FÆLLESSKAB.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

Hjerterum og opsøgende funktion
Hvordan håndterer vi frikvartererne?
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
BAGSVÆRD FORT´s INFO-SKÆRM.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Baggrunden for indførelsen af PALS
God trivsel = God læring
Den urolige chef kigger på uret,
Sofies dejlige dag.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Det gode klasserådsarbejde
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
forældre og klassens sociale liv.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Kontaktforældre Program
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Mandag d. 27/8  Bo er syg, der er ingen vikar.  Børnene bruger vores nye fysiske rammer rigtig godt, de 3 lokaler på 200 gangen bliver indrettet så der.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Mandag den 5. november Alle børn var ude en time efter skoletid Mountainbiketur for drengene i 2.A kl Børnene cykler ud mod Ørnereden, en tur.
Ungdomsudveksling Værtsfamilieaften i distrikt 1470 Onsdag den 18. juni 2014.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
Læsning.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Vokslev Friskoles klub Efterskoletilbud med hygge, leg, ro og mulighed for brug af forskellige klubtilbud !
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
M ØDE OM VISIONSDAGEN D. 15. MAJ 2015 o Hvorfor har bestyrelsen taget dette initiativ o Hvad er rammerne omkring dagen o Hvad kan forældrene og hvad kan.
Velkommen, elever! Lærerens navn. Lokaleskema 8:20 - 8:45Skolen begynder, der føres protokol 8:45 - 9:30Læsning og skrivning 9: :15Retstavning og.
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Ødis SFO klubtilbud Tilbuddet til målgruppen klasse
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Trivsel og værdier - i skoletasken
EN TJENESTE FOR SJÆLEVINDING
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Præsentationens transcript:

FÆLLESSKAB

GOD ADFÆRD OG TRIVSEL I FÆLLESOMRÅDERNE

AULAEN - FORHALLEN Er til skolearbejde i timerne - og til aktiviteter i frikvartererne. Du må: Spille bordtennis Spille bordfodbold Sidde og hygge på trapperne Spise ved bordene på reposet ved den blå væg. Sidde i møblerne. Der er mobilfrit område i 12-frikvarteret. Har du lyst til at løbe rundt og lege fange og andet, skal det foregå udenfor.

LÆRINGSCENTERET må du i frikvartererne bruge til læsning, hygge og småsnak, derfor skal din adfærd i dette område være stille og rolig Du må spille spil, som du må tage med fra egen klasse Du må spise i området ved bordene på reposet udenfor Læringscenteret ’Læsehuset’ er til læsning, ikke til leg Computerne er en arbejdsplads, ikke en lege- og spilleplads.

TOILETTERNE er til toiletbesøg, som man skal kunne klare i fred og ro, så derfor…. Ikke til ophold og leg med vennerne Ikke til spisning

GANGAREALER er til skolearbejde i timerne - og til hygge, spil og samvær i frikvartererne. Du må gerne spise på gangene; husk at rydde op efter dig. DER ER AKTIVITETER I 12-FRIKVARTERET MANDAGE: ’Let’s dance’ i 6.A’s lokale TIRSDAGE: Fangeleg på nederste gang ved fysik- og natur&teknik- lokalet ONSDAGE: ’Let’s dance’ i 5.B’s lokale Der er kun adgang til fysikgangen om tirsdagen – sammen med en voksen. Har du lyst til at løbe rundt, lege fange og andet - skal det foregå udenfor.

GANGAREALET PÅ FAGGANGEN er til skolearbejde i timerne for dem, der har undervisning i faglokalerne. DER ER IKKE OPHOLD PÅ DENNE GANG I FRIKVARTERNE DER ER EN AKTIVITET I 12-FRIKVARTERET OM TIRSDAGEN - Men kun sammen med en voksen!

GUIDE TIL GOD MOBILADFÆRD I SKOLEN Sådan er det… Når en time begynder, skal du sætte din mobiltelefon på flymode og lægge den i din taske. Din lærer bestemmer, hvornår du må bruge din telefon i undervisningen. Der vil være et grønt skilt i klassen, der fortæller dig, at nu er det ok at bruge mobil – til undervisningsbrug

Når du bruger mobilen til at høre musik på, skal det altid være i egne ører Du må ikke tage fotos af andre – uden af spørge om lov….

Husk at de ting, der sker i skolen, klares i skolen; undlad at ringe og sms’e hjem til mor - tal med din lærer! Aulaen/forhallen og Læringscenteret er mobilfri i 12-frikvarteret, fordi du skal øve dig i nærvær og socialt samvær

Hvis.. du ikke retter dig efter din lærers henvisninger, inddrages din mobiltelefon. Den vil blive lagt på kontoret med navn på – og så kan du hente den ved skoledagens ophør. du flere gange har fået inddraget din telefon, kan det blive nødvendigt at bede dine forældre om at hente den.

GOD ADFÆRD OG TRIVSEL I FÆLLESOMRÅDERNE Rammer og regler Du skal rette dig efter din lærers henvisninger

Vi passer på FÆLLESSKABET