Digital tilstedeværelse Bliv synlig på nettet Det er blevet vigtigere end nogensinde at være tilstede på de digitale platforme. Derfor har Esbjerg Erhvervsudvikling,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Virtuel medarbejder eller konsulent
Caseoplæg om Facebook.
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Vi gennemførte en række interview ifm
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Trådløst net. Trådløst netværk i hele huset • Det nytter ikke at købe internetudbyderens hurtigste forbindelse, hvis den trådløse netværksrouter er.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
DBU Fyns HR-strategi.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Erhvervsakademiet Aarhus
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Digitalisering og medialisering
Hvad kan jobcentrene tilbyde?
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Pinpoint.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Virksomheder - definition
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
SEO PÅ AU.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Relationer – børn og voksne
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til Access (Access, del 1)
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
… og hvordan vil DIRA gøre alt det?? DIRA hi[15] koncept Med en massiv satsning på hi[15] agter DIRA at opnå: -Flere udstillere blandt DIRAs medlemmer.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Ny regering, nye tider – dag 1
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Din kreative online praksis! – del 2
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Uddannelse i sygefraværshåndtering
(Firmanavn) marketingplan
Best practice i sociale medier
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

Digital tilstedeværelse Bliv synlig på nettet Det er blevet vigtigere end nogensinde at være tilstede på de digitale platforme. Derfor har Esbjerg Erhvervsudvikling, i samarbejde med FET, Sydvestjysk Udviklingsforum og Sydvestjyske Smagsoplevelser, sammensat et spændende forløb, hvor vi tager dig med på en digital rejse. På rejsen får du værktøj og sparring, der klæder dig på til at møde dine kunder i den digitale verden. Vi kommer igennem emner såsom: digital tilstedeværelse, designoplevelse på din hjemmeside, søgemaskineoptimering, Google Analytics, Facebook, Linkedin, Instagram og andre sociale medier. Du vil få værktøjer til, hvordan du bruger de sociale medier til salg og markedsføring. Du har mulighed for at sammensætte din egen rejse gennem forløbet ved at vælge emner til eller fra. Der vil være undervisning på både grundlæggende og videregående forløb, og enkelte forløb vil starte op med et webinar, så vi på undervisningsgangen har nogenlunde samme udgangspunkt. På de næste sider kan du læse mere om de enkelte undervisningsgange. Pris (Prisen er inkl. materialer og forplejning, men eksl. moms) Det samlede forløb: medlemmer af EEU, ProVarde, UdviklingVejen, Tønder Erhvervsråd, eller FET: kr. Ikke medlemmer: kr. Enkelte forløb: for ovennævnte medlemmer: 250 kr. pr. gang Ikke-medlemmer 600 kr. pr. gang. 1

Oversigt over forløbet: Undervisningsgange: 1. Undervisningsgang – 9. marts, kl – Få en website, der sælger bedre. 2. Undervisningsgang – 16. marts, kl – Søgemaskineoptimering – grundlæggende 3. Undervisningsgang – 16. marts, kl – Søgemaskineoptimering – avanceret 4. Undervisningsgang – 25. marts, kl – Salg, service og marketing på Facebook 5. Undervisningsgang – 13. april, kl – Salg, service og marketing på andre sociale medier 6. Undervisningsgang – 22. april, kl – LinkedIn; salg, markedsføring og networking 7. Undervisningsgang – 6. maj, kl – Google Analytics 2 Webinarer: 1. Webinar – 23. marts 2015, kl – Oprettelse af Facebook-profil. Webinaret er klargøring til 4. undervisningsgang 2. Webinar – 9. april 2015, kl – Oprettelse af profiler på og grundlæggende indføring i Instagram, Twitter og Youtube. Webinaret er klargøring til 5. undervisningsgang 3. Webinar – 16. april 2015, kl – Oprettelse af LinkedIn profil og introduktion til basisfunktionaliteter. Webinaret er klargøring til 6. undervisningsgang. 4. Webinar – 7. maj 2015 – kl – Dette webinar følger op på undervisningen i LinkedIn d. 22 april. Mulighed for erfaringsudveksling eller spørgsmål om nye udfordringer. Formålet med webinarerne er at sikre et fælles udgangspunkt. Derfor tilbyder vi i forbindelse med udvalgte undervisningsgange et webinar, der giver en grundlæggende indføring i et givent emne. Bemærk: Alle webinarer er gratis ved tilmelding til det arrangement de knytter sig til.

