KVIK Kvalitet og evaluering 20052006 2007 Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Advertisements

Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
Tværsektoriel ledelse: Hvorfor, hvordan, hvorhen?
Lederforum Nytårskur 2007 Side #.
New Insight - Noter til præsentation
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Når effektmåling rammer organisationen
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Helhedsorienteret selvevaluering
Tillid Temadag for AMIR
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Visioner for fremtidens offentlige styring Enkel styring – rig dialog
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
Projektopfølgning og rapportering til vækstforum
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
DEN GEOGRAFISKE INFRASTRUKTUR OG DIGITAL FORVALTNING Digital forvaltning, INSPIRE og FOT Jes Ryttersgaard.
Medalje til Høje-Taastrup
INTRODUKTION. Kort om metoden: -Udviklet i partsprojekt mellem KL og KTO -Gennemført med inddragelse af 10 organisationer på tværs af sektorer -Metoder.
Reflekteret praksis og kvalitetsudvikling i Blå Kors - hvad er det lige, vi skal med en Forskningsafdeling?
Indvielse af Center for Kliniske Retningslinier
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
En attraktiv arbejdsplads
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Introduktion til KVIK - selvevaluering fra start til slut Temamøde 24
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Introduktion til Analyseenheden under FPC Oplæg for FSE den 7. februar 2008 Anette Dørge Jessen Lotte Faurbæk.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
De Bedste Arbejdspladser Personalepolitisk Messe 2010 Direktør Lars Mathiesen.
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Mål- og resultatstyring
Spørgeskema som evalueringsværktøj for ledelsen Nordvestskolen Tommy Sørensen©
Akkreditering i speciallægepraksis v/ Repræsentant fra FAPS bestyrelse.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Miljøcertificering på IBOS
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Velkommen til et nyt kvalitetsprogram…
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
Kvalitetsudvikling og forskningsmæssig forankring
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Vidensbaseret praksis i botilbud
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
LP ledertalentudviklingsforløb
Mere sundhed i det nære På borgernes præmisser Vision:
Præsentationens transcript:

KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer Dec. inst. forbedrer 2008 Dec. inst. i gang Centre forbedrer

Formålet med KVIK Det officielle: At udvikle en systematisk evaluerings- og læringskultur i Høje- Taastrup Kommune samt at udvikle et fælles begrebsapparat (sprog) Vi skal se på, hvordan vi gør tingene her hos os. Vi ved bedst, hvad der er godt, og hvad vi kan gøre bedre. Vi ved også, hvad der er vigtigst at få gjort noget ved først. Vi skal altså lære af os selv.

KVIK - Vurdering 2005 fra medarbejdere og ledere Et godt redskab til at evaluere79 % Et godt redskab til at skabe overblik80 % Et godt redskab til at prioritere indsatser75 % KVIK har givet indflydelse på arbejdet83 %

Direktionens strategibrev en ny start for en gammel kommune

Strategiske temaer for 2007 Borgere og brugere i centrum Styr på styringen Den attraktive arbejdsplads Den regionale interessevaretagelse

Styr på styringen Ny budgetproces Aftalestyring Kvalitet og evaluering Værktøjer og metoder

Baggrund for valg af KVIK Sammenhæng mellem indsats og resultat Redskab til systematik, overblik og prioritering Fælles sprog på tværs af fagligheder og centre Tilpasset den offentlige sektor Tilgængelig model – let at forholde sig til Fokus på deltagelse og læring (selvevaluering)

KVIK modellen har fokus på: Opnår vi de resultater, som vi selv har fastsat eller fået udmeldt? Hvor gode er vi til at styre organisationen mod løbende forbedringer? At få identificeret de knapper, som vi kan skrue på At få sammenhængen mellem indsatser og resultater frem

KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer Dec. inst. forbedrer 2008 Dec. inst. i gang Centre forbedrer