Den regionale Lean enhed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Divergent og Konvergent
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Modul 1 - Processer.
Illustrationer til undervisningsbrug
Den Regionale LEAN Enhed
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Regionale kronikerprojekter. Regionale Kronikerprojekter Kort præsentation af tværgående projekter, der involverer deltagere fra kommuner og sygehuse.
TAG EJERSKAB  FJERN BARRIERER  BESLUT PÅ STEDET
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
Den Regionale LEAN Enhed
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Hjertestop hos akut sygt barn i ambulatorium Forsinket behandling.
Den Regionale LEAN Enhed
Den Regionale LEAN Enhed
Den regionale LEAN enhed, version 4 - juni 2012
Interessenthåndtering
Først - hvad er et projekt?
Grundlæggende projektledelse og –styring Leder Delux Søndag d. 1. marts 2009 V. Stine Røn Christensen Red Barnet Ungdom Rosenørns Allé 12, 5. sal 1634.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Hvad er mål/resultat (output)?
”Før gjaldt det om at bygge den bedste borg. Nu gælder det om at skabe den bedste bevægelse” – Hein-Sørensen Tendenser indenfor organisationer.
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Den Regionale LEAN Enhed
Kommunernes Sygedagpengesystem. Baggrund En fælleskommunal løsning, der kan understøtte den kommunale sagsbehandling på sygedagpengeområdet. Afløser til.
Den Regionale LEAN Enhed
Kvalitetsmålinger Den Regionale LEAN Enhed. Formål Hvornår Succes kriterier Kvalitetsmålinger viser i hvor høj en grad ambulatoriet leverer en høj kvalitet.
Den gode projektansøgning
Produktivitetsmålinger
Den Regionale LEAN Enhed
DUBU Superbrugerrollen
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Patientoplevet Kvalitet - Fra måling til konkret handling i ambulatoriet Afdelingschef Morten Freil.
Google Glasses på hospitals- skadestuer i Region A.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Herren burde måske lette måsen, og løbe en tur i stedet
/ 30 ETNOGRAFIC FIELD METHODS - and their relation to design.
Forside med baggrundsbillede. Skriv titlen med Arial Regular. Skriv stort. Lad teksten forholde sig til baggrundsbilledet. Du kan vælge andre baggrunds-
Strategi til implementering af forandring - At vælge den rigtige strategi.
Seminar om implementering – Økonomistyrelsen (11. november 2010) Implementering af systemer Inspiration og erfaringer fra Post Danmark ved chefkonsulent.
Integrationsarbejdet i praksis samarbejdet mellem virksomhed og jobcenter Jan Højbjerg Holm butikschef Føtex Kalundborg Qerim Selmani Leder Jobcenter Kalundborg.
Kunsten at give god feedback
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
HVORFOR? Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | Foreningen af Rådgivende Ingeniører.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
(s. 1) Præcise udbud giver bedre tilbud og færre konflikter
Præ-projekt Planlægning Afslutning
Interessentanalyse Gennemfør en interessentanalyse Analysen afdækker
Hovedmilepælsplan - skabelon
De pårørende i beslutningsrummet
Statusrapport Vejledning
forretnings-modeller
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Nyhedsbrev 2 Fælles side om Syddjurs Kommunes implementering af Aula -
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Værktøj: Interessentanalyse
Værktøj: Check dine relationer
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Værktøj: Det dobbelte bogholderi
Værktøj: Projektets organisation
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Den regionale Lean enhed Interessentanalyse Den regionale Lean enhed

Formål Hvornår Hvordan Succes kriterier Formålet med at udarbejde en interessentanalyse er dels at skabe et overblik over projektets interessenter, samt i hvilken grad og hvordan interessenten kan påvirke projektet. Interessentanalyse giver input til projektbeskrivelsen. Hvornår Interessentanalysen udarbejdes i forbindelse med projektbeskrivelse, det vil sige som noget af det første i projektet. Interessentanalysen skal genbesøges i hver begyndelse af hver fase for at sikre overblikket. Hvordan Tag udgangspunkt i det ambulatorium, hvor projektet skal foregår - og noter herefter alle som bliver berørt af projektet, både i løbet af projektets levetid, men tænk også på de, som bliver berørt af projektets leverancer og implementerede løsninger Succes kriterier Sikre projektet fremdrift ved at håndtere interessenter korrekt

EKSEMPEL Interessent Rolle Holdning Påvirkning Aktion Hvem? Rolle ift. projektet Holdning til projektet Mulighed for påvirkning af projektet Hvad skal projektlederen gøre for at håndtere interessenten Personalet i AMB T Nogle deltager i projekt. Alle bliver berørt i projektperioden. Alle bliver berørt af løsninger Overvejende positiv. Er vant til forandringer Stor. Åben og direkte kommunikation. Har defineret meget klart og konkret formål for projekt. Personale på OP Kan blive berørt af løsninger Har ikke en rolle i projektet Er vant til forandringer. Har projekt i gang om ændring af OP Lille Personalet i hele afd. T Ingen. - Mellem Kan påvirke personale i Amb. T Afd. Ledelse informerer Andre ambulatorier på Herlev Hospital Ingen Invitere på inspirationsbesøg i forløbet Patienterne Bliver påvirket af projektet Bliver påvirket af løsninger Orientere generelt i ambulatoriet EKSEMPEL

Skabelon Interessent Rolle Holdning Påvirkning Aktion Hvem? Rolle ift. projektet Holdning til projektet Mulighed for påvirkning af projektet Hvad skal projektlederen gøre for at håndtere interessenten