Velkommen
Dagens Program Velkomst og præsentation Gennemgang af Værktøjskassen Pause med kaffe og kage Erfaringer med Værktøjskassen Hvordan kommer vi i gang? Farvel og tak for i dag
Fuldførelsesprocent for indvandrere og efterkommere samt danskere i ungdomsuddannelserne, 2008 Stor forskel i fuldførelsesprocenten for de to ungdomsuddannelser Frafaldet er meget stort blandt efterkommere i en erhvervsfaglig uddannelse (71 pct.) Kilde: Undervisningsministeriets dynamiske database, Fuldført en erhvervsfaglig uddannelse Fuldført en gymnasial uddannelse Indvandrere42 %68 % Efterkommere29 %80 % Danskere50 %85 %
Konference om skoleledelse og skole- hjemsamarbejde Mandag den 7. februar 2011 Festsalen, Odense Rådhus
Katrine Stenild tlf
Hvem er Tosprogs-Taskforcen? Landspolitisk initiativ og finansieret gennem satspuljemidler Vi arbejder for, at alle tosprogede elever kan tage en ungdomsuddannelse, når de forlader folkeskolen. Oprettet i november 2008 – til midten af 2012 En projektleder, fem konsulenter, to studenter og en praktikant
Den lands- dæk- kende rådgiv- ning De fem samar- bejds- kom- muner Tosprogs-Taskforcens to ben
Landsdækkende rådgivning Kampagne i samarbejde med DR: To sprog – én udfordring – Lave en plan for undervisningen af tosprogede elever – Spots på DR med kendte tosprogede – E-magasiner – Workshopper – Temadage i DR-byen – Tilmelding til kampagnen – Redskaber og værktøjer – Spørg os – Gode eksempler Telefonisk rådgivning
Tosprogs-Taskforce Camilla Sebelin Tlf.:
Skolelederforeningen Hvorfor? Integration –inklusion Ledelse – ansvar ”Politikpapir ”
Hvordan? Følgegrupper Projektdeltagere Høj prioritet
Gøre arbejdslivet lidt ”lettere”…
Netværk Gennem processen kan indsatsskolerne løbende ”Netværke” og bidrage med gode ideer, råd og vejledning mm til processen på Skolelederforeningens sociale medie `Lederspace ́ - og løbende vil man kunne læse artikler vedr. projektet på denne hjemmeside og i Nyhedsbrevet SkolelederNyt.
Info - kommunikation
Transportudgifter Skema
Søren Thomsen Tlf Mob