UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Advertisements

Medlemmerne Katherine Richardson, prorektor & professor, Aarhus Universitet (formand) Søren Brøndum, rektor, Herning Gymnasium Kirsten Haastrup, forskningsprofessor,
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Hvis inklusion er lig retten til deltagelse som forudsætning for udvikling og læring er inklusion principielt grænseløs.
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Hvad har evidens med danskfaget at gøre?
Lærerprofessionen.
Den nationale faggruppe
Evaluering.
3. april 2017 Torben Iversen, Master IT og læring.
Grønt Flag – Grøn Læreruddannelse
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
En ph. d. afhandling af cand. pæd
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
  Anne Holmen Center for internationalisering og parallelsproglighed Engelsksproget undervisning Hvor parallelsproglige.
At inddrage studerende i udviklingsarbejde
Kompetencematrix Digitale kompetencer
Fremmedsprogssamarbejde – på tværs af videregående uddannelser Elsebeth Jensen, Uddannelseschef for læreruddannelsen i VIA.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
”Om den nye læreruddannelse”
Set fra to studerende Lene Delf Nielsen og Tine Abildgaard Poulsen Studerende fra UCL, Odense.
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
Matematik. » varetage udformningen af de nationale moduler » varetage den fremadrettede udvikling af disse med sigte på at styrke fagligheden i læreruddannelsen.
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Præsentation d. 11. maj Programteorien Anvendelse af cases kvalificerer lærerstuderendes teori-praksis analyser og fremmer deres lærerfaglige dømmekraft.
Lærerprofessionen.
Historiefaget og mulighederne i den åbne skole
Aktionslæring Niels Grønbæk Nielsen
Indsamle, udvikle, dokumentere og formidle viden om indholdet i undervisning tilrettelagt efter principperne i CL med særlig vægt på matematik Udvikling.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Faglig udviklingsskole Videncenter Læremiddel.dk og faglige udviklingsskoler Oplæg skoleledermøde Odense Kommune d. 17. januar 2008 Thomas Illum Hansen.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Skolestruktur på dagsordenen Direktør for SFI, formand for Rejseholdet og Skolerådet Jørgen Søndergaard.
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Master i rehabilitering med specialisering indenfor …
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Censormøde i Odense tirsdag den 29
Inklusion og Specialviden
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Tværinstitutionelt samar- bejde om børn og voksnes læring Partnerskabsaftale mellem Museum Vestsjælland og Pædagoguddannelsen UCSJ 1. Marts 2016 Children’s.
Møde i aftagerpanel Institut for Psykologi Syddansk Universitet Marts, 2015.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Skolen som uddannelsessted Temadag for praktikansvarlige Praktikkontoret på Læreruddannelsen i Aarhus.
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Læreruddannelse og praksisvejledning i DK
LLN Projekt 5 Udvikling af kompetencemålsprøverne i LU13
Hvordan motiverer vi de unge?
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Censorformandskabsmødet 28. november 2013
Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
It i folkeskolens matematikundervisning
Program Kl : Velkomst ved studieleder Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende Mette Kirstine Skjødt Kl :
Censorformandskabet for læreruddannelsen. Bachelorprojektet v
Program Kl : Velkomst ved studieleder Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende Signe Dahlerup Kl :
Velkommen til IMODUS midtvejskonference
Program Kl : Velkomst ved koordinator for Åben Uddannelse, Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende, Charlotte.
Læreruddannelsens indretning i Danmark
Dagsorden Kristendomskundskab / Religion
Mød UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Få overblik over naturfaglige læreruddannelsesprofiler
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen

Ny Læreruddannelse og Learning Museum  Hvilke muligheder ligger der i den nye læreruddannelse, og hvordan kan Learning Museum være med til at udvikle et tværinstitutionelt samarbejde mellem kulturverdenen og læreruddannelser.

Deregulering og internationalisering

Nogle af de politiske intentioner: -Højere krav og mere faglighed -Match til folkeskolen -It -Bedre praktik -Specialpædagogik og inklusion -Entreprenørskab og talentforløb -Bachelorprojektet -Øget videns- og praksisbasering

Reformens bærende principper Kompetencemål og outputstyring Lærerens grundfaglighed – et nyt sammenhængende pædagogisk fag Undervisningsfag Generelt adgangskrav på karakteren 7 Modulopbygget i fleksible ECTS rammer

N N NN L NN LL L

Den ny læreruddannelse - mulighederne …. udvikle et tværinstitutionelt samarbejde mellem kulturverdenen og læreruddannelser Eks: Museet som kilde til viden og læring ?

§ 14. Den studerende skal udarbejde et bachelorprojekt på uddannelsens 4. studieår. Stk. 2. Professionsbachelorprojektet skal tage udgangspunkt i konkrete forsknings- og udviklingsprojekter inden for grundskoleområdet samt en konkret empirisk problemstilling fra folkeskolens praksis. Kompetencemålene for professionsbachelorprojektet fremgår af bilag 4. Professionsbacheloruddannelse