Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Advertisements

Kommunikation.
At forholde sig professionelt Anne Skov
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Det gode samarbejde København Syd Samarbejde
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Evaluering af kommunalreformen og den nye nationale koordinationsstruktur Oplæg ved Torben Buse, Vicedirektør, Socialstyrelsen 8. Maj 2014.
Ledelse i Praksis – 4. aften
1 Konsulentvirksomhed Økonomi og Ledelse Borgerinddragelse og udvikling af lokaldemokratiet i de ny kommuner Om udvikling af en demokratistrategi og eksempler.
Værdibaseret ledelse i almen praksis
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Analyse- og udviklingsmodel
Kommunikation i projekter
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Ledelse af innovative medarbejdere
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Sådan kommunikerer vi på Dyvekeskolen
Intern kommunikation PR og presse
Visioner V anløse skal være en A ttraktiv bydel, der med vægt på N atur og historie, et L evende handels- og kultur- og idrætsliv, finder milj Ø rigtige.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Birgitte Ravn Olesen, Kommunikation/RUC Hvorfor gør de ikke som vi siger?
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
Gruppeudviklingssamtaler
Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Rambøll Managements definition af it-governance
Den regionale Lean enhed
DUBU Superbrugerrollen
Den lærende organisation
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Erfaringer og gode råd i forhold til implementering Vand i Byer Stormøde 21. januar
De 3 domæner. Produktionens domæne. (Forældre) Procedure-regler – beslutninger -monolog. Refleksionens domæne. (Voksen) Ligeværdighed -accept- respekt-nysgerrighed.
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Årsager til at mennesker yder modstand mod forandring
Lederkonferencen 9. juni 2010
Opsamling Screenings Session Miljøvurderingsdag 2014.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
Vision mission værdier handleplaner
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Hvem er vi?.
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Formålet med kommunikationsstrategien
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Barnesyn og børneperspektiv
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer

KOMMUNIKATION - En kritisk succesfaktor -Hvorfor skal vi overhovedet have en ny struktur? -Hvilke fordele/ulemper vil det have for mig som borger? -Hvilke fordele/ulemper vil det have for mig som medarbejder? -Kræver svar! -Kræver åben dialog! -Kræver kommunikation!!!

VISIONEN -Kommuner laves med ca. 35 års mellemrum -Mulighed for nytænkning -Fokuser på de lokale forhold og forudsætninger -En klar vision er let at kommunikere,- en utydelige svær

BORGERNES FOKUS -Nærdemokrati? -Konsekvenser for den kommunale service ? -Det ny Rådhus? -Alle svar kan ikke gives på forhånd -Undgå kommunikationsmæssigt tomrum -Rygter og myter -Fortæl, hvornår beslutninger eller afklaringer vil finde sted!

MEDARBEJDERNES FOKUS -Naturlig usikkerhed -Hvem er mine nye kollegaer? -Hvor skal jeg arbejde? -Åben kommunikation -Rygter og myters påvirkning af produktivitet og kreativitet -Højt og koordineret informationsniveau

KRISEBEREDSKAB Alt går givetvis ikke som det skal -Mediernes bevågenhed?! -Forkerte beslutninger -Reduceret serviceniveau -Kommunikationskriseberedskab

Afrunding Lav kommunikationsstrategi –Interessentanalyse –Hvor er der særlig behov? –Hvilke budskaber er særlig vigtige? –Hvilken form, hvilke aktiviteter og hvilke medier? –Afsender ift interessenterne –Tids- og frekvensplan –Begivenheder –Krisekommunikation Organisering –Ansvar og kompetence