Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Læsning og skrivning i børnehaveklassen
Projektet ELI – Effekter af Efteruddannelse af Lærere i Indskolingen – er en workpackage under Center For Strategisk uddannelseforskning –
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
John.M.Nielsen Metode & Co.
Dialogisk læsning Hvorfor og hvordan.
Læringsstile og lektier
”Vind gratis sex når du tanker”
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Kompetencecenter for læsning
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Onsdag 31 oktober 2007 Jeg ønsker at få mere ud af livet Jeg har taget en beslutning.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
LæseUdviklingsSkemaet
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Livets tog.
Billedbøger.
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Klasseledelse og cooperativ learning
Simon Sjørup Simonsen Kolding 25. September
Dansk 1. klasse.
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
SkoleIntra 2011 SkoleKom og SkoDa. Program SkoleKom SkoleKom for lidt siden SkoleKom og samspillet med SkoleIntra Hva' snakker I om? – SkoleKoms nationale.
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
Hold fast, hold ud eller hold igen
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
ER-diagrammer (databaser, del 4)
Spørgeskemaundersøgelse feb. – marts
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
Jeg ønsker at få mere ud af livet Jeg har taget en beslutning.
Brædstrup skole Skolens handleplan for læsning
De gode værktøjer i ElevIntra
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
Appetit kommt beim essen.... Digitalisering i udskolingen..Fælleshåbsskolen..Afdelingen på Fælleshåbsvej..Læringscentret..Steen Juhl Møller.
Ria Slides I dette indkøbscenter kan fruerne vælge mellem forskellige mandetyper...
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Pædagogisk Center på Randersgades Skole
Ordet er dit. Selv om man egentlig ikke er spor blind kan man godt være temmelig ordblind.
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
ved læsevejleder Dorthe Clausen
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
1 Silkeborg Kommunes møder med borgeren – hvad har vi gang i?
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
ER-diagrammer Hvad er det? Og hvad bruges det til?
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
SkoleIntras værktøjer til arbejdet med læseforståelse
Læsning.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Kære børnehaveklasseleder / lærer Her har du nogle billeder og en oplæsningstekst om Søren Kierkegaard. Bemærk at du kan finde den tekst, der passer til.
Velkommen til Annes-angstside.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
Leif Andersen, MEd SkoleIntra-træf 2008, Dansk i overbygningen med SkoleIntra SkoleIntra/ElevIntra Karen Blixen i SkoleIntra.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Formularer (Access, del 3). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller Vi.
Præsentationens transcript:

Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer på Fjelstrup Skole Haderslev Kommune SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

3 ting Baggrunden for bogkassen Tanker, muligheder og erfaringer Vise læsekontrakt, bogkassen og anmeldelser i ElevIntra Det ser eleven Vise elevens resultater i PersonaleIntra Læsekontrakt Bogkassen Det ser læreren og giver respons SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Læsning Hvad er læsning? Læsning udgør et gensidigt forhold mellem afkodning og forståelse af en tekst ”Læsningen er formentlig en af de mest komplicerede former for menneskelig kvalifikation, man overhovedet kan udvikle” Steen Larsen http://home4.inet.tele.dk/larsens/ SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen.dk SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Målet med Bogkassen Skabe et online værktøj til at registrere det eleverne læser ved læsekurser. Give eleverne mulighed for at svare på 10 ja/nej spørgsmål og få umiddelbar respons. Give læreren mulighed for at følge med i elevernes registreringer og besvarelser. Man bidrage som bruger af bogkassen med bogtitler og spørgsmål. Det skal være gratis at anvende. SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Hvad bruges Bogkassen til? Læsekurser Modtageklasser Daglige læsning Specialklasser Private SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Udviklingen af Bogkassen Diplom kan udskrives Postkasse system Lettals-database SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Tak for den hjælp i det daglige. Tak for Bogkassen. Det er et helt uvurderligt arbejde, du har lavet. Jeg bruger Bogkassen.dk i min daglige danskundervisning. (Jeg arbejder på en specialskole for børn m. generelle indlæringsvanskeligheder.) Hvor det i danskundervisningen gælder om, at eleverne får læst så mange letlæsningsbøger som muligt. Jeg printer siderne ud fra Bogkassen.dk, hvis den findes. Det giver mig et hurtigt overblik over elevens forståelse af den læste tekst. Jeg kan jo ikke have læst alle bøgerne på vores skolebibliotek. Tak for den hjælp i det daglige. SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Jeg har brugt Bogkassen i forbindelse med læsekursus i 3.klasse. Eleverne har efterfølgende haft fornøjelse af at kunne besvare opgaver til deres frilæsningsbøger. De syntes også det var sjovt at få og skrive kommentarer efter endt opgaveløsning. SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Jeg blev desværre først opmærksom på bogkassen i begyndelsen af dette skoleår, hvor jeg er i gang med tredje klasse. Jeg oprettede mine elever, og nogle af de svage drenge er på rigtig tit. Jeg skriver små opmuntrende beskeder til dem. Mødrene sagde til mig en dag, at det var motiverende for drengene med de små rosende ord. Den ene har læst 1100 sider, den anden nærmer sig 1000 sider. Så vi er stolte alle sammen. Men jeg har også nogle fra klassen, der aldrig har åbnet deres mail. Næste gang jeg går i gang med første klasse, vil det være det første jeg opretter. Og så vil det være en fast del at klasses liv. SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

SkoleIntra Bogkassen en integreret del af ElevIntra og LærerIntra BRUG UNI-LOGIN SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

ElevIntra PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Bogkassen i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

”Før læsning og efter læsning” Faglig læsning ”At læse for at lære” Tip en tekst Gæt et ord ”Før læsning og efter læsning” SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Faglig læsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Faglig læsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Faglig læsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Faglig læsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Faglig læsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i ElevIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk

Fagliglæsning i PersonaleIntra SkoleIntratræf marts 2008 Michael Tillgaard miti@haderslev.dk