Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin
Green Enterprises of the 21 st Century
Hvorfor bruge værktøjet ”Styrk miljøkommunikationen”? ”Styrk miljøkommunikationen” er et inspirationsværktøj, til hjælp for ikke kommunikationsuddannede Få størst effekt af de ressourcer I bruger på miljøkommunikation. Giver overblik, og guider brugeren gennem 7 små film
Hvem skal bruge ”Styrk miljøkommunikationen”? ”Styrk miljøkommunikationen” henvender sig til alle i din virksomhed, som har behov for at kommunikere kan også henvende sig til eksterne aktører Varierende tidsforbrug min alt efter detaljeringsgraden. Når du har brugt værktøjet har du en rapport med jeres Kommunikationsstrategi
Hvorfor en Kommunikationsstrategi? For at gøre opmærksom på det gode arbejde med sociale og miljømæssige forhold i jeres virksomhed Kan være en vigtig intern proces, der giver nye organisatoriske fordele I kan øge tilfredsstillelsen blandt eksisterende medarbejdere vha. intern kommunikation I tiltrækker nye, kvalificerede medarbejdere I viser proaktivt at I er en ansvarlig leverandør over for jeres kunder I tiltrækker nye kundesegmenter, der bekymrer sig om bæredygtighed I differentierer jeres virksomhed fra konkurrenter I kan skabe nye markeder, produkter og serviceydelser og optimere eksisterende processer gennem interessentinvolvering og social innovation
Referencer Green21 (2012) Styrk Miljøkommunikationen miljoekommunikationen (december 2012) miljoekommunikationen Kommunikationskompasset (2013a) Om CSR-kommunikation (besøgt d. 4. februar 2013) Kommunikationskompasset (2013b) Hvorfor strategi og målsætninger (besøgt d. 4. februar 2013) Forbrugerombudsmanden (2011) En kort introduktion – Miljø og etik i markedsføringen vejledninger/Markedsfoeringsloven/miljoe-og-etik/En-kort-introduktion (januar 2011) vejledninger/Markedsfoeringsloven/miljoe-og-etik/En-kort-introduktion DS (2013) Dansk Standard:Rådgivning:Miljøledelse (besøgt 4. februar 2013) Miljømærkning Danmark (2011) Blomsten og Svanen – baggrund. (17. december 2012) Miljømærkning Danmark (2012c) Blomsten og Svanen: Fordele. (17. december 2012)
Se mere om projektet på LIFE08 ENV/DK/ Cle-En21