1. Undervisningsgang – Mandag d. 9. marts Sted: Danhostel Esbjerg, Gl. Vardevej 80, 6700 Esbjerg Få en website, der sælger bedre Brugeroplevelse på din hjemmeside En hjemmeside skal være både overskuelig, brugbar og pæn, men hvordan får man lige passet alt det ind og samtidig fortalt det man gerne vil? Nikolaj og Torben fra Quantity Digital, kommer og fortæller spændende og lærerigt om brugeroplevelse og design af hjemmesider, godt krydret med eksempler fra virkeligheden. Målet er, at din hjemmeside bliver en værdifuld del af dit digitale aftryk, og giver dine nuværende og (måske særligt) potentielle kunder en god oplevelse og konverterer flest mulige besøg til salg. Undervisere: Nikolaj Kirkgaard Nielsen, User Experience specialist, Quantity Digital Torben Jørgen, Grafiker, Quantity Digital 2. & 3. Undervisningsgang - Mandag d. 16. marts videregående kl – Sted: Danhostel Esbjerg, Gl. Vardevej 80, 6700 Esbjerg Søgemaskineoptimering – grundlæggende og videregående Finder man dig på nettet eller er du gemt i en afkrog? Formiddag: Et solidt grundlag For rigtig mange mennesker er søgemaskiner indgangen til internettet. En hjemmeside, der er optimeret til søgemaskinerne er derfor en vigtig del af en digital tilstedeværelse. Men er din hjemmeside optimeret og har du redskaberne til selv at gøre lidt af arbejdet? Ved dette første kursus i søgemaskineoptimering (SEO) vil Allan Bojsen forklare mangt og meget om de grundlæggende aspekter ved synlighed på nettet; hvordan man skal formulere sig og organisere sin hjemmeside, for at blive mere synlig på søgemaskinerne og dermed også ramme flere potentielle kunder. Eftermiddag: Træd for alvor ind i søgelyset Du er bekendt med SEO – potentielt fra formiddagens arrangement – og vil nu hæve dit niveau endnu højere. Allan Bojsen sætter fokus på avancerede teknikker. Underviser: Allan Bojsen fra Bojsen it og nettips.dk 3

WEBINAR – mandag d. 23. marts kl Kom godt i gang på Facebook Er din virksomhed ikke på Facebook? Facebook er en unik marketing- og kommunikationskanal. For alt for mange virksomheder ender det dog med en passiv tilstedeværelse, som ikke er til særlig gavn for hverken kunder eller virksomheden. Man udnytter ikke de muligheder som mediet byder på, og ender som bare endnu én i mængden. På dette webinar, der er en forløber for kurset d. 25. marts, gennemgås det hvordan du opretter en facebookside og de mest almindelige funktioner på en facebookside. Målet er, at du efter webinaret har en facebookside og kendskab til de mest almindelige funktioner Underviser: Hans Tosti der er Global Social Media Manager for ECCO Sko, og har over 15 års erfaring med digital marketing og kommunikation. Både fra konsulentverden, men også fra både større og mindre virksomheder. 4. Undervisningsgang - onsdag d. 25. marts kl Sted: Esbjerg Conference Hotel, Stormgade 200, 6700 Esbjerg Salg, service og marketing på Facebook Danske virksomheder står, bogstaveligt talt, i kø for at blive synlige på Facebook, idet mediet er en unik marketing- og kommunikationskanal. Dog ender mange virksomheder med en passiv tilstedeværelse, som bliver væk i mængden. Dette minikursus er for dig der allerede har en Facebook-side, eller overvejer at gå igang, og ønsker at få nogle nye værktøjer til at bruge Facebook som marketingkanal – og til at generere målbart salg. Indhold: Forståelse for forudsætningerne for succes på Facebook Indblik i de seneste trends inden for virksomheders brug af Facebook Praktiske guidelines til at arbejde med sider på Facebook Overblik over konkurrencereglerne Guidelines til annoncering på Facebook Tips og tricks til at engagere kunder og netværk, så de kommenterer og ”liker” Masser af praktiske eksempler og rig mulighed for selv at komme til orde på kurset Målet er at du efter kurset er i stand til at navigere målrettet på Facebook, med udgangspunkt i et skarpt indblik i Facebooks muligheder og begrænsninger. Der vil være masser af nye ting i værktøjskasse, som du kan bruge med det samme, hvad enten du er i detailhandel, onlinehandel, servicefag eller turisme. VIGTIGT: Har du ikke en FB side, eller er du ikke fortrolig med mediet bedes du deltage på webinaret, så du får det optimale ud af undervisningsgangen d. 25. marts. 4

