Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Læringsstile og lektier
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Elsker DU også at læse lektier?
Dahlbom & Mathiassen Computers In Context 9. Power
AT opgaven 2013 Kampen for det gode liv.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Velkommen Teknologi historie – 5. Øvelsesgang …Også til Langdon Winner.
Velkommen Teknologi historie – 3. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: At arbejde Begrebsorienteret™ 3. Det er ikke (altid) dig der er.
Velkommen Teknologi historie – 1. Øvelsesgang
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Engelbert H – og den sidste chance
Zellervidenskabsteori 4. sem. F 05, Wittgenstein 1 tankeeksperiment 1. Eksperiment: Forestil dig følgende situation: du vil sige til et andet menneske.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Hvad er REN Uge? Det er en uge, hvor elever i hele Danmark: - lærer noget nyt om affald - undersøger affald - tager billeder af affald - skriver om affald.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,
Vt-9 kursus program 2. møde
Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.
Læring i et vejledningsperspektiv
Subjektivitet, Teknologi Samfund
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
Akademisk arbejde.
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
1.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Øvelse 1: First Impressions
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Øvelseslærer på ITU cand.merc.(dat.) studerende på CBS.
Skrivekursus 1.e ..
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Oplæg til diskussion Island: Eventyr på vulkaner.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Tilpas dit navn og titel ved at tilgå Diasmaster under Vis i topmenuen SEPTEMBER 2015 ANNA BAGER-ELSBORG.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Skriv til nettet November
Trivsel og mental sundhed
Den analyserende Artikel
SIKKERHED ONLINE.
Den gode tone Lse.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Salgstrappen Jan Christiansen KUU
Skriv til nettet Læringsstie
Den gode tone Lse.
- og hvordan du undgår dem…
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang

Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5. På opfordring: 5 tips til forelæsningerne

Hvordan gør vi det?  Én tekstanalyse  Ét trick  Én øvelse (af forrige trick)  Gruppearbejde  Én - tre Pointer Dagens pointer. Tekst ting

Siden Sidst

Genopfriskning: De tre niveauer Den overfladiske Den grundlæggende Den fuldstændige 1. Tag bogen I hånden 2. Overskrift og forfatter 3. Bladre igennem  billeder  billedtekst  Underoverskrifter 4. Indledning og konklusion (eller abstrakt)

Den overfladiske Den grundlæggende Den fuldstændige 1. Har gennemført foregående 2. Læser hele teksten 3. Understreger de 5 vigtigste 4. Spurgt sin kloge klassekamerat hvem forfatteren egentlig er Genopfriskning: De tre niveauer

Den overfladiske Den grundlæggende Den fuldstændige 1. Har gennemført foregående 2. Læs udvalgt igen eller google 3. Søgning på forfatteren 4. Hvad spiller teksten op imod? Genopfriskning: De tre niveauer

at arbejde begrebsorienteret™

1)Vi tænker i begreber 2)Det er nemt at sætte begreber op imod hinanden 3)Uenighed bunder ofte i begreberne 4)Folk snakker…men det gør begreberne ikke Begrebernes styrke Den grundlæggende

Hvad er tekstens tema? Den overfladiske

1)Hvad er målet med artiklen? 2)Hvilke afsnit består artiklen af? 3)Hvad er målet med hver af disse afsnit? 4)Hvilke begreber træder frem i teksten? Gruppearbejde Den grundlæggende

Den fuldstændige Videnskab vs Teknologi

1)Hvad har de to begreber tilfælles? 2)Hvor adskiller de sig? Gruppearbejde Den fuldstændige

VidenskabTeknologi Den fuldstændige

Den fuldstændige Kritik

1) Postulerende

Man kan faktisk sige, at hvor videnskabsmanden ønsker at skrive, men ikke læste, så er teknologen interesseret I at læse, men ikke I at skrive En civilisations teknologi er vilkårlig, hvorimod dens naturvidenskab, hvis den forefindes, nødvendigvis må følge hvad der snarere synes at være et diktat fra naturens siden end en egenskab ved den menneskelige hjerne. “

2) Partisk

“ … de når frem til noget nyt, og filosofien flytter sig, men der er ikke tale om den positive og stadig nye erkendelse, der kan opnås I naturvidenskaben (s. 221) I en sådan situation plejer videnskabsfolk at lade sig friste til at lyve på en særdeles skamløs og fræk facon (s. 224)

?

Lektier

5 tips til forlæsningen

5 tips til forelæsningen Find én fejl

1) Sæt dig forrest 5 tips til forelæsningen

Hvad har de tilfælles? -

2) Afbryd din underviser 5 tips til forelæsningen … før det er forsent

3) Bed om pauser 5 tips til forelæsningen

4) RESPEKTER din læringsstil 5 tips til forelæsningen

5 tips til forelæsningen Hvorfor er meningen med livet?

5) Skriv dig vågen 5 tips til forelæsningen