MEDLEMSTILGANG – hvordan? NØRRE-SNEDE ROTARY KLUB
Oplæg til klubben om handling
Emnet er flersidigt - og opgaverne hænger tæt sammen Hvordan sikrer vi medlemstilgang? Hvordan reducerer vi medlemsafgang? Hvad gør vi for at det fortsat er attraktivt og meningsfyldt at være medlem af Nørre-Snede RK
Det er altafgørende for klubbens ve og vel – NU som fremover: at vi magter at løse opgaverne at vi handler NU og TÆNKER LANGSIGTET at styrelsen har ansvaret og tager initiativet at alle medlemmer bidrager på hver sit felt at vi i fællesskab finder og er enige om ruten – handlingsplanen
Hvordan sikrer vi medlemstilgang? Generationsskifte - nye medlemmer mellem 35-50 år 8-10 gæster inviteres til tre-fire møder – ledsager inviteres med på det sidste Personlig henvendelse ved skriftlig invitation og god og grundig forhåndsinformation gennem ny folder Personlig opfølgning – og samkørsel til og fra møderne Ved første møde betales gæstekuverten om muligt af det klubmedlem, der inviterer. Løbende intern evaluering og opfølgning i styrelsen. Når vi målet? Skal vi ændre vores plan?
Hvordan greb vi det an?
Hvilke erhverv og fagområder er pt ikke repræsenteret i klubben?
Personlig kontakt og samtale fulgt op af skriftlig indbydelse
Ny halvårlig klub-folder Introduktion til Rotary og klubbens historie, struktur mv. Klubaftenernes forløb POLIO+, jubilæumsprojekt mv. Medlemsliste Klubprogram for det kommende halvår
Nye gæster inviteres til fire planlagte aftener - sidste med ledsager.
Øget synlighed i lokal presse – for emner vi gerne vil kendes for
Evaluering og opfølgning I styrelsen I klubben Opfølgningsmøde med de nye medlemmer Betydning for klubbens ve og vel i dag Hvordan sikres udviklingen fremover? Medlemspleje i Rotary er fast arbejde