1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Advertisements

7. undervisningsgang den
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
[ visuel ] identitet.
Marketingplanlægning
Virksomhedens kommunikation, image og website
Humaniora.
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
Sine Vestergaard Johnsby
PROGRAM Introduktion: Lisbeth og Natascha Introduktion: jer
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Floor Heating arketype processen
Introduktion til Medier og Kommunikation //
4 trin til at skabe visuel identitet
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Praktisk om opgave og oplæg
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
Samarbejde, Læring og Projektstyring
Center for Undervisningsmidler PowerPoint Kursus 1.
Samfundsvidenskab Hvad er samfundsvidenskab?
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Dennis Ahm 49 år, medejer og stifter af konsulent og
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Cheminova En CSR Virksomhed? Hvorledes Cheminova kan forstås som en social ansvarlig virksomhed.
Dorthe Feveile, Projektleder Dansk Design Center og DesignAndelen , DANSK LIVE, Esbjerg Brugerinddragelse - ”Kom tæt på dine kunder”
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
ONLINEINDIVIDET IQ  NQ + EQ UNIK VIDENSKLYNGE.
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Powerpoint Kursus Powerpoint - Til Hvad ? Oplæg til møder Oplæg til møder Undervisning Undervisning På internettet På internettet Foredrag Foredrag Kurser.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Sproglig teori og metode (I)
Corporate Branding Buzz ord – Fup eller fakta Buzz ord – Fup eller fakta Er tro sikker viden? Er tro sikker viden? Corporate branding = moderne ledelsesteori.
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005.
Ved eksamen bliver de studerende prøvet i forhold til deres: Viden om grundlæggende begreber, teorier og forskningstraditioner vedrørende IT som medie.
Den Hermeneutiske cirkel
BRANDING som udfordring for FUR
Agenda Introduktion Interfacet –Interfacet –Metaforer (Peter) Emotional branding –Gobé The ten commandments –Thyssen (Vigdis) Æstetik og nydelse –Jordan.
Statusseminar Oversigt Oversigt Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal branding? Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal.
DGI’s kerne-fortælling og Living the brand. Navn Navnesen DGI´s kernefortælling.
Teori og metode i AT?. AT – læreplan – faglige mål De faglige mål med almen studieforberedelse er, at eleverne skal kunne: – tilegne sig viden om en sag.
Udarbejdet af Frede, Per, May, Majbrit og Lone 1 Dataindsamling Kvantitativ og kvalitativ metoder.
Manipulation af data Medieobjekter
Branding afsætning.
Den naturvidenskabelige metode
WBS for JB Plastics Level 1 Level 2 Level 3 JB Plastics design og
Gruppe 7 Cathrine T. Andersen - Josefine B. Larsen - Leah Donde - Louise Scheibner - Mie Ø. Iversen.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Videregående kvalitative metoder
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Akademi Region Syddanmark
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Præsentationens transcript:

1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet til ITU? Metode Proces Empiri Koblingen af det teoretiske felt

2. BRANDING OG VÆRDIKAPITAL Den ny kapital og værdipositionering Fokus på identitet og mening Brand som formidlingsplatform Tilhørsforhold Delte værdier Identifikation og genkendelse Brandpersonlighed og spejling Fremmer tilhørsforholdet Ledetråd for adfærd

3.CORPORATE IDENTITY Unikhed Kommunikation af unikhed Corporate Identity Definition Adfærd, kommunikation og visuel identitet Image Den hermeneutiske cirkel Identitetscirklen

4. ÆSTETIK OG RECEPTION Æstetisk kommunikation Æstetiske grundregler Semiotik Bærere af mening Fra tegn til slutning af værdier Logo Deskriptiv og kvalitativ udpegning Det værdipositionerende aspekt

5. ANALYSE Værdianalyse Empirisk base Swot Konfirmation af værdier Revideret vision Webanalyse Ramme for selvrepræsentation Identitet og værdipositionering på internettet

6. PRÆSENTATION AF UDKAST Udkast til visuel identitet Forklaring og udpegning af kerneværdier Brug af designmanual Undersøgelse og kritik Udkast til website Forklaring og udpegning af kerneværdier Undersøgelse og kritik

7.DEBAT Fokus på identitet kontra målgruppe Forbrugerens status Uddannelsesinstitutioner som brands