Studiestartsprojekt 2014 1. Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Større Skriftlig Opgave
Advertisements

Bevidst undervisning i billeder
Energi- & Vandværkstedet
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Trafikplanlægger for en dag! •Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik •Program –Intro –Arbejd.
CAMPUSSKOLEN.
Collagekonkurrence •. • I skal finde sammen 2 og 2. • Opgave: Du skal lave 2 collager. En om dig selv og en om din makker, hver med en ”udstillings”tekst.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Ergoterapeutuddannelsen – informationssøgning  Bibliotekets tilbud  Samarbejde – uddannelse og bibliotek  Informationssøgningsundervisning på ergoterapeutuddannelsen.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Velkommen til E-business
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Orientering om Bachelorprojekt November 2013 Astrid Jensen.
Præsentation af Det retoriske kompas
Præsentation af Det retoriske kompas
Trafikplanlægger for en dag! Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik Program –Intro –Arbejd.
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer.
Den æstetiske krop Opgave Billedanalyse.
”Kogebog” til Uanmeldte Virksomhedsbesøg. Virksomhedsgruppen mødes hver Tirsdag kl. 9 og inddeler sig i hold, på en god dag har vi 3 hold ude. De rutinerede.
Biblioteket som læringscenter
Esports af Joakim Dan og Artur
Lederseminar 2014 Varde Kommune
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde 10 timers arbejde – Tirsdag og onsdag eftermiddag… Uge 39, 40 & 41.
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
Dette kommer til at handle om Fjerritslev by.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
Derfor skal der være sammenhæng og overensstemmelse mellem de fire liv –Familielivet Er normalt basen i den enkeltes liv –Arbejdslivet Er blevet sværere.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Studiestartsprøve 2014 d. 18 September 2014.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Dagens program – ugens program
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Afleveres senest mandag den 3. maj, kl til Mikael via mail.
Øvelser Teoretisk Diskussion. I dag Hvordan er det gået? Gruppe 1, 3 og 4 skal sende en til Charlotte på: med opdragsgiverens navn.
Dagens menu: Nytårstaler. Statsministerens tekst nytaarstale-2014
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
AARHUS UNIVERSITET VELKOMMEN TIL DET RULLENDE UNIVERSITET Velkomst og præsentation af Det rullende Universitet v. Stinne Jørgensen og Jeppe Bergh Torp.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Ordbank på Islandsk og dansk – Venskaber (papir)
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)

Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Ordbank på Islandsk og dansk – Årstider/efterår (træ)
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Ordbank på Islandsk og dansk – Højtider (Kul og kridt)
Jonas, Oliver og Kasper T.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
FORBERED KLASSEN TIL DAGEN GØR JER KLAR TIL CAMPUS+
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Studiestartsprojekt

Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen, m.fl.)i tekst og billeder fremstiller tilværelsen som studerende, samt Slagelse som Campusby – Projektet består af to opgaver – En analyseopgave – En kreativ opgave Løsningerne præsenteres tirsdag kl

Opgave 1 - Analyse Afdæk hvad andre end de studerende selv ser som vigtigt ved at være studerende Afdæk hvordan andre ser Slagelse som Campus-by Lav en tekst- og billedanalyse af én selvvalgt tekst eller billede – begrund valg af tekst/billede Krav: – I skal bruge de begreber, som I introduceres til om lidt – Jeres analyse skal præsenteres i form af et kreativt produkt tirsdag kl

Opgave 2 – Kreativ udformning Giv jeres eget bud på, hvad det vil sige at være studerende ved SDU Slagelse Giv jeres bud på hvordan I ser fremtidens Campus Slagelse Krav: – Jeres bud skal omfatte både tekst og billeder – Det skal klart fremgå, at det er studenterlivet ved SDU, i Slagelse – Jeres bud skal præsenteres i form af en kreativ løsning sammen med jeres analyse i opgave 1 4

Inspiration Til inspiration: – y-for-a-professional-bachelors y-for-a-professional-bachelors – Slagelse Kommunes rapporter om fremtidens Campus Slagelse (se bilag) 5

Inspiration IVK uddannelserne Hvilke forventninger har universitetet til de studerende – (Studieordning, SDU hjemmeside, regler, bibliotek, eksamenskrav, aktivitet, informationssøgning mm) Hvad mener andre studerende om IVK Hvad mener borgerne i Slagelse om SDU som universitetsby- hvad mener de studerende? Hvad skriver medierne om at være studerende ved SDU Slagelse 6

Inspiration Studieliv Studiejob Boligforhold Transport Sociale aktiviteter Sport og fritid 7

Inspiration IVK uddannelserne Hvilke forventninger har universitetet til de studerende – (Studieordning, SDU hjemmeside, regler, bibliotek, eksamenskrav, aktivitet, informationssøgning mm) Hvad mener andre studerende om IVK Hvad mener borgerne i Slagelse om SDU som universitetsby- hvad mener de studerende? Hvad skriver medierne om at være studerende ved SDU Slagelse 8

Inspiration Det fremtidige Campus – Det gamle posthus (se særligt bilag 2) Hvordan kan posthuset udvikles til borger- og studenterhus? Hvordan kan bygningen åbnes mod Stationsforpladsen? – Godsbanebygningen (se særligt bilag 2) Hvilke aktiviteter kunne foregå i bygningen? Hvilke målgrupper er interessante? – Midlertidige aktiviteter (se særligt bilag 3) Hvilke midlertidige aktiviteter og events kunne være med til at skabe liv i campusområdet, før der bygges? 9

Praktisk om opgaverne I skal være i de grupper, som I allerede er inddelt i I har 24 timer til at løse opgaverne Tutorerne hjælper jer undervejs Jeres opgaveløsninger udformes som kreative produkter (hvordan de ser ud, er op til jer) Gruppen med den bedste løsning vinder en præmie 10

Praktisk om præsentationerne Grupperne præsenterer løsninger for hinanden, tutorer og undervisere tirsdag kl på Godset 2 medlemmer i en gruppe står ved gruppens plakater og præsenterer gruppens løsninger De 2 øvrige medlemmer af gruppen går rundt til de øvrige grupper og liker de bedste præsentationer (I får Like-ikoner udleveret) Onsdag kl. 9 samles alle grupper på Godset, og vindergruppen kåres 11