Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Strategisk planlægning
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Hvad kom der ud af TUPVAK?
Naturfagsstrategi – i din kommune
Lederudvikling.
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Vi gennemførte en række interview ifm
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Udvikling og styring af en virksomhed
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
PolitietsResultatEvalueringsSystem PRES modellen version
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Hvad siger medarbejderne?
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Gruppeudviklingssamtaler
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
MÅL - at sætte rammerne for vores arbejde ! Hvad er det vi vil opnå? Hvor gode skal resultaterne være? Hvornår bliver vi glade ? Hvad er vores succeskriterie.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Læringspunkter modul 1-5
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Dansk Byggeri løser opgaver: ved anvendelse af egne ressourcer samarbejde eksterne –foreningen bips –andre institutioner.
Handleplaner Odsherred Kommune. Indledning Hvem er vi Kort præsentation.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Vision mission værdier handleplaner
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Plan for sammenhængende indsats overfor ungdomskriminalitet
Klinisk IT strategi 2017.
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Præsentation af forretningsplan
Handlingsplan 2015.
Mission, vision og forretningsidé
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !

Mission Hvorfor er vi sat i verden ? Hvad skal vi ? Hvad er vores mission ?

Vision Hvordan ønsker vi at se os selv ? Hvor vil vi gerne hen ?

En strategi? Strategisk ledelse? Strategisk udvikling? Strategiske metoder? Strategiske fokusområder? Strategiske kompetenceudvikling? hvad mener vi med det ? S –t – r – a – t – e – g - i

Militære strategi Langsigtet plan for virkeliggørelse af bestemt mål. Måde, på hvilken givne ressourcer under givne omstædigheder kan anvendes til opnåelse af fastlagte mål.

Politi og strategi – Kai Vittrup Strategi er læren om anvendelse af politioperationer og politiaktioner for at nå politiets mål.

Strategi Græsk = Strategos At lede en hær = Feltherrekunst ?

Professor Mikael Porter En unik positionering over for konkurrenterne. En unik værdikæde med unikke produkter. Klare fravalg – beslutning om hvad man ikke vil. Aktiviteterne skal passe sammen og styrke hinanden. Kontinuitet - med kontinuerlige forbedringer. STRATEGI

Strategi i forhold til FOTH En samlet overordnet plan for hvordan organisationen vil opfylde sin mission og nå sin vision. Strategien indeholder: de strategiske fokusområder de strategiske metoder brugen af ressourcerne de handlingsplaner for indsatser og aktiviteter som organisationen har valgt for at nå sine mål.

Hvilke områder vil vi særligt fokusere på? Hvad er vigtigst nu? Strategiske fokusområder

MÅL Hvor gode skal vores resultater være? Hvor højt skal vi sætte vores ambitioner? Hvornår bliver vi glade? Hvad er vores succeskriterium?

Fase 3 - Procesdiagram 1. Analyse & forarbejder 2. Udvikling & strategiske valg 3. Operationaliser ing 4. Implementerin g & opfølgning 1a. Dataindsamling 1b. Analyse 2a. Inspiration & værktøjer 2b. Involvering & Forarbejder 2c. Mission og Vision 2d. Involvering & Forarbejder 2e. Strategiske fokus- områder & Mål 3a. Præsentation & involvering 3b. Handlingsplaner Mellemleder uddannelsen. 3c. Koordinering & Formidling 4a. Overvågning & justering 4b. Overvågning & justering 3d. Kompetence- udviklingsstrategi 4c. PRES selvevaluering

Ledelse 5 % Selvevaluering 250 point Medarbejdere 5% Strategi & planlægning 5% Samarbejde & Ressourcer 5% Nøgle resultater 40 % Arbejdsgange 5 % Brugere & Borgere 20 % Medarbejder- resultater 10 % Samfund 5% POLIS mv. 350 point POLIS mv. 400 point

Tema 1: Ledelsesfokus Tema 2 : Valg og prioritering af strategiske fokusområder. Tema 3: Prioritering af kompetenceudvikling. Tema 4: Identificering og styring af samarbejdsrelationer. Tema 5: Identificering,styring og optimering af arbejdsgange. (nøgleprocesser) Tema 6, 7, 8 og 9: Udvælgelse af de resultater vi vil måles på PRES

Strategiudvikling STARTMÅL Analyse Kompetenceudvikling- strategi Handlings- planer Dataindsamling Strategiske fokusområder & Mål Medarbejderudviklings- samtaler Kompetence- udvikling PRES selvevaluering Justering & opfølgning på handlingsplaner Justering & opfølgning på handlings- planer

PRES resultater Evaluering org... kriminalitet Job- og Bruger tilfredshedsundersøgelser 4c.PRES selvevaluering Datagrundlag - Analyse Involvering Mål og Fokusområder PRES resultater + point Værksted : Mål og Fokusområder Involvering til handleplaner Værksted : udarbejde handleplaner Koordinering og formidling Kompetenceudviklingsstrategi * start på kompetenceårshjul PRES resultater Overvågning og justering PRES resultater Overvågning og justering

Strategiudviklings- og implementeringsprocessen : TOP – DOWN & BOTTUM - UP Mission Vision Strategiske fokusområder Indsatser Overordnede mål Effekt mål TOP – DOWN. Øverste Ledelse og Strategiudvalg Mellemledere Medarbejdere Handlingsplaner BOTTUM – UP Øverste Ledelse og Strategiudvalg Mellemledere Medarbejdere Delmål Indsats mål

Ledelse og liniekommunikation gennem forandringsagenter og ambassadører = Mellemlederne Øverste ledelse Mellemlederne Medarbejderne