Rækkefølgesprog Sælgeren rækker køberen brochuren. Køberen rækker sælgeren brochuren. Medarbejderen viser chefen brevet. Chefen viser medarbejderen brevet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kortfattet præsentation
Advertisements

FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog præpositioner
NUTID • -t •• -en ich du -e -st ihr -t
FUNKTIONSGRAMMATIK Ideen med funktionsgramma -tikken er at fremstille sproget optisk. Med udgangspunkt i handlingen, udtrykt ved cirklen, kan man i grafisk.
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
FUNKTIONSGRAMMATIK Ideen med funktionsgramma -tikken er at fremstille sproget optisk. Med udgangspunkt i handlingen, udtrykt ved cirklen, kan man i grafisk.
Virksomhedens interessenter
TV- og filmreklamer.
Social kreativitet 10 billeder Dømmekraft Midtens fylde Balancegang
Alexander Kjerulf Projekt Arbejdsglæde
Internet Jura Den Lektion 5 Køb.
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Brian, Christian, Jens, Nicklas
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Lav jeres egen forretning
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
6. Virksomhedens indtægter
Introduktion til kasusbrug på tysk
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Introduktion til virksomheden Danhandel A/S er en mellemstor handelsvirksomhed, som ligger i Danby i Jylland. Danhandel importerer og sælger bl.a. en.
Deutsch2 Mittwoch 5te November 1. Von das Magazin: Journal 2.
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Hermansen Læringens univers.
Titel Kort om læringspunkterne koblet til udviklingen af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. februar 2008.
Himmeriget ligner en skat, der lå skjult i en mark; en mand fandt den, men holdt det skjult, og i sin glæde går han hen og sælger alt, hvad han ejer, og.
Modtagerfelt med kendt modtager ParadisHelsingør d Æblevej Helsingør Att.: Salgschef Kaj Normann Andersen Vedr.: Job som issælger.
Dette er en automatisk lønforhandling. Vær venlig at svare på de næste spørgsmål. Dine svar vil danne grundlag for den næste lønjustering. Næste>>
Markedskommunikation
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Lean i Faaborg- Midtfyn Kommune
KASUScirklen Udfører handlingen gør/er/har noget Nyder godt ± den, der tilføres noget Genstanden for handlingen.
6. Virksomhedens indtægter
Implementering Innovation er risikofyldt, og selv med en meget detaljeret og omfattende strategi og et godt forarbejde kan det gå Galt, hvis udførelsen.
Narrativitet i teori &praksis
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
BA International Erhvervskommunikation Sproglig teori og metode (IV)
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Projektorganisation SAS Danmark
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Handlingsplan for fremtidens biobaserede samfund Lars Aagaard, Claus Søgaard-Richter & Martin Lidegaard.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Fremtidens vintertjeneste Ny kommune, hvad nu. Ved Teknisk Chef Jens Kristian Fonnesbech
Kapitel 20 Fordringer, gældsbreve og pantebreve. 1.En fordring – hvad er det? 2.Overdragelse af krav 3.Debitors indsigelser mod kravet 4.Hvem kan tage.
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
Ledelse af forandringer Analysefasen Gennemførelsesfasen Forankringsfasen.
Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.
Procesorientering Indhold: Hvad er en proces? Procesorientering og effektiviteter Systemorientering Lektion 3.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Funktioner og arbejdsdeling
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
Definition på et koncept
Rækkefølgesprog Sælgeren rækker køberen brochuren.
Reminder……!!!.
Få styr på ordklasserne
تکنولوژی آموزشی. تکنولوژی آموزشی تکنولوژی آموزشی فراتراز کاربرد ابزار و وسایل است تکنولوژی آموزشی عبارت است از روش منظم طراحی ، اجرا و ارزیابی کل فرایند.
Hygiejne 3.
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
Genkendelse af navneordenes former på dansk
Jobfunktionsroller 8. Marts 2016.
Velkommen til specialdel på STO
Præsentationens transcript:

Rækkefølgesprog Sælgeren rækker køberen brochuren. Køberen rækker sælgeren brochuren. Medarbejderen viser chefen brevet. Chefen viser medarbejderen brevet. Dansk er et rækkefølgesprog

Kasussprog (tysk) sætter et funktionsmærke på navneordet Den, der tilføres noget, nyder godt± af handlingen Den, der udfører handlingen der dem handlingen Genstanden for handlingen den

Sælgeren rækker køberen brochuren. Medarbejderen viser chefen brevet. Den, der tilføres noget, nyder godt± af handlingen dem Genstanden for handlingen den handlingen Den, der udfører handlingen der Der Verkäufer reicht dem Käufer den Prospekt. Dem Käufer reicht der Verkäufer den Prospekt. Der Mitarbeiter zeigt dem Chef den Brief. Dem Chef zeigt der Mitarbeiter den Brief. Den Brief zeigt der Mitarbeiter dem Chef.