Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Måske er I gode venner i et år,
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Åbent bord Den Kreative Platform
Energi- & Vandværkstedet
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Camp. Energizer: Hvornår fik du sidst en god ide? 10 min.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Dansk Prøve 3 maj/juni 2012 Tilmelding til PD3 på IA vil ske i marts
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Bytte   PowerPoint  .
Folkeskolen - fagblad for undervisere
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Backoffice præsentation
Innovation og iværksætteri
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Kriminalitet og analyse
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Temaaftener for patienter med Mb
Karl Henrik Flyums model
Kate-QUIZ-mus.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Omgangstone og kollegialitet
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Vejlederens kommunikation
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
TELEFONCANVAS.
Større Skriftlig opgave
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
God læring God undervisning
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Workshop: At arbejde med myter og holdninger blandt personale v/ projektmedarbejder Tine Gomard.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Den Kreative Platform I TIK 3
Bisidderrollen i praksis
Skrivekursus 1.e ..
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
UCR Medarbejdere Lisbeth Birch Wolff Janne Bjerregaard 4634 Aktivitet for Janne Bjerregaard. Virksomhed:
Gruppearbejde - podcast Produceres senest mandag den 22. oktober Hvis man i grupperne vælger at ”arbejde hjemme” denne dag, skal Torben have besked.
Kursus for kursusledere Store Praksisdag oktober 2016 Bispebjerg Hospitals Uddannelsescenter.
AARHUS UNIVERSITET VELKOMMEN TIL DET RULLENDE UNIVERSITET Velkomst og præsentation af Det rullende Universitet v. Stinne Jørgensen og Jeppe Bergh Torp.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Gruppearbejde 1 Formål:
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Præsentationens transcript:

Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis

Hvad er vor virkelighed Ofte kun en person fra den enkelte praksis Praksis har ikke en kultur med at dele viden

Nogle ideer Slut præsentationen med din gå hjem besked Udlever ved afslutningen et A4 ark med dine hovedbudskaber Slut undervisningen med 5 min refleksion Opfordre deltagerne til at informere om emnet ved et personale møde

Nogle ideer Ved kurser over flere dage – vælg en læringspartner Spol baglæns – vis jeres kursus formål og mål til sidst i undervisningen Jeres indlæg er en appetitvækker – hvor kan praksis få ny viden og kompetence En reminder 3 måneder efter undervisningen

Kursuslederens opgaver Før Under Efter

Før Følge tidsplanen – aflevering af kursusbeskrivelse/ kursusmateriale/ bordopstilling/ power point præsentation Formøde med underviser – vigtigt med forberedelse – det er dit kursus – regler for power point præsentationer – husk der skal være tid til debat

Under Henvend dig til sekretariatet – meld din ankomst og få evalueringsskemaerne Kom 30 minutter før og se om alt er i orden Aftal med din underviser at i mødes 15 minutter før Præsentation af underviseren Led debatten – bed deltagerne om at præsentere sig – hold den røde tråd – forbered nogle spørgsmål til underviseren Husk at indsamle evalueringsskemaerne

Efter Kursusleder rapport – evalueringsskemaer Send en hilsen til underviseren Din egen refleksion – hvad lærte jeg