bag valgte metoder  Kvalitet i førstelinieledelse.
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Lederkonferencen 9. juni 2010
Internationalisering på SUND - strategi At styrke den internationale dimension i fakultetets uddannelser. Studerende skal tilegne sig et globalt perspektiv,
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Regionsrådsmøde 2. Maj
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Vision mission værdier handleplaner
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Kvalitet i fremtidens sundhedsuddannelser Uddannelsespolitisk oplæg.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Faglig Udvikling i Praksis Teknologi
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER
Kvalitet Ansvarlig for kvaliteten af skolens praksis
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Inspirationsworkshop med fokus på
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen 2. Analysere vores situation og perspektiver 4. Omsætte vores strategi til mål og handleplaner 1. Genopfriske vores strategiske fundament De 6 faser i det gode strategiarbejde

Strategiarbejde – hvordan? Det rationelle, objektive og analytiske Det intuitive, subjektive og drømmende Intern kulturel og organisatorisk forståelse Eksterne tendenser der påvirker os

1.De 6 faser i den gode strategiimplementering 2.Analyse værkstedet 3.AI – visionsdrømmen 1.Strategikort 2.De fire perspektiver 3.Strategiværkstedet 4.Dynamisk gruppearbejde Strategicirklen 1.Fra strategi til resultatmål 2.Fra resultatmål til indsats og handleplaner 3.Resultatkontrakter Metoder og værktøjer udviklet i læringsmiljøet

Ejer- perspektiv Bruger- perspektiv (og eksterne interessenter) Proces- perspektiv Medarbejder- og lærings- perspektiv

Studiemiljø Ejer- perspektiv Bruger- perspektiv (og eksterne interessenter) Proces- perspektiv Medarbejder- og lærings- perspektiv Meriterende undervisning Samspil med aftagere, bruger- og faglige organisationer Højt kvalificerede fagprofessionelle CVU Øresund Efter- og videreuddannelsesafdelingen Undervisning med udgangspunkt i praksis Økonomisk balance Relevante udbud for aftagere Relevante udbud for fagprofessionelle Relevant serviceniveau Højt fagligt kvalificerede og engagerede undervisere Innovation og konceptudvikling Øget segmentering Relevant resurseudnyttelse Attraktiv samarbejdspartner Udvikle evalueringsstrategier Mere fokus på Intern og ekstern kommunikation Øget segmenteret markedsføring Øget deltagerantal Kvalitetsudvikling og akkreditering Øget fokus på netværksdannelse og samarbejdsrelationer Implementering af strategien Kontinuerlig fokus på markedsøkonomi Udvikle en kultur, der bygger på værdierne i CVU-personalepolitik Fokuseret kompetenceudvikling, der understøtter medarbejderens indsats Udvikle metoder til differentieret resurseanvendelse, der fremmer proces, bruger- og ejerperspektiv