 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

VE-anlæg Solceller (Case og opgave).
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Borgernes barrierer for brug af IT
information og problemstillinger
Finansieringsmekanismer på det specialiserede socialområde
Tre kampagner målrettet unge
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Folkeoplysningsloven •En frivillig folkeoplysende forening, der er godkendt i henhold til Folkeoplysningslovens bestemmelser i § 4 stk. 2, er berettiget.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Gate 21 – Fælles DNA Gate 21 – Fælles DNA • 31. marts 2014 • Jørgen Lindegaard Olesen, PlanEnergi.
Biblioteket er ”godt tidsfordriv” til at få tiden til at gå.
Individuel handicapkørsel
Ændring af arbejdsmiljøloven
DT-ledermøde Kongeå Distrikt 26. maj 2011 FamilieSpejd.
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Analyse for Ældre Sagen:
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Strategiplanen er fundament og retning.
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Kundeanalyse 2014.
Serviceloven Serviceloven er en rammelov
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Danske Handicaporganisationer – for retten til lige muligheder Konventionspiloterne på besøg i DH’s afdelinger.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
LK møde Grand Hotel Odense To punkter på max. ti min. 3½ min: Arrangementer i 2013/2014 5½ min: Oplæg til samarbejde mellem korps, regioner.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
SF Ungdom Ved..
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Trafikselskab i Region Midtjylland Udvalg for regional kollektiv trafik og infrastruktur 15. Marts 2006.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Grunde til at jeg elsker dig
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Introduktion til selvbetjening for
Danmarkspanel uge
Udvikling Kollektiv trafik i Viborg Kommune
Præsentationens transcript:

 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab Midttrafik

Trafikselskabers finansiering § 3. Trafikselskabet finansieres gennem indtægter fra salg af kort og billetter m.v. samt et tilskud fra de deltagende kommuner og regioner. Stk. 2. For så vidt angår trafikselskaber vest for Storebælt, beslutter trafikselskabet fordelingen af tilskuddet mellem de deltagende parter. Tilskudsfordelingen skal godkendes af de berørte regionsråd og repræsentantskabet. Ingen kommune kan forpligtes til at betale mere end kommunens forholdsmæssige forbrug af trafikselskabets ydelser, herunder individuel handicapkørsel, og en region kan ikke forpligtes til at bidrage med mere end udgifterne til privatbaner og busbetjening af regional betydning i den pågældende region samt de hertil svarende andele af selskabets administrationsudgifter. Lov om trafikselskaber

Rutenet

Mobilitet på landet – nyt og mere bæredygtigt en del af

 Lidt om den nye politisk struktur  Nedsættelse af temagrupper  Alle politiske partier enige om, at bæredygtig transport er et indsatsområde  Bred deltagelse fra hele byrådet i arbejdet med temagruppen Ny politisk organisering

 Flere busser er ikke vejen frem!  Alternativer:  Flextur  Hedensted Borgerbil  Samkørsel  Teletaxi  osv Alternativer til bus

Rejsekort = Gratis kørsel på alle rabatruter Åbne lukkede skolebusruter Rejsekort på lokal ruter

Gratis kørsel  Ønsket ikke at køre gratis, men for dyrt at installere Rejsekort  Lov gjort det muligt at sidestille alle skolebusruter i Hedensted Kommune

Kommunalt udbud lukkede skolebusruter  Ingen busalder  Ingen variable omkostninger  560 kr. per time  330 kr. svømmekørsel

Kommunalt udbud???  Imod  Usikkerhed om pris  Ikke på Rejseplan  For  Mulighed for lavere pris  Fleksible køreplaner

Profilbeskrivelse af borgerne i undersøgelsen Bil i husstanden Rådighed over bil til daglig  95% har en eller flere biler  5% har ikke bil  86% har rådighed over bil til daglig  14% har ikke rådighed over bil Børn i husstanden  38% har barn/børn i husstanden  62% har ikke børn i husstanden Alder  69% er 18 – 59 år  31% er 60 år + Køn  50% mand  50% kvinde Erhverv  67% arbejder/studerer  33% er uden for arbejdsmarkedet

Borgernes transportbehov Vil det være praktisk muligt for dig at benytte offentlig transport i større udstrækning?

Støttet Flextur - 4 kr. per km - minimum 30 kr. per tur

Venneaftale Vejle

Kendskab og brug af Flextur Kender du Flextur?

34% er positive 1% Helt sikkert benytte 8% Sikkert benytte 25% Måske benytte Kendskab og brug af Flextur I hvilken grad tror du, at du vil benytte Flextur til at dække nogle af dine transport behov? Svarene på skalaen omregnes til et markedspotentiale ved at gange ”Helt sikkert benytte” med 0.9, ”Sikkert benytte” med 0.75 og ”Måske benytte” med 0,5. 34% er positive overfor Flextur. Markedspotentialet er beregnet til ca. 19%

Hedensted Borgerbil Dele kommunens biler med borgerne aften og weekend Samarbejde med LetsGo

Kendskab og brug af Hedensted Borgerbil Kender du Hedensted Borgerbil - det samme som LetsGo delebiler?

12% er positive 3% Helt sikkert benytte 3% Sikkert benytte 6% Måske benytte Kendskab og brug af Hedensted Borgerbil I hvilken grad tror du, at du vil benytte Hedensted Borgerbil til at dække nogle af dine transport behov? Svarene på skalaen omregnes til et markedspotentiale ved at gange ”Helt sikkert benytte” med 0.9, ”Sikkert benytte” med 0.75 og ”Måske benytte” med 0,5. 12% er positive overfor Hedensted Borgerbil. Markedspotentialet er beregnet til ca. 8%

”Systematiseret blaffer-ordning”

34% er positive 6% Ja, helt sikkert 13% Ja, sikkert 15% Måske Interesse og behov for en samkørselsordning Vil du som billist tilmelde dig denne ordning og tage andre borgere med mod …. ? Svarene på skalaen omregnes til et markedspotentiale ved at gange ”Ja, helt sikkert” med 0.9, ”Ja, sikkert” med 0.75 og ”Måske” med 0,5. 34% er positive overfor en samkørsels- ordning som bilist. Markedspotentialet er beregnet til ca. 23%

39% er positive 6% Ja, helt sikkert 17% Ja, sikkert 16% Måske Interesse og behov for en samkørselsordning Vil du benytte dig af ordningen og køre med som passager? Svarene på skalaen omregnes til et markedspotentiale ved at gange ”Ja, helt sikkert” med 0.9, ”Ja, sikkert” med 0.75 og ”Måske” med 0,5. 39% er positive overfor en samkørsels- ordning som passager. Markedspotentialet er beregnet til ca. 26%

Interesse og behov for en samkørselsordning Hvor gamle skal dine børn være før de selv må benytte Samkørsels-ordningen? Betingelse: Har barn/børn i husstanden. n=77.