Marokko Holiday Center

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En fremtidssikret planlægningsløsning
Advertisements

Analyse af eksterne og interne forhold
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Marketingplanlægning
Byerhverv i Ø90 Økonomi og Jura.
Thomas, Nicklas, Kim, Dennis G., Benjamin
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Strategi Workshop – AGWAPLAN 4. maj 2006
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
ERP-Projekt Jakob Mikkelsen, Jeppe Bøgh, Martin Olsen og Casper Mathiasen.
Nøgletal Metodemæssig fokus.
Markedsvurdering.
Brian, Christian, Jens, Nicklas
Ledelse Består i et samspil mellem mennesker, for at nå
1. Virksomhedens strategiske planlægning
15. Analyse af rentabilitet
16. Regnskabsanalyse Regnskabsanalysens formål og indhold Formål
Økonomistyring og budgettering
L 5 Ekstern Økonomi Forretning og ledelse 2012.
ERP-systemet e-conomic
Virksomheder - definition
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Analyse af anvendelsesområde
13. Regnskabsanalyse Regnskabsanalysens formål og indhold Formål
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
12 - Regnskabsanalyse.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
The improved time/kørsels- registrering By Just Rock.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
FEN NOEA/IT Programmeringsteknologi 1 Arv og polymorfi Substitutionsprincippet Abstrakte klasser Design Patterns (Composite)
Projekt ”Attain” ? Formål: Vi ønsker at implementere Navision Attain for at skabe en mere tidssvarende platform for Newline A/S samt sikre, at vi har den.
Selvledelse (Empowerment)
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Merkur’s blomster.
Fritidspas.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Regnskabsanalyse Idé og grundlag.
Spørgetime. Kunde / konto eksemplet Konto åbnet( ) Beløb indsat( , 100) Konto åbnet( ) Beløb hævet ( , ) Beløb indsat( ,
Af: Jonatan W & Line Stryander
Midtvejsevaluering 2. Semester projekt Gruppe 4 Brian, Christian, Henrik & Nicklas.
Jeg hørte engang én sige, at hvis man skal have mennesker til at bygge et skib, skal man ikke give dem søm og træ. Man skal give dem drømmen om havet.
Use Case Modellering. En form for requirements engeneering – dvs. fastlæggelse af systemkrav.
Gruppe D/4 Tema Design.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Dudek Plast A/S Gerresheimer Gruppe 5.
Krystalkuglen Plantekongres 2008
Menneskesyn Hvad rapporten siger om menneskesyn
GRUPPE 6.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul. Kap. 30: Debitor-, kreditor- og lagermodul Økonomistyringssystemer FordeleUlemper Indtastning af bilag er.
Forretningsmodellering 2. Modul Foråret 2008 Nord LBP.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul.
FORRETNINGSPLAN.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Idegrundlag og målsætninger
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Virksomhedens indtjeningsevne (d) Virksomhedens rentabilitet (c)
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
ERHVERVSCASE Generelt
(Firmanavn) forretningsplan
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
(Firmanavn) SWOT-analyse
Præsentationens transcript:

Marokko Holiday Center Henrik, Brian og Christian

ITIO Virksomhedsbeskrivelse Struktur Organisationskultur SWOT-analyse samt strategi Regnskabsanalyse Prioritering Kravspecifikation

Virksomhedsbeskrivelse Startet i 2006 Kommunikation på engelsk Målgruppen er familier Dårlig booking system af værelser Problemer med aktivitets booking

Administrerende direktør Struktur Bestyrelse Administrerende direktør Hotelpersonale Receptionister Rengøring Instruktører Salg Markedføring Økonomi Regnskab Bogholderi

Organisationskultur Jake Smith Ledergitter (4;8) Lederstil – Den analytiske Autoritet – Karismatisk autoritet Y menneskesyn Intregratorrollen

SWOT analyse Interne sider Stærke sider (S) Svage sider (W) Belligenhed Høj kvalitet Multietnisk ansatte Godt samarbejde med rejse bureau Mange faciliteter Høj pris Registrerings problemer Booking problemer Eksterne sider Muligheder (O) Trusler (T) Ekspansion Internet Konkurrenter Finans krise

Regnskabsanalyse Afkastningsgrad: Overskudsgrad: 05/06: 12,5 09/10: 6,0 Overskudsgrad: 05/06: 6,3 09/10: 2,9 Aktivernes omsætningshastighed: 05/06: 1,9 09/10: 2,0 Dækningsgrad: 05/06: 9,4 09/10: 5,9 Nulpunktsomsætning: 05/06: 28963 09/10: 48644 Sikkerhedsmargin: 05/06: 67,3 09/10: 50,8

Prioritering 1 Prioritet: Booking af værelser 2 Prioritet: Booking af faciliteter

Kravspecifikation 2 systemer Booking af værelse Reception Booking af faciliteter Korridorerne

Systen Design Domænemodel Relationsmodel Use cases Operationskontrakter Interaktionsdiagram Systemsekvensdiagram Designklassediagram

Domænemodel

Relationsmodel

Use cases – use case diagram

Use cases 2 – fully dressed Primær aktør: Receptionist Frekvens: Hyppig Pre-betingelser: Gæsten eksisterer i systemet Post-betingelser: Gæsten får booket et rum. Receptionisten opdaterer systemet og registrerer bookingen af værelset Standard scenarie: 1. Gæsten henvender sig for at booke et værelse. 2. Receptionisten åbner et nyt bookingvindue. 3. Receptionisten finder et frit værelse og indtaster informationen for bookingen og betaling. 4. Systemet udregner prisen og opretter en regning i systemet. 5. Receptionisten beder kunden betale depositum 6. Kunden betaler depositum 7. Receptionisten færdiggør bookingen. 8. Systemet registrerer bookingen af værelset. 9. Gæsten går med et booket værelse.

Use cases 3 - prioritering 1 prioritering: Booking af værelse samt betaling 2 prioritering: Customer CRUD 3 prioritering: Booking af faciliteter samt instruktør

Operationskontrakt Operation: createBooking Use case: Book apartment Type: Booking Pre betingelse: Et objekt af kunde, medarbejder og apartment er oprettet i databasen. Post betingelse: Bookingen med værdier er oprettet og gemt i DB. Kunde k og medarbejder m findes i DB Invoice i og kodeord Pw bliver automatisk tilskrevet værdier. CheckInDate Ci & CheckOutDate Co bliver tilskrevet værdier. Et booking objekt b bliver oprettet. B bliver associeret med k, m, i, Ci, Co og Pw. Apartment a bliver funder i DB. Et booking apartment objekt Ba bliver oprettet. Ba bliver assosieret med bookingId, a og bookingtime.

Interaktionsdiagram

SSD

Designklassediagram

SK Programmet

Konklusion