Erhverv & Økonomi 2005. Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Vi skal i gang med en spændende uge, hvor det skal handle om affald.
erhvervsmedier der bringer vækst værdi
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Nationalparkmøde Anne Sophie Gamborg Dansk Skovforening 7. september 2010.
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Kvinder i den uformelle økonomi i Indien - på arbejde uden fast job
Hvad er REN Uge? Det er en uge, hvor elever i hele Danmark: - lærer noget nyt om affald - undersøger affald - tager billeder af affald - skriver om affald.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Sprog/billeder på Internettet
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
ART GALLERIES Gruppe 4.
Skolen i Verden november 2006 Tove Heidemann CVU Sønderjylland.
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
GOD MORGEN! JEG HÅPER DU HAR SOVET GODT!.
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
BilBasen – Dit Bilmarked
KØN OG MEDIER MEDIEVERDENENS BEHANDLING AF KVINDER OG MÆND OG LIGESTILLINGSSPØRGSMÅL V/KONCERNCHEF OG ANSV. CHEFREDAKTØR LISBETH KNUDSEN.
Natur uger Mandag morgen gik vi ud i skoven og vi skulle klatre i trær bagefter skulle vi spise mad og bagefter skulle vi hjem.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Intro og Problemformulering
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Sprog og identitet - fra interesse i sprog til en identitet som forsker Pia Quist Københavns Universitet Nordisk Forskningsinstitut afd. for Dialektforskning.
Frederik Meding: Finansiel boligrådgivning Forår 2007.
En båd, Et krydstogt, En festlig ferie… Pludselig en enorm storm... …og båden synker…..
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
Andreas, Busola, Emma-Amalie, Johan og Mie. Gruppefordeling Emma-Amalie – Leder Busola og Mie – Interviewere / tekstforfattere Johan – Fotograf Andreas.
Uge 51 Mandag: UDEDAG. VI LAVER SNOBRØD PÅ BÅLET. Tirsdag:
Kultur Forandringen Forandringens lejrbål mandag kl og fredag kl Mød alle forandringens ledere, Syng sammen aften mandag kl –
Dagens og ugens program - uge 6
Introduktion til. Eksempler på anvendelse Jeg skal bruge avisartikler på fransk til min gymnasieopgave Jeg vil gerne se avisen fra mit hjemland Libanon.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Norden i verden A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt perspektiv  Det internationale.
Fyn Rundt 2005: En oplevelses tur baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 We are in the people business…
Program Velkommen AKT i Herning Kommune
SFO UGE:33. Velkommen tilbage fra sommerferien. Husk: Møder du i SFO inden kl.7.30, skal du gå i det gule hus, da vi åbner der.
Island turen Jonas, Marcus og Sascha. Søndag Mandag Jonas værelse Her er frokosten Her er vi oppe i det store tårn.
Meteosat  Varsel for Reykjavik, Island  b.grad: l.grad: Gennemsnitlig højde.: 16m.  tirsdag, 6 okt Skyet himmel.
FÅ MERE AT VIDE OM PENGE – OG BLIV ENDNU KLOGERE HÆNGER PENGENE PÅ TRÆERNE…? Indlæg om ungdom og penge !
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Bredbånd til alle - også på landet Kaj Møldrup Christensen – formand for Panel for Udvikling i Landdistrikter og Fiskeriområder.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
! FÅ MERE AT VIDE OM PENGE – OG BLIV ENDNU KLOGERE Indlæg om ungdom og
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Virksomhed og iværksættere
Hvad er nyhedskriterier?
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Vækstkaution og Kom-i-gang-lån
Program for dagen Gennemgang af mål. De næste dage. Hvad er miljø.
NYHEDSBREV December 15. HVE230
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Workshop Onsdag d. 19. september 2018 Kl
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Skolekalender Du kan skrive ut denne malen for å bruke den som veggkalender, eller du kan kopiere siden for hvilken som helst måned for å legge.
– hvordan får vi de ansatte med?
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

Erhverv & Økonomi 2005

Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag bestræbe sig på at videregive den bedst opnåelige version af sandheden.”

Relancering Mission statement: ”JP kæmper for individets rettigheder og søger at beskytte det mod overgreb fra magthavere af enhver slags. Avisen informerer om, hvad der sker i samfundet og afdækker kritisable forhold.”

Relancering Erhverv & Økonomi skal være: Nyhedsførende Sandhedssøgende – ikke forudindtaget Fair Bedste arbejdsplads

Relancering …under hensyn til: Læserne JP’s redaktionelle grundlov Behovet for bevægelse

Relancering Landets største erhvervsavis daglige læsere Eneste landsdækkende avis

-Overraskende indhold (Har du hørt…?) -Kvalitet (De bedste 20 pct...) -Overskuelighed (Broadsheet = overblik) -”Min platform” (Klart profilerede sektioner) -Udsyn (Verden uden for DK kommer læserne ved) Relancering

Målgruppe E&Ø’s kernelæser: Er veluddannet Har en indkomst over middel Er aktiv i arbejds- og privatliv Vil gerne vide mere end naboen

Målgruppe …og skal derfor have en avis, der: Informerer Engagerer Tilfredsstiller ”the need for speed” Gør en mærkbar forskel

Design Signal: Effektiv, seriøs og ustyrlig Prioritering Overblik Flere og kortere nyheder Flere indgange til artiklerne

Ny avisopbygning 12 helstøbte erhvervssektioner – hver uge

Ny avisopbygning Mandag: E&Ø + ”Vækst” Tirsdag: E&Ø + 2 ErhvervsEjd. Onsdag: E&Ø + 2 Karriere Torsdag: E&Ø + 2 Digitalt Fredag: E&Ø + 2 Global

Ny avisopbygning Weekend Lørdag: E&Ø + 2 Penge Søndag: ErhvervsMagasinet

Redaktionelt Opprioriteret: Landbrugets virksomheder Samfundsøkonomi MMV’er Internationalt erhvervsstof IT-stof

Redaktionelt Opprioriteret: Faste elementer kendt ramme Undersøgende journalistik Navnestof Boligøkonomi

Redaktionelt Opprioriteret: Erhvervspolitik Investeringsstof Private equity Eksterne klummer

Redaktionelt Flere sektioner øger muligheden for at målrette informationerne

Tillæg Vækst Målgruppe: Iværksættere og beslutningstagere i mindre og mellemstore virksomheder

Tillæg ErhvervsEjendomme Målgruppe: Erhvervsfolk, der køber, sælger, formidler eller opfører erhvervsbygninger

Tillæg Karriere Målgruppe: Alle erhvervslæsere med interesse for karriere, ledelse, arbejdsliv og udvikling af arbejdspladsen

Tillæg Digitalt Målgruppe: IT-/telebrugere, erhvervsfolk med ansvar for, men ikke specialviden om, IT-budgetter og -udvikling.

Tillæg Global Målgruppe: Alle E&Ø-læsere

Tillæg Penge Målgruppe: Privatøkonomisk- og investeringsinteresserede JP-læsere

Tillæg ErhvervsMagasinet Målgruppe: Alle E&Ø-læsere

E&Ø E&Ø’s varemærke skal være: Kvalitetsjournalistik Bedste ideudvikling Bedste formidling Nyheder, nyheder, nyheder Avisen, der gør arbejdet helt færdigt