Studiefællesskaber videnskabsteori i almen studieforberedelse undervisning uden for klassen Favrskov Gymnasium 2012-2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
Advertisements

på vej til vores evalueringskoncept
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Aldersintegration - et middel til at opnå målet
Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag
Informationsaften Aftenens program:
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Trivselsgrupper for forældre
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Falkonergårdens Gymnasium og HF
Uddannelse og Job.  Markedsarena  Viden og kompetencer i UU  Erfaring med salg af ydelser  Edison – innovation  Bevare et slagkraftigt UU  De ”80%”
Verdens vigtigste profession * Navn * Læreruddannelsen * Linjefag * Årgang.
Informationsmøde for forældre 12. maj 2014 Folkeskolereformen på Lundebakkeskolen.
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Fremtidens skole Gruppe 5.
- fortsat midt i en flekstid?
Organisationsplaner for
Fra undervisningsevaluering til skolens kvalitetsarbejde
Air Force Training Centre Vi vil Blended Learning 1 PF.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
Rammeforsøg på TEC-HTX Studietid Formål At skabe større sammenhæng mellem uddannelsestid og elevtid At øge lærertilstedeværelsen sammen med eleverne At.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Odder Gymnasiums iPad-projekt Susanne Th Jensen & Yago Bundgaard, Odder Gymnasium. Uddannelsesforum 2011.
Uddannelsesforum 2012 Slip dem løs …! Grøndalsvængets skole København Lærer: Elsebet Jakobsen.
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
Hvad er læseskub? Hovedfokuspunkt: De svage læsere
Almen sTudieforberedelse AT
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
FREDERICIA GYMNASIUM OG HF KULT-FAGET CHRISTINA SPANGGAARD, SEPT. 2011
Strategisk kompetenceudvikling
Fra enkeltlærerprojekt til skoleprojekt Konference om undervisningsformer og –medier i de gymnasiale uddannelser, AU 29. april 2014 Dorte Fristrup, rektor,
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
STUDENTEREKSAMEN STX Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag Gymnasiets opbygning 1.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Overblik over afkast/resultat mål ifm. klubpolitikken Klub- politik - Udvikle og styrke det gode ungdoms- liv Overgang skole og klub Samarb.aftale vedr.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Marianne Zibrandtsen, 12.marts Gymnasiereformen – hvad kan I forvente af de nye studenterårgange? Marianne Zibrandtsen, rektor Aurehøj Gymnasium.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012 Gribskov gym Rødkilde gym, Vejle Birkerød gymnasium Faaborg gym Egå gym, Aarhus Tietgenskolen, Odense Espergærde gym.
Vores fælles fremtidige opgave med gråzoneelever……… ”Hvordan vil du fremover indtænke ”gråzoneelever” i din undervisning”? Hvordan ser du din egen rolle.
Skolen og den sociale arv
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Projekter og netværksdannelse på FG Fredericia Gymnasium 7. februar 2015 Orienteringsmøde om Udviklingsplanen fase 2.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Oplæg d på Nyborg Gymnasium.  At reducere elevernes oplevelse af problemer i faget dansk ved overgangen fra grundskolen til det almene gymnasium.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
MTU ELM 2012 Tietgen Summer Camp Tietgen Summer Camp Mål ”Fastholde flere unge i HHX på Tietgen Handelsgymnasium” – især elever med gymnasiefremmed.
Fravær og Frafald Birgitte la Cour Bergmann Vicerektor, Kursusleder
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Udeskole på Grønhøjskolen
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Remote Sensing og GIS i Naturfagene - Hvorfor? - Hvordan? Torben P. Jensen.
Genrepædagogik på Sølystskolen - hvorfor, hvad og hvordan? 7. møde for SFL i professionerne Sprogbaseret pædagogik i praksis 4.
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
Digitale læremidler Udviklingspotentialer. Præsentation Jonas Juul Hansen Lærer og matematikvejleder Rudersdal kommune – Sjælsøskolen Eleverne fra 3-8.
ET SAMARBEJDSPROJEKT MELLEM GAMMEL ESTRUP – HERREGÅRDMUSEET, PADERUP GYMNASIUM, MUSEET PÅ SØNDERSKOV OG VEJEN GYMNASIUM Partnerfællesskaber på tværs.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål.
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
MEEBOOK – en digital læringsplatform
Det udvidede praksissamarbejde i Helsingør
Præsentationens transcript:

Studiefællesskaber videnskabsteori i almen studieforberedelse undervisning uden for klassen Favrskov Gymnasium

STRUKTUR AT- koordinator AT-uger på årgangen AT-teams

UNDERVISNING uden for klassen HVORDAN: Ressourceperson – elever på tværs af årgangen HVORFOR: mellem klasserum og oplæg Sikre progression Mål: At kvalificere videnskabsteori via vidensdeling

PROJEKTET Hvem3 klasser (hum, samf, nat) Antal5-6 elever Tidsrum2 blokke i 3 uger HvordanSamarbejde med team

UDE & HJEMME Samarbejde med teams - Udvælge fokus og opgaver Vidensdeling mellem hold og klasse -Studiegrupper -Klasserum -Opgaver / teori / begreber

UDFORDINGER -Vidensdeling ml. lukket rum og klasserum -Klasserne arbejder ikke i takt -Evaluering