Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LEAN Akademy.
Advertisements

Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Facilitering af møder, der skaber værdi og mening
Fra undersøgelse til forandring Formidlingskonferencen 7.–8. marts 2006.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Tid, hastighed og forandring ...
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
E – styret ( 68 ) ESTJ ( 26 ) ESTP ( 7 ) ENTP( 13 ) ENTJ ( 5 )
Case didaktik? Hvordan udvikles kompetence til at handle…. Agenda:
Forældremøde X årgang.
Kompetenceudvikling i ISS
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
Medarbejdertrivsel.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Velkommen Niels Møller.
Nyt ansvar.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Det autentiske menneske
MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Processer og værktøj Værdianalyse.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Nykredit og EU-projektet 7. marts Hvem er vi? Nykredits single-point-of-contact –med ansvar for betjening af telefoniske og elektroniske kundehenvendelser.
Personer i organisationen
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Læring og inklusion i skolen
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Glade Dage Undervisningscase i Entrepreneurship Faglig klipper/redaktør: Jesper Piihl Videoproduktion: Govisual Finansieret af:
Niveauer for læring i organisationen
APRIL 2010 AARHUS UNIVERSITET PÆDAGOGER OG FAGRESSOURCER.
ICF Rønnegården i Gørløse i Nordsjælland.
Modernisering af den offentlige sektor … og indflydelse på medarbejdernes opgaver og positioner i pædagogisk praksis Lars Christensen / Professionshøjskolen.
Oplæg om 12-timersvagter, FOKUS, 31. januar 2007 Helsingør Hjemmepleje 12 timers vagter Helsingør Hjemmepleje.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
Ansvar, indflydelse og udvikling i Nykredits Kundekontaktcenter
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
Workshop om vidensdeling og kompetencer ved samarbejder i partnering Hvilke kompetencer er vigtige ved samarbejde i partnering af Michael Stig Ørbech,
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Hvordan spørger man anerkendende?
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
Sportsmanagement November 2008
Integreret psykiatri og rehabilitering - en fælles platform Workshop: Det organisatoriske perspektiv Forskningsoverlæge, ph.d. Lene Falgaard Eplov Forskningsenheden.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Lean administration og service
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Hvordan kan vi se det? - Recovery-screening af behandlingstilbud Vingstedseminar – 6. maj 2015 Vingstedcentret – 6. maj 2015.
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Præsentationens transcript:

Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006

Spørgeskemaundersøgelse Spørgeskemaundersøgelse viste at medarbejderne ønskede: ”ANSVAR INDFLYDELSE UDVIKLING”

Hvorfor ændre ? Hvorfor en ny organisationen –f–for at sikre kunden en bredere kompetence ved ”fronten” og dermed en bedre oplevelse –f–for at skabe større trivsel, udvikling og ansvarlighed hos medarbejderne –f–for at udnytte ressourcerne bedre

Hvordan ? Hvordan kan vi –t–tværfaglige teams –f–fastansatte og studerende i alle teams –m–målstyrende teams

Teamorganisering Medarbejderne havde stor indflydelse på processen Selvevaluering på faglige og sociale kompetencer Omsorgsfuld og målrettet proces Gjort bekendt for alle ved et fælles arrangement

Medarbejdersoplevelse af processen

Teamudvikling Udformning af værdihjul –V–Værdier og spilleregler i teamet ( 2 x ½ dag ) Klippekort - 10 klip –5–5 værdiklip om værdier og adfærd/holdninger –5–5 friklip – valgt af teamet selv Halvvejs evaluering Teamånd –S–Selvmotivation –M–Målstyrende –V–Vidensdeling

En medarbejders oplevelse af teamudviklingen

Erfaringer Lederne skulle have været uddannet først. –Vi valgte at gøre det efterfølgende – at få medarbejderne organiseret var vigtigst. Hvilke andre erfaringer har vigjort os ?