WEBINAR – Torsdag d.9. april kl Kom godt i gang på andre sociale medier Webinar: få din virksomhed online For mange virksomheder starter og stopper den digitale tilstedeværelse med Facebook. Der er imidlertid mange andre sociale medier, som man med succes kan tænke ind i sin virksomheds kommunikation og markedsføring. Hans Tosti fortæller om mulighederne på medier som Instagram, Twitter og Youtube, krydret med praktiske eksempler fra virksomheder, der har skabt værdi gennem disse kanaler. Du vil blive guidet til hvordan du opretter din virksomhed på disse medier, og du har god tid til det inden undervisningsgangen d. 13. april. Der er mulighed for spørgsmål, og der tages udgangspunkt i deltagernes situation og konkrete eksempler ud fra spørgsmål. Underviser: Hans Tosti der er Global Social Media Manager for ECCO Sko, og har over 15 års erfaring med digital marketing og kommunikation. Både fra konsulentverden, men også fra både større og mindre virksomheder. 5. Undervisningsgang – Mandag d. 13. april kl Sted: Esbjerg Conference Hotel, Stormgade 200, 6700 Esbjerg Salg, service og marketing på andre sociale medier end Facebook Mange virksomheder er kommet i gang på Facebook, men der er imidlertid mange andre sociale medier, der kan give mening at tænke ind i virksomhedens kommunikation og markedsføring. På dette minikursus kommer vi til at høre mere til hvad man kan på medier som Instagram, Twitter og YouTube, krydret med praktiske eksempler fra virksomheder, der har skabt værdi igennem disse kanaler. VIGTIGT: Er du ikke fortrolig med disse medier bedes du deltage på webinaret d. 9. april så du får det optimale ud af undervisningsgangen. Der er mulighed for spørgsmål og konkrete problemstillinger under hele forløbet, og kurset tager udgangspunkt i de deltagende virksomheders situation og konkrete eksempler baseret på spørgsmål. Målet er at du efter kurset er i stand til at vælge forskellige sociale medier til og fra, samt komme godt fra start, med udgangspunkt i et indblik i mediernes muligheder og begrænsninger. Der vil være masser af nye ting i værktøjskassen, som du kan bruge med det samme, hvad enten du er i detailhandel, onlinehandel, servicefag eller turisme. VIGTIGT: Har du ikke profiler på nedenstående medier, eller er du ikke fortrolig med dem bedes du deltage på webinaret, så du får det optimale ud af undervisningsgangen d. 13. april. 5

