Operationelle mål.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10 Konkurrencesituation
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
4 Strategisk planlægning
10 Konkurrencesituationen
Hvad sker der i advokatbranchen?
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Strategiprocessen Tryk på F5 For at se en introduktion til strategi- processen, før du går igang.
Afsætning 2012.
HHX - Lene Baake Afsætning
Praktisk segmentering
HHX - Lene Baake Afsætning
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Konkurrenceforhold Kapitel 11
HHX - Lene Baake Afsætning
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Hvordan har strategivalg indflydelse på personalepolitikken?
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Afsætning grundforløb
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
Flowchart for eksisterende site. Problemer med eksisterende site Dobbelt navigation uden konsekvens –Nyheder og Aktiviteter Virker ikke i Netscape Inkonsekvens.
Produkt- markedsudvikling. Corporate branding Internettet.
[Produktnavn] Marketingplan
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
HHX - Lene Baake Afsætning
HHX - Lene Baake Afsætning
Markedsandele Rolf og Jonas.
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Scenarieanalyse og realoptioner
Formål og indhold Det overordnede formål med forslaget er at medvirke til en bæredygtig produktion og forbrug ved at opsætte kriterier for god miljømæssig.
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 8
18. Strategisk analyse af interne forhold
Koncentrering og opsplitning i den kakaoforarbejdende industri.
Af: Jonatan W & Line Stryander
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
Zero Carbon Network P. ELLEGAARD A/S. Hvad er Zero Carbon Network? Zero Carbon Network er et initiativ for virksomheder i Region Sjælland, der arbejder.

AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Erhverscase: Århus Charter
AFSÆTNING A – Schønberg
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Business cases.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
”Performance management”. Mål med indlægget Betydningen af at arbejde med mål og målstyring Forsøge at skabe forståelse for den sammenhæng der er målstyring.
STYRKEN TILAT VÆRE DIG OPDAG. ... Og de leder efter måder til at se yngre ud i længere tid. Halvdelen af Europas befolkning er 40+ Reference:
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Appendix B Nogle udbredte økonomistyringsværktøjer.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
19. Strategisk analyse af interne forhold. Værdikæden.
COCIO MIKKEL – RASMUS - WILLIAM. Bilag 2 - Markedsdata Mål: Bibeholde og udvikle deres danske markedsandel. De vil gerne udvikle og udfolde sig på det.
Strategisk investering & finansiering Scenarieanalyse og realoptioner Kapitel 8.
Målgrupper og segmentering
Marketingplan Dit navn.
Skabelon til forretningsmodel
Hvordan bliver man endnu større?
10 Konkurrencesituation
Din virksomhed FIRMALOGO.
(Firmanavn) marketingplan
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Salgets forudsætninger
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

Operationelle mål

VÆKSTSTRATEGIER Intensivering Integration Diversifikatiion Markedspentration markedsudvikling produktudvikling Intensivering Vertikal integration Horisontal integration Strategisk alliance Integration Koncentrisk diversifikation Horisontal diversifikation Konglomerat diversifikation Diversifikatiion

INTESIVERING

ANSOFFS VÆKSTMATRIX

FÅ FLERE FRA MÅLGRUPPEN MARKEDSPENETRERING MARKEDSPENETRERING ØGE MARKEDSANDEL ØGE FORBRUGET HOS NUVÆRENDE KUNDER FÅ FLERE FRA MÅLGRUPPEN TIL AT BRUGE PRODUKTET

MARKEDSUDVIKLING MARKEDSUDVIKLING UDVIDE MARKEDET TIL NYE KUNDESEGMENTER GEOGRAFISK EKSPANSION

Produktlinjeudvidelse Nyt produkt til samme målgruppe Produktudvikling produktforbedringer Produktlinjeudvidelse Nyt produkt til samme målgruppe