Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006
Spørgeskemaundersøgelse Spørgeskemaundersøgelse viste at medarbejderne ønskede: ”ANSVAR INDFLYDELSE UDVIKLING”
Hvorfor ændre ? Hvorfor en ny organisationen –f–for at sikre kunden en bredere kompetence ved ”fronten” og dermed en bedre oplevelse –f–for at skabe større trivsel, udvikling og ansvarlighed hos medarbejderne –f–for at udnytte ressourcerne bedre
Hvordan ? Hvordan kan vi –t–tværfaglige teams –f–fastansatte og studerende i alle teams –m–målstyrende teams
Teamorganisering Medarbejderne havde stor indflydelse på processen Selvevaluering på faglige og sociale kompetencer Omsorgsfuld og målrettet proces Gjort bekendt for alle ved et fælles arrangement
Medarbejdersoplevelse af processen
Teamudvikling Udformning af værdihjul –V–Værdier og spilleregler i teamet ( 2 x ½ dag ) Klippekort - 10 klip –5–5 værdiklip om værdier og adfærd/holdninger –5–5 friklip – valgt af teamet selv Halvvejs evaluering Teamånd –S–Selvmotivation –M–Målstyrende –V–Vidensdeling
En medarbejders oplevelse af teamudviklingen
Erfaringer Lederne skulle have været uddannet først. –Vi valgte at gøre det efterfølgende – at få medarbejderne organiseret var vigtigst. Hvilke andre erfaringer har vigjort os ?