Erhverv & Økonomi 2005
Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag bestræbe sig på at videregive den bedst opnåelige version af sandheden.”
Relancering Mission statement: ”JP kæmper for individets rettigheder og søger at beskytte det mod overgreb fra magthavere af enhver slags. Avisen informerer om, hvad der sker i samfundet og afdækker kritisable forhold.”
Relancering Erhverv & Økonomi skal være: Nyhedsførende Sandhedssøgende – ikke forudindtaget Fair Bedste arbejdsplads
Relancering …under hensyn til: Læserne JP’s redaktionelle grundlov Behovet for bevægelse
Relancering Landets største erhvervsavis daglige læsere Eneste landsdækkende avis
-Overraskende indhold (Har du hørt…?) -Kvalitet (De bedste 20 pct...) -Overskuelighed (Broadsheet = overblik) -”Min platform” (Klart profilerede sektioner) -Udsyn (Verden uden for DK kommer læserne ved) Relancering
Målgruppe E&Ø’s kernelæser: Er veluddannet Har en indkomst over middel Er aktiv i arbejds- og privatliv Vil gerne vide mere end naboen
Målgruppe …og skal derfor have en avis, der: Informerer Engagerer Tilfredsstiller ”the need for speed” Gør en mærkbar forskel
Design Signal: Effektiv, seriøs og ustyrlig Prioritering Overblik Flere og kortere nyheder Flere indgange til artiklerne
Ny avisopbygning 12 helstøbte erhvervssektioner – hver uge
Ny avisopbygning Mandag: E&Ø + ”Vækst” Tirsdag: E&Ø + 2 ErhvervsEjd. Onsdag: E&Ø + 2 Karriere Torsdag: E&Ø + 2 Digitalt Fredag: E&Ø + 2 Global
Ny avisopbygning Weekend Lørdag: E&Ø + 2 Penge Søndag: ErhvervsMagasinet
Redaktionelt Opprioriteret: Landbrugets virksomheder Samfundsøkonomi MMV’er Internationalt erhvervsstof IT-stof
Redaktionelt Opprioriteret: Faste elementer kendt ramme Undersøgende journalistik Navnestof Boligøkonomi
Redaktionelt Opprioriteret: Erhvervspolitik Investeringsstof Private equity Eksterne klummer
Redaktionelt Flere sektioner øger muligheden for at målrette informationerne
Tillæg Vækst Målgruppe: Iværksættere og beslutningstagere i mindre og mellemstore virksomheder
Tillæg ErhvervsEjendomme Målgruppe: Erhvervsfolk, der køber, sælger, formidler eller opfører erhvervsbygninger
Tillæg Karriere Målgruppe: Alle erhvervslæsere med interesse for karriere, ledelse, arbejdsliv og udvikling af arbejdspladsen
Tillæg Digitalt Målgruppe: IT-/telebrugere, erhvervsfolk med ansvar for, men ikke specialviden om, IT-budgetter og -udvikling.
Tillæg Global Målgruppe: Alle E&Ø-læsere
Tillæg Penge Målgruppe: Privatøkonomisk- og investeringsinteresserede JP-læsere
Tillæg ErhvervsMagasinet Målgruppe: Alle E&Ø-læsere
E&Ø E&Ø’s varemærke skal være: Kvalitetsjournalistik Bedste ideudvikling Bedste formidling Nyheder, nyheder, nyheder Avisen, der gør arbejdet helt færdigt