WEBINAR – Torsdag d. 16. april kl LinkedIn Webinar – bliv kørt i stilling til netværket. Introduktion til LinkedIns basis funktionaliteter. Vi vil gennemgå indstillinger, personprofilen, kontakter og netværk, startside med nyhedsstrøm, samt ultrakort om virksomhedsprofil og grupper. Til webinaret får du udleveret 6 små miniguides, så du kan øve sig på områderne inden selve kurset d. 22. april, så vi på kurset kan fokusere på salg og salgsteknikker og i mindre grad på basis-funktionalitet. Underviser: Ole Bach Andersen er underviser på både webinarerne og kurserne. Ole’s lange erhvervserfaring indenfor specielt konsulentbranchen er med til at give kurserne dybde og relevans. Ole rådgiver løbende virksomheder indenfor stort set alle brancher, størrelser og sælgere på alle niveauer med budgetter fra det mindste til de helt store. Spændviden er med til at sikre at du, som individ kan få mest muligt ud af kurset. 6. Undervisningsgang – Onsdag d. 22. april kl Sted: Danhostel Esbjerg, Gl. Vardevej 80, 6700 Esbjerg LinkedIn; salg, markedsføring og networking Dette foredrag giver masser af inspiration til, hvordan du kan bruge LinkedIn i dit netværks- og salgsarbejde Salg og netværk handler om mennesker og relation, og LinkedIn er et fantastisk værktøj til at understøtte det arbejde. Workshoppen vil være spækket med konkrete råd og fifs til, hvordan du kan understøtte salget, lave automatisk leadgenerering, anvende netværkskontakter effektivt, samt organisere dine kontakter, så LinkedIn bliver et effektivt værktøj for dig. Gennem kurset lærer du: en grundlæggende forståelse for betydningen af din personlige profil og dit netværk i salgssammenhæng; at finde og automatisk generere nye kundeemner (leads), samt at anvende de forskellige kontaktmuligheder på LinkedIn, samt at anvende LinkedIn’s annoncesystem til at researche dine segmenter på LinkedIn, samt at målrette annoncer; at finde og anvende grupper og virksomhedsprofiler i det direkte salgsarbejde; principperne for indirekte salg og markedsføring, gennem kommunikation og faglighed i grupper og via virksomhedsprofil. Kurset rundes af med et opfølgningswebinar: 7. maj kl , hvor vi samler op, og vi kan erfaringsudveksle de ting vi har benyttet siden kurset – og der kan stilles spørgsmål til fx nye udfordringer. VIGTIGT: Har du ikke en LinkedIn Profil, eller er du ikke fortrolig med LinkedIn, bedes du deltage på webinaret d. 16. april, så du får det optimale ud af undervisningsgangen. 6

7. Undervisningsgang – 6. maj Sted: Esbjerg Conference Hotel, Stormgade 200, 6700 Esbjerg Google Analytics Få fuld indblik i din hjemmeside Google Analytics er et vigtigt led i en virksomheds digitale strategi. På dette kursus får du kendskab til Analytics og det store forretningspotentiale, det omfatter. Med Analytics kan du meget mere end blot at måle konverteringer og færdiggjorte salg. Efter kurset kan du: Bruge rapporteringer til at blive klogere på besøgende og optimere indholdet på hjemmesiden Integrere og måle værdien af Adwords-kampagner, sociale medier og keyword-placeringer på Google Stille kritiske spørgsmål til dine leverandører Undgå uhensigtsmæssige strategier som kan koste tid og penge Lave den perfekte online markedsføring, landing pages og hjemmeside Automatiseret rapportering af dine vigtigste nøgletal Du bruger måske Google Analytics sporadisk i din dagligdag, men ønsker at øge forståelsen for, hvad tallene betyder, og hvordan man bruger dem til bedre rapportering samt at forbedre din kommunikation og forretning. 7

Esbjerg Erhvervsudvikling Niels Bohrs Vej 6 – 6700 Esbjerg Tlf: CVR nr.: Om Esbjerg Erhvervsudvikling: Hos Esbjerg Erhvervsudvikling arbejder vi for at give dig de bedste kort på hånden til at skabe vækst i DIN virksomhed. Derfor udvikler vi hele tiden nye tilbud, der kan hjælpe dig på vej. Vi udvikler og formidler samarbejde mellem erhvervslivet, turismen, det offentlige, vidensinstitutioner og andre nøgleinteressenter, der har fokus på innovation og vækst. Vi markedsfører Esbjerg Kommune som et attraktivt sted for bosætning, uddannelse, arbejde, iværksætteri, virksomhedsdrift, kursus- og mødeaktivitet samt afholdelse af ferie. Du vil møde værdier som engagement, forandringslyst, initiativ, dynamik og gennemslagskraft i dit samarbejde med os. I dag er vi ca medlemmer og indsatsen og resultaterne herfra afhænger af den støtte vi modtager fra medlemsvirksomheder. Målsætningen er at skabe og fastholde vækst, både inden for erhvervsliv, bosætning og turisme. Spørgsmål om forløbet? Kontakt Erhvervskonsulent Randi Høxbro på tlf eller mail