Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Få styr på leverandørerne
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Få succes med miljøprojekter - Et projektudviklingsværktøj.
OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed.
Kvikguide til miljømærker
Afsætning 2012.
De to officielle miljømærker
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Beregn de totale omkostninger
Udfordringer i en cirkulær økonomi
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.

Styrk din konkurrenceevne - Et ledelsesværktøj til prioritering af det strategiske miljøarbejde.
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Miljøvurdering af plastprodukter
Det sammenhængende sundheds- og borgerforløb ”Horsens på forkant med sundhed” Temadag i DSR d. 26.maj 2014 Hjemmesygeplejerske Dorthe Berthold Schultz.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Bliv en del af det grønne marked Vejledning til offentlige grønne indkøb.
Kvikguide til miljømærker
Ecodesign Gør dit produkt grønnere.
Facilitatorordningen: - Hvordan kan du bedst muligt udvikle kronikeromsorgen i din klinik? Store Praksisdag 3. februar 2011 Facilitatorer Bjarne Jørgensen.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Temamøde om den nye.
Fælles vejlederdag 7. juni Indtil nu! 24. – 28. januar 2011: Besøg i Skotland. 24. marts 2011: Fyraftensmøde – inspiration. 8. – 9. august 2011:
Seminar om kontor- & hobbyartikler Hvordan vurderes miljøkrav
Kodeks for offentlig topledelse
Ecodesign Gør dit produkt grønnere.
OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.
Energieffektivitet af bygninger og bygningskomponenter
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
v/ Jakob Hartmann Mørch
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
Seminar Nyborg Strand 3. maj 2011 Nortec System A/S Seminar Nyborg Strand 24. april 2012.
Bliv en del af det grønne marked Vejledning til offentlige grønne indkøb.
Carsten Ingerslev d. 9. december 2008 Forretningsdrevet samfundsansvar - fra CSR-kompas til tværministeriel handlingsplan Carsten Ingerslev Kontorchef.
Udfordringer og fordele ved OPI projekter Carenet
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Temamøde om den nye.
Beregn din klimapåvirkning Klimakompasset.
Miljøvurdering af plastprodukter
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Få styr på leverandørerne. Hvorfor bruge ? ”CSR Kompasset” gør det nemmere at arbejde med leverandørstyring Værktøjet kan være med til.
Få succes med miljøprojekter - Et projektudviklingsværktøj.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Hvad er Smart Specialisation? …hvorfor i Klog Hverdagsmad?
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Dansk Supermarked i korthed
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
(Firmanavn) SWOT-analyse
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Præsentationens transcript:

Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin

Green Enterprises of the 21 st Century

Hvorfor bruge værktøjet ”Styrk miljøkommunikationen”? ”Styrk miljøkommunikationen” er et inspirationsværktøj, til hjælp for ikke kommunikationsuddannede Få størst effekt af de ressourcer I bruger på miljøkommunikation. Giver overblik, og guider brugeren gennem 7 små film

Hvem skal bruge ”Styrk miljøkommunikationen”? ”Styrk miljøkommunikationen” henvender sig til alle i din virksomhed, som har behov for at kommunikere kan også henvende sig til eksterne aktører Varierende tidsforbrug min alt efter detaljeringsgraden. Når du har brugt værktøjet har du en rapport med jeres Kommunikationsstrategi

Hvorfor en Kommunikationsstrategi? For at gøre opmærksom på det gode arbejde med sociale og miljømæssige forhold i jeres virksomhed Kan være en vigtig intern proces, der giver nye organisatoriske fordele I kan øge tilfredsstillelsen blandt eksisterende medarbejdere vha. intern kommunikation I tiltrækker nye, kvalificerede medarbejdere I viser proaktivt at I er en ansvarlig leverandør over for jeres kunder I tiltrækker nye kundesegmenter, der bekymrer sig om bæredygtighed I differentierer jeres virksomhed fra konkurrenter I kan skabe nye markeder, produkter og serviceydelser og optimere eksisterende processer gennem interessentinvolvering og social innovation

Referencer Green21 (2012) Styrk Miljøkommunikationen miljoekommunikationen (december 2012) miljoekommunikationen Kommunikationskompasset (2013a) Om CSR-kommunikation (besøgt d. 4. februar 2013) Kommunikationskompasset (2013b) Hvorfor strategi og målsætninger (besøgt d. 4. februar 2013) Forbrugerombudsmanden (2011) En kort introduktion – Miljø og etik i markedsføringen vejledninger/Markedsfoeringsloven/miljoe-og-etik/En-kort-introduktion (januar 2011) vejledninger/Markedsfoeringsloven/miljoe-og-etik/En-kort-introduktion DS (2013) Dansk Standard:Rådgivning:Miljøledelse (besøgt 4. februar 2013) Miljømærkning Danmark (2011) Blomsten og Svanen – baggrund. (17. december 2012) Miljømærkning Danmark (2012c) Blomsten og Svanen: Fordele. (17. december 2012)

Se mere om projektet på LIFE08 ENV/DK/ Cle-En21