BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Trivsel - et fokusområde
Østervangsskolen 2010.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Læringsstile og lektier
Informationsaften Aftenens program:
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Velkommen i Valhalla en præsentation af hverdagen...
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
På vej mod folkeskolereformen
Forældremøde X årgang.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Velkommen til informationsmøde
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Dokumentation og evaluering
Jeg støtter barnet ved:
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Velkommen til orienteringsmøde Torsdag d. 13. marts 2014
Tilfredshedsundersøgelse
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
- Hvad kan I forvente som forældre?
17. nov. 2011:Orienteringsaften januar:Indskrivningsaften skole og SFO. (kl ) Senest d. 1. april:Børnehaverne sender overleveringspapirer.
Relationer – børn imellem
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Folkeskolereformen på vores skole
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Idékatalog til Klasseforældrerådet
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Præsentation af forårs-sfo
Forældremøde 9. april.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Velkommen til BFO Baltorpskolen Afdelingerne: Fritter 1, Fristedet og 8’eren Tivænget og Kornvænget.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Skævinge Skole respekt – tillid – nærvær Indskrivningsmøde, Skævinge skole d. 28/10 Ny Harløsevej 17, 3320 Skævinge,  ,
Krop og bevægelse 1. Halvår 2016 ? JUL JAN APR OKT JUN MAJ MAR FEB AUG SEP NOV DEC
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Halvår 2015 Krop og bevægelse 1.Halvår 2016 ? JUL JAN APR
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv

FORMÅL: at lave harmoniske og velfungerende klasser, ud fra vores erfaringer med det enkelte barn at skabe en klassesammensætning der tilgodeser det enkelte barns udviklingsmuligheder og kompetencer at alle lærer hinanden at kende for at styrke samarbejdet på tværs af årgangen til gavn for resten af skoleforløbet

TRYGHED: er tilpas med udfordring er tydelighed er tillid til det som sker og mere komplekst end bare kendte rammer

INDEN SKOLESTART: Åbent hus d. 20. januar 2010 Samtaler med børnehaverne, indskrivningsoplysninger Besøg og fotografering Sommerbrev – forældreinput – dyregruppe og bosted – portefoliemappe m.m. Layout, plancher, iscenesættelse Garderober – fast alfabetisk

FØRSTE SKOLEDAG: Velkommen på savannen til løver, leoparder, giraffer, zebraer, næsehorn og elefanter, som bor under enten det røde, grønne eller gule BaoBab-træ Musik, stemning, sang, billeder og figurer 3. årgang tager imod 2 faste voksne under hvert BaoBab-træ med to dyregrupper (i løbet af de første 6 uger) Samtale, navneleg, tegninger m.m. Evt. myten om BaoBab-træet

DE FØRSTE 6 UGER: To dyregrupper samlet i en uge Dyregrupper skifter bosted efter en uge Hvert barn en logbog - følger barnet Børn skifter dyregruppe efter 3 uger Børn altid sammen med nogle de kender Alle arbejder med samme indhold / emner Fælles oplevelser / arrangementer hver uge

DE FØRSTE 6 UGER – FORTSAT: Ugentlig status / refleksion – og dannelse af nye grupper Ugeplaner for alle på ForældreIntra Hvert barn sin bogkasse – flytter med Forældresamtale – om mit barn Fødselsdage markeres Tegneiagttagelse og sprogtest Højt informationsniveau (hvem kan jeg kontakte) - fælles forældresamling

EN DAG – DE FØRSTE 6 UGER: Fælles morgensamling for alle – fast tjek ind sted Kondipause – motoriske opgaver Man samles under BaoBab-træet Arbejde i dyregrupper – opgaver / aktiviteter Frugtpause Fortsat arbejde i grupper – dansk, rim og remser, matematik, billedkunst, motoriske lege m.m.

EN DAG – FORTSAT: Frokost under BaoBab-træet Legepause Arbejde i grupper – bøger, org. legetime/aktiviteter Idræt og bevægelse flere gange ugentligt Fælles oplevelser – film, sang, historie, teater Sidste dag i ”ugen” skriver børnene logbog og giver smily Man følges over til sit nye BaoBab-træ / bosted

EFTER DE 6 UGER: Klassedannelse ud fra: – Kendskab til børnene – fra børnehave, forældre og os selv – Det enkelte barns kompetencer og udviklingsmuligheder – De sociale relationer børnene imellem – God spredning af faglig, social, familiemæssig og kulturel baggrund – Modenhed og alder

EFTER DE 6 UGER – FORTSAT: – Størrelse og kønsfordeling (lige mange) – Særlige individuelle hensyn (skolen vurderer) Det første forældremøde i klassen De første skole-hjemsamtaler Ny garderobe hvor man går i klasse Fødselsdagsafvikling aftales Lege- og madgrupper arrangeres ……

SKOVSHOVED SKOLE En verden af liv